;
سرگرمی

مردی که در حین شستن خرچنگ جان خود را از دست داد.

مرگ بخاطر شستن خرچنگ: مردی 52 ساله اهل هانگژو چین در حال تمیز کردن خرچنگ بود که به طور اتفاقی دست خود را برید و انگشتش زخمی شد. او به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما قبل از رسیدن به بیمارستان به کما رفته بود. متأسفانه بر اثر سپسیس و نارسایی چند عضو بدن، دار فانی را وداع گفت.

طبق گزارشی که روزنامه The Paper در روز دوشنبه، 28 آگوست منتشر کرده، این مرد از قبل شرایطی مانند فشار خون بالا، دیابت و بیماری مزمن کلیوی را داشته است. زخم روی انگشت او با باکتری Vibrio vulnificus ناشی از خرچنگ، آلوده شده که منجر به وخامت سریع وضع او و غیرقابل کنترل سلامتش شده است.

پس از گزیدگی، انگشت شست او متورم و دردناک شده و یک روز بعد برخی از قسمت های پوستش سیاه شد. او همچنین علائمی مانند تب، لرز، حالت تهوع و استفراغ را تجربه کرده بود.

مرگ بخاطر شستن خرچنگ-عکس نمادین است

وی در حالی که تلفنی وضعیت خود را برای پسرش تعریف می کرد، ناگهان به زمین افتاد و به کما رفت. بیمار پس از رسیدن به اورژانس، پوست بازوی چپش سیاه شده بود، لکه‌های سیاه‌رنگی شبیه تاول داشت و تمام انگشت شستش سیاه شده بود. او دچار سپسیس شدید و شوک سپتیک با علائم حیاتی بسیار ناپایدار شده بود.

نظر مدیر اورژانس در مورد مرگ بخاطر شستن خرچنگ

دکتر Lu Yuanqiang، مدیر بخش اورژانس در بیمارستان وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه ژجیانگ، اظهار داشت که سپسیس دارای نرخ مرگ و میر بالای 35.3٪ است. تیم او بلافاصله عمل جراحی را برای تمیز کردن و تخلیه زخم، تزریق مایعات، درمان شوک و تقویت اقدامات ضد عفونت انجام داده است.

آنها همچنین با کارشناسان بخش ارتوپدی و بیماری های عفونی مشورت کردند. با این حال، علیرغم تلاش آنها، وضعیت این مرد به دلیل مشکلات اساسی سلامتی به سرعت رو به وخامت رفت و منجر به نارسایی چند عضو بدن بیمار شد و در نهایت سه روز پس از گزیدگی منجر به مرگ وی شد.
پزشکان حدس می زنند که به احتمال زیاد باکتری Vibrio vulnificus روی خرچنگ ساکن بوده و از طریق زخم وارد جریان خون مرد شده است. در آن زمان، زخم جزئی فریبنده بود و نه مرد و نه خانواده‌اش آن را جدی نگرفتند و منجر به این نتیجه ناگوار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا