;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

با این 5 میوه خشک، کمبود ویتامین D را برای همیشه درمان کنید

درمان کمبود ویتامین D یکی از عواملی است که می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به دردهای استخوانی منجر شود. در فصل زمستان، به دلیل کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سطح این ویتامین در بدن ممکن است کاهش یابد. برای مقابله با این کمبود، مصرف میوه‌های خشک غنی از ویتامین D در رژیم غذایی روزانه توصیه می‌شود.

با بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی همراه باشید تا به بررسی دقیق و جامع این موضوع بپردازیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم مفیده: دروغه میگن شام نخور تا لاغر بشی | اینجوری شام بخور تا لاغر بشی!

درمان کمبود ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها دارد و کمبود آن می‌تواند به نرمی استخوان، دردهای عضلانی و سایر مشکلات سلامتی منجر شود. افزودن منابع غذایی غنی از این ویتامین به رژیم غذایی، مانند ماهی‌های چرب، تخم‌مرغ و برخی قارچ‌ها، علاوه بر میوه‌های خشک، یک راه‌حل مفید برای جبران کمبود این ویتامین در فصولی با کمبود نور خورشید است.

بنابراین، در زمستان که قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمتر می‌شود، توجه به مصرف کافی ویتامین D اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا سلامت استخوان‌ها و کلی بدن حفظ شود.

اما کدام میوه های خشک را بخوریم تا کمبود این ویتامین در فصل سرما جبران شود؟

این هم مفیده: خواص شگفت انگیز پوست فندق | تو عید جای مغز فندق، پوستش رو بخور!

5 میوه خشک سرشار از ویتامین D برای فصل سرما

1- درمان کمبود ویتامین D: آلو خشک

آلو خشک، شناخته شده برای فواید گوارشی‌اش، منبع خوبی از ویتامین D است و به عنوان یک میان وعده سبک و مغذی قابل استفاده است.

2- درمان کمبود ویتامین D: انجیر خشک

انجیر خشک، میوه‌ای شیرین و پرخاصیت، یکی از میان وعده‌های عالی برای تامین ویتامین D به شمار می‌رود. این میوه خوشمزه را می‌توانید در وعده صبحانه، سالاد و یا به صورت جداگانه میل کنید.

انجیر خشک

3- کشمش: درمان کمبود ویتامین D

کشمش، انگور خشک کوچک، یک انتخاب مناسب برای تامین ویتامین D است. این میوه خشک را می‌توانید در ماست، بلغور جو دوسر یا انواع غذاها اضافه کنید.

کشمش

4- زردآلو خشک: درمان کمبود ویتامین D

زردآلو خشک، با داشتن مواد مغذی ضروری، گزینه‌ای مطلوب برای افزایش سطح ویتامین D محسوب می‌شود. این میوه را می‌توان به تنهایی یا به همراه غذاهای مختلف مصرف کرد.

این هم مفیده: درمان خانگی دل پیچه بزرگسالان | 10 راهکار رفع فوری ناراحتی معده و دل درد

برگه زردآلو

5- درمان کمبود ویتامین D: خرما

خرما با دارا بودن قندهای طبیعی، منبع عالی انرژی و همچنین ویتامین D است. خرما را می‌توان به صورت تکی یا با افزودن به دسرها و آبمیوه‌ها استفاده کرد.

این مطلب هم مفیده: 8 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی | سکته در کمین شماست!

ویتامین دی (D) چیست

ویتامین دی (کلسیفرول) یک ویتامین محلول در چربی است، یعنی در بافت‌های چربی بدن ذخیره می‌شود. ویتامین دی به طور طبیعی در بعضی غذاها وجود دارد، به بعضی غذاها اضافه می‌شود و به صورت مکمل نیز در دسترس است. همچنین تابیدن اشعه فرابنفش (UV) نور خورشید به پوست باعث ساخت ویتامین دی در بدن می‌شود.

ویتامین دی با افزایش جذب کلسیم در روده و تنظیم غلظت کافی کلسیم و فسفات در خون، باعث استخوان‌سازی طبیعی می‌شود. این ویتامین برای رشد و بازسازی استخوان ضروری است. کمبود ویتامین دی باعث می‌شود استخوان‌ها نازک، شکننده یا بدشکل شوند. ویتامین دی کافی از ابتلا به راشیتیسم (یک بیماری مربوط به رشد استخوان‌ها) در کودکان و استئومالاسی (نرم استخوانی) در بزرگسالان جلوگیری می‌کند. این ویتامین به همراه کلسیم، از افراد مسن در برابر پوکی استخوان محافظت خواهد کرد.

 

این مطالب هم جالبه:

رهایی از شر چربی شکم و پهلو فقط با انجام 3 مرحله ساده و شدنی

آنتی بیوتیک خانگی برای سرماخوردگی و سرفه+ طرز تهیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا