;
سرگرمی

تِرِندهای فارسی جالب در سال 2023: از چیپس میقولی تا آو آو آو + ویدئو

تِرِندهای فارسی جالب در سال 2023: در سال میلادی که گذشت هر از چندگاهی کلیپ ها یا اتفاقات خاصی بین مردم فراگیر شد و بسیاری این کلیپ ها را باز پخش کردند یا در تولید محتوایشان از آن استفاده کردند، در این مطلب به بهانه پایان سال میلادی چندی از تِرِندهای فارسی جالب در سال 2023 را برایتان آورده ایم و امیدواریم که لذت ببرید.

ترند چیست؟

تِرِند (trend) در لغت به معنای روند است. این اصلاح از دنیای مُد و فشن آمده و مدتی است وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شده است. ترند در دنیای مُد به معنای روند جدیدی است که در یک بازه زمانی خاص بسیار دیده شود. ترند در دنیای مد به نسبت ترند در فضای مجازی عمر طولانی تری دارد و ممکن است یک فصل ادامه داشته باشد. تفاوت مد و ترند در این است که ترند در حال معرفی شدن است و در صورت استقبال ممکن است تبدیل به مد و فراگیر شود ولی مد در حال حاضر معرفی شده، فراگیر و مورد توجه است. ترند یک مرحله قبل از مد است و می توان آن را ابزاری دانست برای ایجاد مد که از آن در این حوزه استفاده می شود.

ترند در فضای مجازی چیست؟

ترند در فضای مجازی نیز به معنای فراگیر شدن است. به عنوان مثال موضوعی در یک بازه زمانی در اینستاگرام بسیار رواج پیدا میکند و و به اصطلاح ترند می شود. در توییتر نیز به توئیت ها یا موضوعاتی که در یک زمینه مشخص در یک بازه زمانی خاص مثلاً یک روز با مشارکت زیاد کاربران همراه میشود ترند می گویند. ترندها در فضای مجازی به سرعت منقضی شده و جای خود را به ترند های دیگر می دهند.

تِرِندهای فارسی جالب در سال 2023

ممکن است در طول سال گذشته خیلی ترندهای فروشگاهی و … هم در بین مردم فراگیر شده باشد ولی شاید بتوان گفت این ترندهای زیر هیچکدام با هدف تجاری و سرمایه گذاری های کلان فراگیر نشدند و کاملا خودجوش و به واسطه جالب بودن محتوا بین کاربران دست به دست چرخیدند.

1. چیپس میقولی

ماجرای این ترند این بود که یک مادر با لهجه زیبا و صمیمانه کودک عزیزش را مورد خطاب قرار می داد و به او می گفت: «خوبی مامانم؟ چی می‌خوری؟ چیپس می‌خوری؟ آره؟»

کلیپ این ویدئو:

این هم جالبه: آنقدر گفتید «خوبی مامانم؟ چیپس می‌خوری؟» که طلاق گرفت! چرا مردم بی شخصیت شده اند؟!

 

2. واگعیه یا کیکه

ویدئویی از پسر بانمک آذری زبان در فضای مجازی وایرال شده بود که با کیک‌های عجیب تولید محتوا می‌کرد و بخاطر لهجه شیرینش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود.

این هم جالبه: واگعیه یا کیکه؟ چرا ویدیوی این پسر ایرانی ترکونده+ ویدیو

 

3. آو آو آو صادق بوقی

صادق بوقی پیرمردی ۷۰ ساله اهل گیلان است که با آوازخوانی و رقصیدن خود در بازار بزرگ شهر رشت شهرت پیدا کرد. او به دلیل حرکات موزون و انرژی بالای خود در میان مردم بسیار محبوب است.

این هم جالبه: صادق بوقی کیه؟ متن آهنگ صادق بوقی چی میگه؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =

دکمه بازگشت به بالا