;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان خانگی آکنه و جوش با گیاهان دارویی

بسیاری از درمان های خانگی می توانند به بهبود جوش ها و زخم های آکنه افراد کمک کنند. درمان‌های خانگی برای آکنه شامل کرم‌ها و ژل‌های گیاهی ملایم، روغن‌های ضروری، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در شیوه زندگی است.

آکنه زمانی ایجاد می شود که منافذ مسدود شده یا با باکتری عفونی شوند. آکنه شایع ترین بیماری پوستی در ایالات متحده است که حدود 80 درصد از مردم در طول زندگی خود به آن مبتلا هستند.

بخوانید: اگر در این ساعت از روز بخوابید می میرید!

افراد می توانند از داروهای خانگی خاصی برای کمک به تعادل سطح چربی پوست، کاهش التهاب ، کشتن باکتری ها و جلوگیری از بروز آکنه در آینده استفاده کنند.

حتمن اینم ببین: آزمون شناخت آدم راستگو: اگه تیزی کدوم دارن راستشو می گن؟!

هنوز شواهد علمی زیادی برای اثبات اثربخشی بیشتر داروهای خانگی وجود ندارد. در این مقاله، شواهد فعلی برای برخی از داروهای خانگی که ممکن است برای افراد مفید باشد را مورد بحث قرار می‌دهیم.

درمان خانگی آکنه و جوش

درمان های خانگی برای آکنه

برخی از محبوب‌ترین درمان‌های خانگی برای آکنه شامل استفاده درمان های خانگی برای آکنه ده از عصاره‌های گیاهی طبیعی است که بسیاری از آنها صدها سال است که پزشکان طب سنتی از آنها استفاده می‌کنند.

در زیر، بهترین درمان‌های خانگی برای آکنه، آنچه که تحقیقات می‌گوید و تغییرات سبک زندگی که می‌تواند کمک کند را مورد بحث قرار می‌دهیم.

شاید جالب باشد: ورزش آسان برای افراد پرمشغله: بدون خستگی ورزش کنید

1. روغن درخت چای

درمان خانگی آکنه: روغن درخت چای

خواص ضد التهابی روغن درخت چای به این معنی است که می تواند تورم و قرمزی جوش ها را نیز کاهش دهد. محققان دریافتند که محصولات روغن درخت چای می توانند تعداد زخم های آکنه را در افراد مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط ​​کاهش دهند.این مطالعه نشان داد که روغن درخت چای ممکن است مانند بنزوئیل پراکسید 5 درصد، که یک داروی رایج بدون نسخه است تاثیرگذار باشد. افراد می توانند عصاره درخت چای را به صورت کرم، ژل یا روغن ضروری روی آکنه خود بمالند.

همچنین بخوانید: رژیم لاغری با خوردن: 15 غذایی که برای لاغری باید بخورید!

2.روغن جوجوبا

درمان خانگی آکنه: روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک ماده طبیعی و مومی شکل است که از دانه های درختچه جوجوبا استخراج می شود.

مواد مومی موجود در روغن جوجوبا ممکن است به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کند، به این معنی که ممکن است به سرعت بخشیدن به بهبود زخم، از جمله ضایعات آکنه کمک کند.

برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کند، به این معنی که ممکن است قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، سرسفید و سایر ضایعات ملتهب را کاهش دهد.

جالب است بدانید: 7 راهکار حفظ زیبایی بدن به سبک چینی: در سن پایین بچه دار نمی شوند!

نحوه استفاده از روغن جوجوبا

سعی کنید اسانس جوجوبا را با ماسک صورت ژل، کرم یا خاک رس مخلوط کنید و آن را روی آکنه بمالید. در غیر این صورت، چند قطره روغن جوجوبا را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را به آرامی روی زخم های آکنه بمالید.

3.آلوئه ورا

درمان خانگی اکنه: آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است، به این معنی که ممکن است ظاهر آکنه را کاهش دهد و از بروز آکنه جلوگیری کند.

آلوئه ورا حاوی مقدار زیادی آب است و یک مرطوب کننده عالی است، بنابراین برای افرادی که پوست خشکی دارند، مناسب است.

شاید جالب باشد: 8 غذای غنی از ید برای بهبود سلامت غده تیروئید

نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا

شما به راحتی می توانید مقداری از ژل این گیاه را به روی صورت خود مالش دهید البته فراموش نکنید که قبل از استفاده برای صورت بایستی روی پوست دست خود امتحان کنید و در صورت نداشتن حساسیت پوستی اقدام نمایید.در غیر این صورت، افراد می توانند با ژل ها یا کرم هایی که حاوی آلوئه ورا هستند،  پوست خود را مرطوب کنند.

4. عسل

درمان خانگی آکنه: عسل

 

 

هزاران سال است که از عسل برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه استفاده می شود.  عسل حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند به پاکسازی مواد زائد از منافذ مسدود شده کمک کند.

پزشکان از عسل در پانسمان زخم استفاده می کنند، زیرا خاصیت ضد باکتریایی و التیام دهنده دارد.

نحوه استفاده از عسل

با استفاده از یک انگشت تمیز یا پد پنبه ای، کمی عسل روی جوش ها بمالید. در غیر این صورت، عسل را به ماسک صورت یا بدن اضافه کنید.

5.سیر

درمان خانگی اکنه: سیر

 

بسیاری از پزشکان طب سنتی از سیر برای درمان عفونت ها و تقویت توانایی بدن در مبارزه با میکروب ها و عفونت ها استفاده می کنند.

سیر حاوی ترکیبات ارگانوسولفور است که دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی طبیعی است. ترکیبات ارگانوسولفور همچنین می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، که به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

نحوه استفاده از سیر

برای مبارزه با التهاب و عفونت های ناشی از آکنه، افراد می توانند سیر بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. برخی از افراد حبه سیر کامل را می جوند، آن را روی نان تست می مالند یا آن را به نوشیدنی گرم تبدیل می کنند.

مردم همچنین می توانند پودر یا کپسول سیر را از اکثر فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های بهداشت طبیعی خریداری کنند.

اگرچه بسیاری از منابع آنلاین توصیه می کنند که مردم سیر را مستقیماً روی جوش ها بمالند، این ممکن است باعث تحریک بیشتر پوست شود. سیر می تواند پوست را بسوزاند، بنابراین همیشه با احتیاط از آن استفاده کنید.

6. چای سبز

درمان خانگی آکنه: چای سبز

چای سبزحاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان های پلی فنل به نام کاتچین است. اکثر افراد مبتلا به آکنه دارای مقدار زیادی سبوم یا روغن طبیعی بدن در منافذ خود هستند و آنتی اکسیدان کافی ندارند.آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کنند مواد شیمیایی و مواد زائدی را که می توانند به سلول های سالم آسیب برسانند، تجزیه کند.

نحوه استفاده از چای سبز

نوشیدنی چای سبز به صورت دمنوش بسیار موثر می باشد و بسیاری از عصاره آن روی پوست استفاده می کنند.

7.روغن نارگیل

درمان آکنه: روغن نارگیل

 

 

 

 

مانند سایر داروهای طبیعی، روغن نارگیل حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

این خواص به این معنی است که روغن نارگیل ممکن است باکتری های مولد آکنه را از بین ببرد و قرمزی و تورم جوش ها را کاهش دهد. روغن نارگیل  می تواند بهبود زخم‌های آکنه باز را تسریع کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل

سعی کنید روغن نارگیل خالص و بکر را مستقیماً به محل آکنه بمالید.

توصیه پایانی

افراد می توانند از میان طیف وسیعی از درمان های خانگی برای درمان آکنه خود انتخاب کنند. با این حال، همه درمان ها برای همه یا در هر موردی کارساز نیستند.

افراد ممکن است نیاز به استفاده از آزمون و خطا داشته باشند تا دریابند کدام روش برای آنها کارآمد است.

همیشه قبل از استفاده از داروهای طبیعی برای آکنه شدید، مزمن، عمیق یا دردناک با پزشک صحبت کنید. در مورد زخم های جزئی آکنه که به مراقبت های اولیه پاسخ نمی دهند یا بدتر می شوند با پزشک صحبت کنید.

 

این مطالب هم جالب هستتد:

آلرژی + همه چیز درباره ی حساسیت فصلی

زود خوردن شام باعث عمر طولانی می شود بخصوص اگر در ساعت ۷ عصر باشد!

خستگی بهاری و راههای خلاص شدن از آن چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا