;
سلامتبیماری ها

درمان غلظت خون: برای غلظت خون چه بخوریم؟

درمان غلظت خون: وقتی تعداد گلبول های قرمز نسبت به حجم خون بیشتر شود، غلظت خون رخ می‌دهد. ریسک این بیماری از آنجایی بالا است که غلظت خون، احتمال لخته شدن خون را هم بالا می برد و اگر این لختگی در مسیر رگ های خونی متصل به قلب یا مغز باشد، احتمال سکته مغزی و قلبی بسیار زیاد است.

این بیماری صرفاً از طریق آزمایش خون CBC، آزمایش خون اریتروپویتین EPO و آزمایش مغز استخوان مشخص می شود. در نتیجه شما صرفا از روی تیره بودن یا روشن بودن رنگ خون خود نمی توانید تشخیص دهید که غلظت خون بالایی دارید یا نه.

در واقع این تغییر رنگ به عوامل دیگری همچون جریان خون در سرخرگ و سیاهرگ بستگی دارد. به طور کلی غلظت خون می تواند به دلیل مشکلات مادرزادی یا سبک زندگی ناسالم ایجاد شود. در بخش سلامت از سری مطالب بیماری ها با درمان غلظت خون آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

درمان غلظت خون

درمان غلظت خون چیست؟

این بیماری اگر کنترل نشود خطرناک است و از همین رو می توان با کمک مواد خوراکی مناسب و پیش بردن یک سبک زندگی سالم، این بیماری را درمان کرد. البته دکتر نیز ممکن است داروهایی مانند آسپرین، کلوپیدوگول، دی‎پیریدامول و … برای شما تجویز کند که لازم است حتما طبق دستورالعمل مصرف کنید. اما در عین حال مصرف بعضی از موادغذایی، میوه، سبزیجات، دمنوش های گیاهی و تغییر سبک زندگی می تواند به شما برای درمان سریع تر کمک کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا جواب سوال برای غلظت خون چه بخوریم، را بگیرید.

مایعات مناسب:

درمان غلظت خون: چای سبز، چای کوهی، آب انار طبیعی، آب زرشک، دمنوش آویشن، دمنوش کاسنی، دمنوش شوید، دمنوش نعنا، دمنوش دارچین، دمنوش عناب، چای ترش و انواع دمنوش های دیگر گیاهی برای پاکسازی خون مناسبند.

انوع میوه:

درمان غلظت خون: موز، انگور، آناناس، آووکادو، هویج، آلبالو، خیار، هندوانه، هلو، سیب، شلیل و انواع مرکبات

درمان غلظت خون

انواع سبزیجات:

درمان غلظت خون: برگ درخت جینکو بیلو، آلوئه ورا، کرفس، کاهو، کلم

انواع موادمغذی:

درمان غلظت خون: تمبر هندی، پاپریکا، خرما، چغندر، زرشک، گوجه فرنگی، سیر، پیاز، فلفل قرمز، جنسینگ، گردو، فندق، بادام، کنجد

در عین حال شما باید سبک زندگی خود را نیز به درستی تغییر دهید. روی آوردن به ورزش های سبکی مثل پیاده‎روی می تواند به گردش خون شما کمک کند. همچنین ترک سیگار نیز تاثیر به سزایی در جلوگیری از لخته شدن خون و بیماری های قلبی و عروقی دارد. در عین حال سعی کنید که از محیط های بسیار آلوده دوری کنید تا خون شما همیشه پاکیزه بماند.

حجامت نیز می تواند به شما کمک کند تا خون خود را رقیق کنید و خون کثیف از بدن شما خارج شود. زالودرمانی و خون دادن هم می تواند در تنظیم غلظت خون شما تاثیر مثبتی داشته ‎باشد. در ادامه چند دمنوش گیاهی مناسب برای بیماران مبتلا به غلظت خون را نام می بریم که به درمان آنها کمک می ‎کند.

دمنوش گیلاس:

درمان غلظت خون: دمنوش یا چای گیلاس نه تنها طعم بی نظیری دارد بلکه فواید بسیار زیادی هم برای سلامتی دارد. درمان سنگ کلیه و سنگ های مجاری ادراری، درمان روماتیسم، آرتروز، نقرس، سم زدایی خون، لاغری و کاهش وزن و … از جمله این مزیت هاست.

برای تهیه چای گیلاس ابتدا باید گیلاس ها را بشویید اما به هیچ وجه برگ و ساقه های چوبی آن را جدا نکنید؛ چراکه عمده خواص آن در همین ها است. به اندازه دو فنجان، آب جوش در یک قوری چینی بریزید و سپس گیلاس هایی که با چاقو از وسط تکه کرده اید را با برگ و هسته و ساقه آنها درون قوری بریزید.

برای چند ثانیه قوری را روی شعله مستقیم ( با کمک شعله پخش کن ) بگذارید تا قل بزند ( به این عمل سنجاق زدن می گویند ). سپس آن را روی حرارت کتری قرار دهید تا به مدت 5 دقیقه دم بکشد. چای گیلاس شما آماده است. نوش جان.

دمنوش توت:

درمان غلظت خون: برای این دمنوش مقداری توت خشک یا توت تازه را همراه با برگش داخل قوری بریزید و یک و نیم لیوان آب به آن اضافه کنید. سپس بگذارید تا 20 دقیقه دم بکشد و بعد آن را از صافی رد کنید. برای درمان غلظت خون می توانید روزی دو فنجان از آن را بنوشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا