;
سبک زندگیمهارت های زندگی

(عکس) آیا تنها آخوند مورد علاقه شاه شیطان پرست بود؟!

آخوند مورد علاقه شاه: سید حسن امامی آخرین امام جمعه پیش از انقلاب در عصر پهلوی دوم که خاندان وی نسل اندر نسل و به شکل موروثی امام جمعه تهران بودند.

سید حسن امامی آخرین امام جمعه پیش از انقلاب در عصر پهلوی دوم که خاندان وی نسل اندر نسل و به شکل موروثی امام جمعه تهران بودند. سیدحسن امامی در سال ۱۳۴۳ به همراه جعفر شریف امامی یک لژ فراماسونری به نام لژ نور را تشکیل داد.

دو روز بعد از خروج شاه در دی ۱۳۵۷ ایران را به مقصد سوئیس ترک کرد و سرانجام در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در سوئیس بر اثر سرطان و در حالی که ماه‌های آخر عمر قادر به تکلم نبود و در اغما به سر می‌ برد، فوت کرد.

با این بخش از سبک زندگی در وب سایت گفتنی همراه باشید.

آخوند مورد علاقه شاه: عضو مؤسس لژ فراماسونری «نور»

آخوند مورد علاقه شاه1

آخوند مورد علاقه شاه: بخش عمده فعالیتهای سیاسی سید حسن امامی مربوط به عضویت او در لژهای فراماسونری است. در سال 1343 به همراه جعفر شریف‌ امامی یک لژ فراماسونری به نام لژ نور را تشکیل داد.

جریان این واقعه از این قرار بود که شریف امامی بعد از نخست‌وزیری هویدا به سمت فراماسونری روی آورد. شریف امامی پیش از آن نیز در زمان نخست‌ وزیری‌اش در تشکیلات فراماسونری کریستوفر اسحق فری (یهودی الاصل)، استاد اعظم بهائیان در ایران، بود و با تسلط بر لژهای ماسونی، آنچه استاد اول می‌گفت عمل می‌کرد.

شریف امامی برای اعمال نفوذ خود ابتدا حزب جمعیت ایرانی طرفدار حکومت جهانی را ایجاد کرده بود تا در برابر حسنعلی منصور قرار گیرد که حزب ایران نوین را سرپرستی می‌کرد و سپس به تقویت فراماسونری در ایران پرداخت به همین دلیل با سید حسن امام جمعه قرار گذاشت تا لژ اعظم ایران را برای سرپرستی کلیه لژهای فراماسونری وابسته به کشورهای اسکاتلند، انگلستان، فرانسه و آلمان، به وجود آورند.

از هر سه لژ مادر (اسکاتلند، فرانسه و آلمان) به منظور سرپرستی لژ بزرگ ایرانیان یک نفر به محمدرضا شاه معرفی شد. از لژ اسکاتلند امام جمعه تهران، از لژ فرانسه لقمان ادهم و از لژ آلمان جعفر شریف امامی به شاه معرفی شدند.

در یکی از گزارش‌های ساواک در این زمینه چنین آمده که: چون از لحاظ موقعیت مملکتی صلاح نبود شاه ریاست فراماسونری ایران را قبول کند و دکتر لقمان ادهم هم کهولت سن داشت و امام جمعه تهران هم معمم بود، قرار شد مهندس شریف امامی رئیس لژ ایران گردد.

همچنین این مطالب شاید برایتان جالب باشند:

(عکس) اولین جوراب ها در تاریخ ایران چه شکلی بودند؟

5 داستان عجیب درباره لحظات قبل مرگ: مردن چگونه است؟

اگر مجبور شوید کدام مسیر تاریک را انتخاب می کنید: تستی که شوکه می شوید!

حقایق جالب درباره گروه خونی: خبر بد برای گروههای A و AB

ترفند براق کردن شیرآلات: شیرآلات خود را تمیز نکنید! +ویدیو

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا