;
سبک زندگیمهارت های زندگی

۵ ترفند برای افزایش باد کولر آبی

افزایش باد کولر آبی: برای خنکای مطلوب خانه در تابستان و بهترین عملکرد کولر نیاز به اقداماتی پیچیده نیست. کافی‌است ترفندهایی برای خنک شدن باد کولر در پیش بگیرید.

راه‌های افزایش باد کولر در تابستان اهمیت ویژه‌ای دارد. هر چه بیشتر به سمت گرم‌تر شدن هوا می‌رویم بالا بردن بازده کولر آبی اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند. پیش از سرویس کولر می‌توان راهکارهایی برای این هدف اندیشید. اما آیا پس از آن هم ترفندهایی برای افزایش باد کولر وجود دارد؟ با ما در مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

شاید بپسندید: 6 رسوم عجیب ازدواج از کره جنوبی تا سوئد

ترفندهایی برای خنک‌تر شدن باد کولر

تابستان اندک اندک ما را به تجربه گرم‌ترین روزهای سال مهمان می‌کند. همه ما خسته از گرمای هوای آزاد به خانه‌های خنک پناه می‌بریم اما چه می‌شود اگر به خانه بیاییم و کولر روشن ما پاسخگوی گرمای روز نباشد؟ قرار گرفتن جای کولر در پشت بام خانه و مسیری که کانال‌ها از کولر به اتاق‌های خانه طی می‌کنند مهم‌ترین عامل خنک کردن کولر است که برای تغییر آن نمی‌شود گامی برداشت اما برای بالا بردن توان کولر در خنک‌تر کردن هوای خانه به چه روش‌هایی می‌توان متوسل شد؟

۱. سایه‌بان ساختن برای کولر

اگر کولر شما در جایی از پشت بام یا تراس قرار دارد که آفتابی مستقیم آن را هدف قرار می‌دهد، علت خنک نکردن کولر آبی شما می‌تواند همین تابش مستقیم آفتاب باشد. با ایجاد موانع برای آفتاب مستقیم می‌توانید خنکای باد کولر را افزایش بدهید. قرار دادن تکه‌ای کارتن مقوایی یا حصیر بر روی کولر می‌تواند این خواسته شما را برآورده کند. هرچقدر میزان آفتاب تابیده شده بر کولر شما کاهش یابد به همان میزان خانه‌ای خنک‌تر خواهید داشت.

۲. اطمینان از تهویه مناسب خانه

ممکن است علت باد گرم کولر آبی شما باز نبودن منفذی برای عبور هوا باشد. در خانه‌هایی که هواکشی برای مکش هوای داخل خانه وجود دارند، این جریان هوا کمک بیشتری به خنک شدن باد کولر می‌کند. در برخی موارد ممکن است باز بودن گوشه‌ای از پنجره نقش هواکش را برای شما بازی کند و باد کولر را چند برابر کند. کافی است قلق کولر خانه خود را پیدا کنید.

۳. اضافه کردن یخ به مخزن کولر

اگر کولر شما در تراس خانه یا پشت بامی است که دسترسی مناسبی به آن دارید، برای خنک‌تر شدن هر چه بیشتر باد کولر می‌توانید از روش اضافه کردن یخ به سینی یا مخزن کولر کمک بگیرید. این اقدام شما باعث می‌شود که آب سردتر شده و بادی که از دستگاه خارج می‌شود نیز خنک‌تر شود.

در روزهای گرم سال ریختن آب خنک روی پوشال نیز دمای کولر شما را به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

۴. استفاده از ژل‌های کمپرس یخ

این کمپرس‌های یخ که مصارف پزشکی دارند می‌توانند در اوج گرمای تابستان کولر شما را خنک کنند. به شرط آنکه دسترسی مناسبی به کولر داشته باشید.

این کمپرس‌های یخ را در فریزر بگذارید و برای خنک شدن باد کولر آن را تا هنگام از دست دادن خنکا در کولر باقی بگذارید. این روش، روشی پر زحمت و موقتی برای گرم‌ترین روزهای سال است که کولر شما به نیرویی کمکی احتیاج دارد.

۵. اضافه کردن یک پمپ آب دیگر به کولر

این اقدام نیاز به کمک گرفتن از متخصصین امور دارد اما راهی مناسب برای دو برابر کردن حجم آب وارد شده بر کولر آبی است. این جریان آب اضافی به کولر در روزهایی که کولر شما پاسخگوی گرمای هوا نیست می‌تواند بر ظرفیت خنک شدن باد کولر بیفزاید. کافی است پمپی اضافی برای کولر خود تهیه کنید و در روزهای گرم تابستان از خنکای دو برابر کولر خانه خود بهره‌مند شوید.

نتیجه‌گیری

اگر پیش از سرویس کولر، از انتخاب بهترین پوشال برای کولر مطمئن شوید و اقداماتی اولیه را برای خنک شدن باد کولر در پیش بگیرید، در روزهای اوج گرما از اقداماتی اضافی بی‌نیاز خواهد بود. به یاد داشته باشید برای بالا بردن کارکرد کولر ابتدا نیاز است که تمام اجزای این دستگاه کار خود را به بهترین نحو انجام دهند. اطمینان از جریان مناسب آب سرد به کولر و انداختن صابون در کولر برای از بین بردن شوره‌ها و چرخش مناسب آب در کولر نیز یکی از این اقدامات اولیه به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا