;
سرگرمی

۱۰ عکس تاریخی شوکه کننده از درد مردم در گذشته که باید ببینید

عکس تاریخی شوکه کننده: بیشتر باستان‌ شناسان حدس می‌ زنند که انسان ‌های مدرن از ۲۰۰ هزار سال پیش بر روی زمین ساکن شده‌ اند و در چند قرن اخیر تمدن‌ های مدرن تراژدی‌ های سخت و بسیار زیادی را پشت سر گذاشته‌ اند.

تصور وحشتی که مردم در دوره‌ های مختلف زندگی تجربه کرده‌ اند تا دهه ‌های اخیر کار بسیار سختی بود، اما با توجه به این‌ که تکنولوژی هر روز درحال پیشرفت است می ‌توان وقایع مختلف را به وسیله دوربین و گوشی های موبایل ثبت کرد و اتفاقات وحشتناکی که در سراسر دنیا رخ می ‌دهد را با وسایل الکترونیکی اطلاع ‌رسانی کرد، بنابراین می‌ توان از طریق آن ‌ها متوجه شد که مردم چه اتفاقات وحشتناکی را از سر گذرانده‌ اند.

این عکس ‌ها باعث می‌ شود دردی که مردم در آن زمان احساس کرده ‌اند را کاملاً متوجه شویم. در ادامه عجایب امروز قصد داریم ۱۰ عکس تاریخی شوکه کننده را به شما معرفی می کنیم.

۱۰ عکس تاریخی شوکه کننده:

۱۰. عکس سربازی که در حال گریه است

عکس تاریخی شوکه کننده: یکی از اعضای جوانان هیتلر پسر ۱۶ ساله‌ ای است که عکس او را بعد از تسلیم به کشور آلمان گرفته‌ اند، در این عکس می‌ توان غلبه او بر ترس و نا امیدی را کاملا مشاهده کرد.

عکس تاریخی شوکه کننده10

۹. تجارت برده در اقیانوس اطلس

عکس تاریخی شوکه کننده: در سال ۱۸۶۸ کودکان را به‌ عنوان برده تجارت می‌ کردند که یک کشتی بریتانیایی توانست سیل عظیمی از این برده ها را نجات دهد و عکسی از آن لحظه را به ثبت رسانده ‌اند.

عکس تاریخی شوکه کننده9

۸. شیوع آنفولانزای اسپانیایی

عکس تاریخی شوکه کننده: در سال ۱۹۱۸ آنفولانزای وحشتناکی شیوع پیدا کرد که ۱۰۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا با مرگ مواجه کرد. در آن برهه زمانی عکسی را به ثبت رسانده اند که نشان ‌دهنده میزان ترس و نا امیدی مردم می ‌باشد و در آن زمان سعی می‌ کردند زندگی روزمره خود را دنبال کنند، اما همواره اقدامات احتیاطی را هم به‌ خوبی انجام می ‌دادند.

عکس تاریخی شوکه کننده8

۷. گرسنگی زن مغول

عکس تاریخی شوکه کننده: در سال ۱۹۱۳ عکسی توسط نشنال جئوگرافی منتشر شد که نشان‌ دهنده گرسنگی کشیدن زن مغولی می ‌باشد. در آن زمان که مغولستان به استقلال رسیده بود مجازات را برای جنایتکاران در نظر گرفته بودند که آن‌ ها را در جعبه‌ هایی قرار می ‌دادند و در معرض عموم باید گرسنگی را تحمل می‌ کردند.

عکس تاریخی شوکه کننده7

۶. عکس ‌های ویلیام سوندز

عکس تاریخی شوکه کننده: عکاس بریتانیایی به اسم ویلیام ساندروز زمانی‌ که به چین رفت یک عکس جالب تاریخی را از گردن زدن ساختگی به ثبت رساند تا بتواند به متمدن کردن مردم کمک زیادی نماید و ارتش را تشویق کند که در چین نفوذ پیدا کنند.

عکس تاریخی شوکه کننده10

۵. نجات فردی از طرف دیوار برلین

عکس تاریخی شوکه کننده: یکی از عکس‌ های شوکه کننده تاریخی که به ‌ثبت‌ رسیده است مربوط به نجات کودکی از طریق دیوار برلین می‌ باشد. در واقع سرباز آلمان شرقی به ‌خوبی می ‌داند که نباید کودک را از دیوار رد کند، اما با توجه به این ‌که از پدر و مادرش جدا شده بود کمک کرد تا بتواند از دیوار برلین رد شود بلکه نزدیکان وی او را پیدا کند.

عکس تاریخی شوکه کننده5

۴. عکسی از برادران ناگازاکی

عکس تاریخی شوکه کننده: بعد از بمباران اتمی عکسی از برادران ناگازاکی گرفته شده‌ است که کودک کوچک جان باخته و برادر بزرگ‌ تر او را حمل می‌ کند. وی برادرش را به کوره مرده سوزی انتقال می ‌دهد و جسد او را می‌ سوزاند.

برادر بزرگتر در حالی ‌که همه‌ چیز دنیا را از دست داده بود و می ‌دانست که برادر کوچکش بی ‌گناه کشته شده‌، اصلا گریه نکرد حتی ادعای احترام را هم انجام داد.

عکس تاریخی شوکه کننده4

۳. گور گروهی

عکس تاریخی شوکه کننده: حدود ۵۰ هزار نفر در کمپ برگن توسط نازی‌ ها در سال ۱۹۴۵ کشته شدند. در واقع در گور دسته ‌جمعی ۳ می ‌توان دکتر فریتز را مشاهده کرد که در میان مردگان قرار دارد، وی تصمیم گرفت زندانی ها را به دلیل این ‌که توانایی کار کردن نداشته‌ اند به اتاق گاز بفرستد، اما بعدا به خاطر جنایتی که انجام داد اعدام شد.

عکس تاریخی شوکه کننده3

۲. هلولودومور

عکس تاریخی شوکه کننده: از فجیع‌ ترین قحطی هایی که در طول تاریخ رخ داده است مربوط به قحطی اوکراین می‌ شود، اما یک قحطی کاملا مصنوعی بود که ژوزف استالین آن را ایجاد کرد و باعث نسل‌ کشی میلیون‌ ها نفر از افراد جامعه شد.

این قحطی را می‌ توان با هولوکاست مقایسه کرد، یکی از عکس های جالب تاریخی مربوط به شهر خارکیف در سال ۱۹۹۳ می شود که با مشاهده آن جنازه‌ های بسیاری در خیابان ‌ها دیده می شود و مردم همچنان راه خود را می ‌روند.

عکس تاریخی شوکه کننده2

۱. کودک شانگهایی

عکس تاریخی شوکه کننده: دومین جنگ بین چین و ژاپن در سال ۱۹۳۷ رخ داد که با جنگ جهانی دوم همزمان شد. در جریان بمب‌ گذاری که ژاپنی‌ ها در ایستگاه قطاری در چین انجام دادند و سر پناه زنان و کودکان را بمباران کردند، عکس ‌هایی به‌ ثبت ‌رسیده که نشان می ‌دهد کودکانی از این بمب‌ گذاری جان سالم به‌ در برده‌ اند.

عکس تاریخی شوکه کننده1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا