;
سرگرمی

آیا دورافتاده ترین جزایر جهان را می شناسید؟

دورافتاده ترین جزایر جهان: حتی در قرن بیست و یکم، مکان هایی بر روی کره زمین وجود دارد که افراد کمی به آن میتوانند سفر کنند،چون این مکان ها بسیار دور افتاده می باشد و دسترسی به آنها بسیار سخت می باشد. قله‌های کوه‌های بلند، فضای داخلی بیابان ها، یخ‌های قطب شمال، و صفحات یخی وسیع قطب جنوب بلافاصله به عنوان مکان‌های دورافتاده به ذهن می‌رسند.

اما جزایر دور افتاده چطور؟ آیا هنوز هم در این عصر مدرن  چنین مکان هایی وجود دارد؟ برخی از دورافتاده‌ترین نقاط روی زمین جزایری هستند که به قدری از زمین‌های دیگر دور هستند یا از مسیرهای اصلی هوایی و خطوط کشتیرانی بسیار دور هستند که اغلب توسط بقیه جهان فراموش می‌شوند. این فهرست از هشت مکان از دورافتاده ترین جزایر جهان را به شما معرفی می کند.

همه این جزایر، یا گروه‌هایی از جزایر در برخی موارد، وابسته‌ها یا مناطق دورافتاده کشورهای بزرگتر هستند. آنها مکان های دورافتاده و فریبنده ای هستند که همچنان تخیل ماجراجویان و کاوشگران را مجذوب خود می کنند.

جزایر کرگولن-دورافتاده ترین جزایر جهان

جزایر کرگولن

جزایر کرگولن گروهی از جزایر بادگیر در اقیانوس هند هستند که جزو دورافتاده ترین جزایر جهان محسوب می شود. این جزیره از یخچال ها، کوه ها، رخنمون های صخره ای و دشت های وسیعی از علف ها و خزه ها تشکیل شده است. میانگین دمای روزانه جزیره بین 2.1 تا 8.2 درجه سانتیگراد است، جزایر کرگولن اولین انتخاب برای سکونت انسان نیستند، اما آنها به عنوان پناهگاهی برای فوک ها، آلباتروس ها، درناها و چهار گونه پنگوئن محسوب می شوند. 

اسپیتسبرگن-دورافتاده ترین جزایر جهان

اسپیتسبرگن-دورافتاده ترین جزایر جهان

اسپیتسبرگن با مساحت 39044 کیلومتر مربع بزرگترین جزیره مجمع الجزایر سوالبارد و همچنین بزرگترین جزیره نروژ است. این جزیره که در حدود 830 کیلومتری شرق سواحل گرینلند و تقریباً 950 کیلومتری شمال سواحل اروپا قرار دارد. جای تعجب نیست که این جزیره پوشیده از برف و یخ است و به همین دلیل جمعیت کمی را در خود جای داده است. خرس های قطبی. محل سکونت اصلی جزیره لانگ یر سیتی یا لانگ یربین است که کمتر از 3.2 کیلومتر از خزانه جهانی بذر سوالبارد فاصله دارد، یک مرکز امن ساخته شده در کنار کوهی که برای محافظت از بذر گیاهان غذایی در جهان در نظر گرفته شده است.

جزیره پیتکرن -دورافتاده ترین جزایر جهان

جزیره پیتکرن -دورافتاده ترین جزایر جهان

این جزیره کوچک آتشفشانی در اقیانوس آرام جنوبی تنها جزیره مسکونی در میان قلمرو ماوراء دریای بریتانیا از جزایر پیتکرن، هندرسون، دوسی و اوئنو است. این جزیره احتمالاً بیشتر به عنوان پناهگاه شورشیان کشتی بریتانیایی HMS Bounty شناخته می شود که در سال 1790 در آنجا مستقر شدند. امروزه، جزیره پیتکرن در مرکز یکی از بزرگترین ذخایر دریایی جهان قرار دارد – منطقه ای وسیع با وسعتی بیشتر از 322000 مایل مربع که بزرگتر از ایالت تگزاس در آمریکا می باشد.

نوایا زملیا - دورافتاده ترین جزایر جهان

نوایا زملیا – دورافتاده ترین جزایر جهان

نوایا زملیا، به معنای سرزمین جدید، یک مجمع الجزایر تحت مدیریت روسیه است که از دو جزیره بزرگ در نزدیکی قطب شمال و چند جزیره کوچکتر تشکیل شده است. دریاهای بارنتس و کارا را در امتداد سواحل شمال غربی روسیه جدا می کند. دو جزیره اصلی، Severny (شمال) و Yuzhny (جنوب) به طول 1000 کیلومتر در جهت جنوب غربی – شمال شرقی امتداد دارند و توسط یک تنگه باریک به نام Matochkin Shar از هم جدا می شوند که تنها حدود 1.6 تا 2.4 کیلومتر عرض دارد. در طول جنگ سرد،نوایا زملیا محل بیش از 100 آزمایش هسته ای بود که بین سال های 1954 و 1990 انجام شد.

سنت هلنا، آسنشن، و تریستان دا کونا

سنت هلنا، آسنشن، و تریستان دا کونا

قلمرو فرادریایی بریتانیا از سنت هلنا، آسنشن و تریستان دا کونا از جزایر جدا شده تشکیل شده است. تریستان دا کونا، جنوبی ترین جزیره مسکونی در قلمرو، همراه با ذخیره گاه حیات وحش متشکل از جزایر غیرقابل دسترسی، بلبل، میدل، گوف و استولتنهوف، تقریباً در 2100 کیلومتری جنوب سنت هلنا، نزدیکترین خشکی مسکونی واقع شده است. . تریستان دا کونا خود تقریباً دایره‌ای است، با خط ساحلی 34 کیلومتر و مخروط آتشفشانی مرکزی که معمولاً پوشیده از ابر است و ارتفاع آن 2060 متر است.

جزیره ایستر - دورافتاده ترین جزایر جهان

جزیره ایستر – دورافتاده ترین جزایر جهان

جزیره ایستر که با نام های Rapa Nui (“راپا بزرگ”) و Te Pito te Henua (“ناف جهان”) نیز شناخته می شود، یک جزیره آتشفشانی کوچک در جنوب اقیانوس آرام است. تقریباً 2088 کیلومتر از جزیره پیتکرن و 3767 کیلومتر از سانتیاگو پایتخت شیلی فاصله دارد. جزیره ایستر که توسط شیلی اداره می شود، ممکن است منزوی ترین مکان روی کره زمین باشد. این جزیره 163 کیلومتر مربعی به دلیل مجسمه های سنگی عظیمی به نام موآی معروف است که قرن ها پیش توسط مردم راپا نویی حک شده بود.

تریستان دا کونا - دورافتاده ترین جزایر جهان

 

تریستان دا کونا – دورافتاده ترین جزایر جهان

تریستان دا کونا جزیره اصلی مجمع الجزایر تریستان دا کونا است که دورافتاده ترین مجمع الجزایر مسکونی جهان است. در جنوب اقیانوس اطلس، در حدود 2816 کیلومتری غرب کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی واقع شده است. این جزیره منشأ آتشفشانی دارد و دارای زمین های ناهموار است و قله ملکه مری با ارتفاع 2062 متر بلندترین نقطه آن است. جمعیت تریستان دا کونا حدود 250 نفر است که آن را به یکی از کم جمعیت ترین مکان های روی زمین تبدیل می کند.

جزایر فالکلند - دورافتاده ترین جزایر جهان

جزایر فالکلند – دورافتاده ترین جزایر جهان

جزایر فالکلند، یک قلمرو فرادریایی بریتانیا به صورت مجمع الجزایری دور افتاده در اقیانوس اطلس جنوبی است. این جزایر تقریباً در 483 کیلومتری شرق نوک جنوبی آمریکای جنوبی قرار دارند. این مجمع الجزایر از دو جزیره اصلی فالکلند شرقی و فالکلند غربی به همراه حدود 776 جزیره کوچکتر تشکیل شده است. جزایر فالکلند به خاطر حیات وحش خود از جمله پنگوئن ها، فوک ها و گونه های مختلف پرندگان معروف هستند. پایتخت و بزرگترین سکونتگاه آن استانلی است که اکثریت جمعیت را در خود جای داده است.

این جزایر دورافتاده مناظر بی نظیر، حیات وحش متنوع و حس انزوا را ارائه می دهند که ماجراجویان و علاقه مندان به طبیعت را به خود جذب می کند. آنها تا حد زیادی توسط توسعه انسانی دست نخورده باقی می مانند و فرصتی را برای تجربه زیبایی خام طبیعت در برخی از منزوی ترین نقاط جهان فراهم می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا