;
سرگرمی

کاسه توالت فوق لغزنده که باعث دفع زباله و صرفه جویی در مصرف آب می شود.

کاسه توالت فوق لغزنده: دانشمندان چینی در دانشگاه علم و فناوری Huazhong در ووهان یک کاسه توالت فوق‌ لغزنده ساخته‌اند که تقریباً همه چیز را دفع می‌کند.

برای مدت طولانی، پرسلن ماده غالب مورد استفاده در ساخت کاسه توالت بوده است. با این حال، لغزنده بودن آن مطلوب نیست. ضایعات تمایل دارند به ظروف چینی بچسبند، که نیاز به شستشو و تمیز کردن گسترده دارند و در نتیجه باعث هدر رفتن آب می شود. اما تصور کنید که زباله‌ها می‌توانند بدون زحمت و با کمترین مصرف آب روی کاسه بلغزند. دانشمندان چینی از یک کاسه توالت ابتکاری ساخته شده از یک ماده فوق العاده لغزنده که در برابر چسبندگی مقاومت می کند، رونمایی کردند.

خیلی جالبه ببینید: تست شخصیت: با انتخاب یک کلید اطلاعات بیشتری در مورد زندگیتان بدست آورید

کاسه توالت فوق لغزنده 1

Yike Li و همکارانش در دانشگاه علم و فناوری Huazhong در ووهان یک کاسه توالت سبک وزن با استفاده از مخلوطی از دانه های شن و ماسه آبگریز ساخته اند. این کاسه بیشتر با روغن سیلیکون روغن کاری می شود تا لغزنده بودن آن افزایش یابد. در حالی که کاسه‌های توالت لغزنده دیگری مانند آنهایی که با تفلون پوشانده شده‌اند در دسترس هستند، این ماده جدید بادوام‌تر است و کمتر مستعد تخریب است.

با توجه به ساختار مواد، روغن سیلیکون عمیقاً در لایه‌های کاسه توالت نفوذ می‌کند و لغزندگی خود را حتی پس از استفاده زیاد و شستشو حفظ می‌کند. دانشمندان آن را با مواد زائد مختلف از جمله مدفوع مصنوعی، آب گل آلود، شیر، ماست، عسل و ژل پر از نشاسته آزمایش کردند. هیچ چیز به کاسه نمی چسبد، حتی پس از 1000 بار مالش دادن شدید با کاغذ سنباده.

توالت پرینتر ضد سایش (ARSSFT) که توسط لی و تیمش برای آزمایش استفاده شد، 10 برابر کوچکتر از یک کاسه توالت استاندارد بود، اما مقیاس بر نتایج آزمایشات آنها تأثیری نداشت. در حالی که ساخت این کاسه ها برای خانواده های معمولی در حال حاضر پرهزینه است، دانشمندان پیشنهاد می کنند کاسه توالت استاندارد در مناطق پرتردد مانند سرویس های بهداشتی عمومی یا قطارها جایگزین شود تا مصرف آب به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا