;
تازه ها

زیباترین کتابخانه جهان با ۶۰۰ سال قدمت + تصاویر دیدنی از داخل آن

زیباترین کتابخانه جهان: یکی از زیباترین کتابخانه های جهان از قرون وسطی با قدمتی بیش از 600 سال شما را شگفت زده خواهد کرد. زیبا، عالی، فراتر از تصور بشر، این توضیحات تالار دولتی کتابخانه ملی اتریش است که آن را که بدون شک به یکی از زیباترین کتابخانه‌های جهان تبدیل کرده است، این کتابخانه دقیقاً در وسط وین قرار دارد که زمانی مرکز یک امپراتوری وسیع و قدرتمند در سراسر اروپا بود.

تاریخچه ساخت زیباترین کتابخانه جهان

از آنجایی که دانش قدرت است، خاندان قدرتمند هاپسبورگ این کتابخانه بزرگ را در کاخ خود ساختند، جایی که دانش، حافظه فرهنگی و ادعای حاکمیت برای اطمینان از تثبیت قدرت آنها جمع آوری شد. اما هیچ سلسله ای برای همیشه باقی نمی ماند. و با کاهش قدرت هاپسبورگ ها، با آرزوهای روزافزون برای استقلال در قلمرو خود، کتابخانه امپراتوری به کتابخانه ملی اتریش تبدیل شد.

زیباترین کتابخانه جهان_داخل کتابخانه ملی اتریش

با این حال بسیاری از شکوه و جلال امپراتوری را که زمانی تصور می شد توسط خود خدا منصوب شده است، حفظ کرده است.مهم‌ترین شگفتی‌های هنر، معماری و آثار فرهنگی موجود در کتابخانه، که اکنون به موزه تبدیل شده است، تالار دولتی با فضای داخلی باروک دراماتیک آن است که به نظر می‌رسد به طرز شگفتی به درون الهی نفوذ می‌کند.

البته این یک کتابخانه است و به همین دلیل حجم‌هایی از کتاب‌ها و نسخه‌های خطی وجود دارد، برخی از کتاب های بسیاری که مربوط به قرون وسطی و ماقبل آن هستند، در قفسه‌هایی در دو طرف تالار ایالتی برج هستند. با این حال، آنها را نمی توان خواند، زیرا صفحات به دلیل سن بالا بسیار آسیب پذیر هستند و اکنون به عنوان آثار تاریخی باقی مانده که از راه دور قابل مطالعه هستند. بسیاری از کتاب‌هایی که کتابخانه امپراتوری را شامل می‌شود و قدرت و میراث هاپسبورگ‌ها را تأیید می‌کند،هنوز قابل خواندن می باشد.

زیباترین کتابخانه جهان_فضای داخلی کتابخانه

بازسازی زیباترین کتابخانه جهان

این بنا بر اساس نقشه های لئوپولد اول بازسازی شد و توسط پسرش، چارلز ششم، که ساخت و ساز را در سال 1722 آغاز کرد، مورد بررسی قرار گرفت. تالار مرکزی به صورت بیضی است که تحت تسلط یک مجسمه هرکول مانند از تاجگذاری چارلز ششم را به تصویر می کشد. دو بال قوسی در دو طرف تالار با دو موضوع متضاد وجود دارد: جنگ و صلح، با نقاشی‌های دیواری و نقوش مشابه. این تالار که با ستون‌ها، مرمر رنگی و ورق‌های طلا تزئین شده است، با سقف گنبدی مرکزی که بیش از 18 متر ارتفاع دارد.

در اثری با عنوان «خدا شدن»، ابرهای نقاشی شده و بالکن های مصنوعی، که هماهنگ با تالار می پیوندد، هم شخصیت های الهی و هم زمینی پر شده اند. به عنوان یک اثر هنری کامل به شیوه باروک تصور می شود، همه هنرهای اصلی که شامل مجسمه سازی، معماری، نقاشی دیواری می باشد را در یک هارمونی واحد و همزمان به هم می پیوندد. اگر به وین سفر کنید، مطمئناً در پوسترها و بروشورهای سفر، نما، مجسمه ها و نقاشی های دیواری غیرواقعی داخلی تالار دولتی را خواهید دید، زیرا یکی از باشکوه ترین مکان های وین است.

زیباترین کتابخانه جهان_نقاشی سقف کتابخانه

با این حال، کتابخانه امپراتوری که قبل از تالار ایالتی ساخته شده است، به قرن‌ها قبل برمی‌گردد. در قرون وسطی، این گنجینه برای دوک آلبرشت سوم در اواخر دهه 1300 میلادی بود که در کلیسایی در داخل قلعه دوک نگهداری می شد.کتابخانه ملی اتریش می‌گوید: «علاوه بر جواهرات، اشیای تاریخی، این گنجینه ارزشمندترین کتاب‌ها را در خود جای داده‌اند». این گنجینه ها نه تنها ارزش مادی بالایی داشتند، بلکه بیش از هر چیز نمادین و مقدس بودند.»

کتاب های داخل زیباترین کتابخانه جهان

در میان این مجموعه قدیمی‌ترین کتاب موجود در کتابخانه امروزی، کتاب انجیلی می باشد که به طرز معروفی صحنه‌هایی از چهار بشارت را به تصویر می‌کشد که در گوشه‌ها با نشان‌های چهار خانه تزئین شده است: اتریش، اشتایر، تیرول، و کارینتیا و با تغییر مالکان این مجموعه (از جمله چندین امپراتور روم مقدس) در طول قرن‌ها، با مجموعه‌ها و کتابخانه‌های اضافی از طریق خرید، تجمیع و اقامت‌های علمی، بزرگ‌تر شد.

زیباترین کتابخانه جهان_قفسه ای از کتابهای تاریخی

در درجه اول، با ورود به دوره رنسانس، مجموعه کتابخانه حول محور علوم، تاریخ و تبارشناسی متمرکز شد تا میراث امپراتوری را مشروعیت بخشد و از آن محافظت کند. زیبایی نسخه های خطی وارد این کتاب خانه شد. با گذشت زمان، در طول قرن 18، صرفاً نمایندگی یک خانواده مورد انتقاد قرار گرفت و جستجوی دانش مورد توجه کتابخانه قرار گرفت. یک سیستم نمایه معرفی شد و آثار علمی اضافه شد.

این کتاب خانه چندین بار در طول تاریخ خود منتقل شد: از قلعه دوک به وینر نوشتات، قلعه فردریک سوم، در قرن شانزدهم به هاراچ هاوس در 1623; قبل از اینکه در نهایت پس از تکمیل تالار دولتی در سال 1726 به هافبورگ، کاخ امپراتوری هاپسبورگ ها منتقل شود.

زیباترین کتابخانه جهان_نقاشی سقفی در داخل تالار دولتی

تالار ایالتی جواهر تاج کتابخانه است، اگرچه با بال‌های اضافی، موزه‌ها و اتاق‌های مطالعه که مجموعه آن را غنی می‌کند، فراتر از آن گسترش می‌یابد. این سالن که عمدتاً نمایشگاهی برای بازدید از دانشمندان و دیپلمات‌ها در قرن هجدهم بود، اکنون مکانی برای مطالعه و لذت عمومی است. این کتابخانه از زیباترین کتابخانه های جهان است، اما دانش موجود در داخل آن،این مکان را بسیار باارزشتر می کند. کتابخانه ملی اتریش یک انبار حافظه برای دوران باستان است.

علاوه بر 200،000 کتاب در تالار ایالتی، صفحات پاپیروس، مجموعه‌ای از کره‌ها، قطعات موسیقی، نقشه‌ها، مقالات چاپی، و مصنوعات وجود دارد که در مجموع حدود 4 میلیون اثر را شامل می شود. چیزی که زمانی میراث یک امپراتوری را ایمن نگه می‌داشت، پوسته‌ای زیبا از خود سابق آن است با این حال این یک شگفتی از تاریخ بشر باقی مانده است، اگر روزی به وین سفر کردید حتما سری به این مکان بزنید.

زیباترین کتابخانه جهان-نمایی از داخل کتابخانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا