;
سرگرمی

سبک زندگی ژاپنی: آیا می دانید چرا آن ها در خانه هایی بدون مبلمان زندگی می کنند؟

سبک زندگی ژاپنی: با نگاهی به دکوراسیون اکثر آپارتمان های ژاپنی ، فقط می توان تعجب کرد که در فضای زندگی آنها عملاً مبلمان وجود ندارد. دلایل این پدیده در فلسفه خاص و سنت های فرهنگی جاودانه افرادی که به بودیسم و ​​شینتویسم اعتقاد دارند نهفته است. در این ادیان است که یکی از اصلی ترین اصول وجود ، پاکی است. خانه ای تمیز ، همانطور که می دانید ، همیشه کلید موفقیت و خوشبختی خواهد بود.

در سالهای اخیر، این فضای داخلی ژاپنی است که روز به روز محبوب تر می شود و حتی با طراحی کلاسیک و سبک مدیترانه ای رقابت می کند. انسان مدرن دیگر وظیفه جمع کردن تعداد زیادی از لباس های کوچک از مد روز افتاده یا انبوه وسایل را به عهده نمی گیرد.

احساس راحتی در سبک زندگی ژاپنی

این طراحی داخلی به جوانان مدرن ژاپن کمک می کند تا در آپارتمان های کوچک و بزرگ ، بدون وسایل مختلف و چیزهای غیر ضروری ، احساس فوق العاده کنند.جوانان امروز در تلاشند تا آزادی کاملی از چیزهای غیرضروری ، از جمله مبلمان داشته باشند. به همین دلیل است که اکثر مردم سعی می کنند از معماری ژاپنی ها بیاموزند ، که از زمان های قدیم از تجمع وسایل غیر ضروری رنج نمی بردند ، بلکه برعکس ، آنها با جدیت پیروی از اصول سخت پاکسازی را انجام می دادند. اما چنین بینشی از حداکثر خالی بودن در بین ساکنان سرزمین طلوع خورشید به یک دلیل توسعه یافته است.

غیرقابل پیش بینی بودن نیروهای طبیعت عمل و عقلانیت را در ژاپنی ها ایجاد کرده است. اگر شخصی تنها در یک خانه / آپارتمان زندگی می کند ، پس برای او یک مجموعه کارد و چنگال کافی است ، و نه یک زرادخانه کامل قاشق ، چنگال و انواع بشقاب برای یک خیل عظیم از مهمانان ، که ممکن است روزی بیایند. وضعیت با لباس و کفش به همین گونه است – ژاپنی ها تنها ضروری ترین ها را خریداری می کنند و در کمد لباس آنها هرگز پیراهن اضافی یا بسیاری از جفت کفش ها در همان زمان وجود نخواهد داشت.

سبک زندگی ژاپنی

کابینت های مدرن به گونه ای مبدل شده اند که شما بلافاصله تشخیص نمی دهید مبلمان در خانه ژاپنی وجود دارد یا خیر.

چنین عملی به هیچ وجه به معنای عدم وجود سیستم ذخیره سازی در خانه ژاپنی نیست. سبک طراحی داخلی آنها وجود تعداد زیادی از کمد های داخلی را که به طرز ماهرانه ای به عنوان رنگ دیوارها پوشانده شده اند فراهم می کند. برای دستیابی به چنین ادغامی ، ژاپنی ها مبلمان را با نمای های صاف ، بدون بیرون زدگی یا انواع زیور آلات ، نقاشی ها و البته بدون لوازم جانبی انتخاب می کنند. به طور معمول ، چنین سیستم های تعبیه شده طولانی ترین دیوار بدون پنجره را اشغال می کنند ، که تعداد زیادی قفسه ، کشو ریلی را در اختیار صاحبان قرار می دهد ، جایی که تقریباً همه چیز بدون استثنا پنهان است.

سبک زندگی ژاپنی1

podium (سکو)یک مکان بسیار مهم دیگر وجود دارد ، که نه تنها به عنوان یک مکان استراحت ، معاشرت ، غذا خوردن یا خوابیدن بلکه به عنوان یک سیستم ذخیره سازی نیز عمل می کند – این تریبون است. این طرح است که سهم زیادی از فضای زندگی را اشغال می کند. اغلب اوقات ، تریبون به عنوان یک اتاق ناهار خوری ، چه در خانه های بزرگ و چه در آپارتمان های کوچک ، استفاده می شود. این یک ساختار بسیار کاربردی است ، که در داخل آن کشوهای جادار ، دریچه هایی با قفسه یا طاقچه ها ، که از چشم انسان پنهان است ، به صورت شایسته و منطقی جاسازی می شود.

چند بالش و یک تشک برای سازماندهی یک محل خواب ژاپنی کافی است.

ژاپنی ها به طرز ماهرانه ای با استفاده از درهای سنتی ژاپنی که از کاغذ شفاف روی یک قاب چوبی نازک ، پارتیشن های مختلف و پرده های لاکونیک کشیده شده اند ، از نورپردازی و پهنه بندی استفاده می کنند.پارتیشن های شفاف به فضا سازی کمک می کنند.

علاوه بر اتاق ناهار خوری روی سکو ، اقامت یک شبه نیز برگزار می شود. برای انجام این کار ، کافی است که یک پتوی بزرگ ، یک جفت بالش تهیه کنید. و در صبح همه این وسایل دوباره در یک کشو یا کمد مخفی پنهان می شوند ، به همین دلیل است که احساس خلوص و تمیزی را ایجاد می کند.توجه داشته باشید Kotatsu یک قطعه سنتی از مبلمان ژاپنی است که شبیه یک میز است ، فقط در یک قاب چوبی کم عرض. این پایه با یک پتوی ضخیم پوشانده شده است ، سپس یک کانتر نصب می شود که در زیر آن یک منبع گرما پنهان است (ذغال سنگ یا گرمایش الکتریکی). و در قدیم ، میز یک باکس بود که در آن مهمترین و ضروری ترین چیزها پنهان می شد.

سبک زندگی ژاپنی4

از زمان های قدیم، ژاپنی ها آموخته اند که از ساده بودن راضی باشند.

با توجه به اینکه ژاپنی ها در جزیره ای زندگی می کنند که اغلب بلایای طبیعی رخ می دهد و زمین لرزه های ویرانگر یک اتفاق نسبتاً متداول است ، آنها سعی کردند خانه های خود را با مبلمان بزرگ مجهز نکنند ، یا تعداد زیادی از وسایل خانگی و وسایل شخصی را خریداری نکنند. برای آنها کافی است از یک تشک پنبه ای ضخیم (فوتون) استفاده کنند که به جای تخت در شب استفاده می شود و در صورت جمع کردن تشک می توان از آن به عنوان میز استفاده کرد و حتی می توانید روی آن ناهار بخورید.

طراحی ژاپنی در زمان های قدیم ، ژاپنی ها غذا را در اطراف كوتاتسو (مشابه یك میز) می خوردند

عدم حضور کامل سیستم های ذخیره سازی قابل مشاهده اصلی ترین ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی است.

ژاپنی ها هرگز با مبلمان و قفسه های باز فضای اتاق را به هم نمی زنند. در هیچ خانه سنتی ژاپنی نمی توانید سایبانها یا پرده های ساخته شده از پارچه مخمل خواب دار سنگین را ببینید . آنها فقط در یک رنگ بندی آرام و اندازه یک پنجره یا درب از منسوجات طبیعی استفاده می کنند.

علیرغم این واقعیت که اکثر ساکنان ژاپن قبلاً از استفاده از سکو ها و کواتاتسو به معنای سنتی دور شده اند ، آنها مبلمان “جدید” اروپایی را با کانون های کاربردی و زیبایی خود تطبیق داده اند. بنابراین ، به عنوان مثال ، به جای تشک برای نشستن ، می توانند از صندلی استفاده کنند ، اما فقط بدون داشتن پایه های بلند. ژاپنی ها میز ها را نیز تغییر دادند. به منظور ساختن کوتاتسو ، پایه ها فقط کوتاه شده اند. در حال حاضر ، تقریباً روی زمین نشستن و خوردن بسیار راحت شده است.

سبک زندگی ژاپنی3

ژاپنی ها هنوز هم قفسه های باز را دوست ندارند و از آنها فقط برای قرار دادن مجسمه های بودا یا هر ویژگی مذهبی دیگر استفاده می کنند. اکثر صاحبان حتی به ندرت کتاب و مجله را در قفسه ها قرار می دهند ؛ همچنین آنها را در یک کمد یا یک طاقچه زیر سکو مخفی می کنند و به همان فضای خای و خلوت با حداکثر جادار بودن و پاکیزگی می چسبند.

کوتاتسو یک میز گرم سنتی ژاپن است.(کرسی ایرانی ها)گرمایش به سبک ژاپنی است. متأسفانه ، همه ژاپنی ها نمی توانند در فضای داخلی مشابه زندگی کنن ، به این دلیل نیست که آنها فلسفه سنتی را نادیده می گیرند یا دوست ندارند که این گونه زندگی کنند. خیر. فقط آنها مجبور هستند که در آپارتمان هایی با مساحتی که به سختی به ۶-۱۳ متر مربع می رسد سکونت کنند.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. این مطلب خیلی خوب بود کلا من عاشق فرهنگ مردمان آسیا و علی الخصوص کشور آسیایی عزیز خودمان ایران هستم

  2. مطالب عالی و مفید بودن …من همیشه در مورد سبک زندگی ژاپنی ها کنجکاو وسوالاتی داشتم ..با استفاده از این مطالب تا حدودی تونستم به جواب سوالام برسم خیلی ممنونم✨️💜

  3. حالا چرا مردم ژاپن را میگید؟ فرهنگ ما ایرانی ها که بهتر و غنی تر هست. ما هم به جای مبلمان دست و پا گیر پتو و متکا گوشه خونه هامون بوده. صبح به صبح همون را جارو میکردن. خانه ها تمییز و بدون خاک. مطبخ ها هم در خانه های قدیم دور از محل خواب بوده و همچنین دست شویی.
    انصاف نیست از ژاپن بگید و از معماری و سبک زندگی بی نقص ایرانی نگید

  4. از فرهنگ خودمون که میلیون ها بار گفته شده و خودمون هم باهاش زندگی کردیم!
    گفتن از فرهنگ های دیگر یا صحبت راجع به آنها چه ربطی به نادیده گرفتن فرهنگ خودی داره؟!!!!!
    هی همش بشینیم از خودمون بگیم؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا