;
سرگرمی

درخت منقرض شده پس از 2 قرن در اکتشافی شگفت انگیز دوباره کشف شد.

کشف درختی پس از 2 قرن: در یک کشف قابل توجه، درختی که قبلاً گمان می رفت منقرض شده است، دوباره در برزیل کشف شد و دانشمندان و حافظان محیط زیست را شگفت زده کرد.

بر اساس گزارش های روزنامه بروکسل تایمز، محققان به طور تصادفی به درختی که برای نزدیک به 200 سال دیده نشده بود، در یک منطقه شهری در ایگاراسو، شمال شرقی برزیل، برخورد کردند.

این درخت که با نام Ilex sapiiformis یا Pernambuco holly شناخته می شود، ابتدا در سال 1838 ثبت شد و تا همین اواخر، هیچ مشاهده تایید شده ای وجود نداشت. با این حال، تیمی از دانشمندان با حمایت گروه حفاظتی Re: wild، یک سفر شش روزه را آغاز کردند و موفق شدند یک بار دیگر این گونه را پیدا کنند.

گروه حفاظت در اینستاگرام اعلام کرد: “پرنامبوکو هالی یکی از 25 گونه برتر گمشده ما است. این نهمین گونه ای است که از زمان راه اندازی طرح جستجوی گونه های گمشده در سال 2017 دوباره کشف کرده ایم.»

دانشمندان از دیدن چهار درخت Ilex piriformis که در امتداد سواحل رودخانه در این منطقه شکوفا شده اند، بسیار هیجان زده شدند. آنها با هدایت دنباله گل های سفید مشخصه این گونه خاص، توانستند این کشف خارق العاده را انجام دهند.

شاید بپسندید: صید ماهی شگفت انگیز در آلاسکا که میتواند تغییر رنگ دهد.

کشف درختی پس از 2 قرن در آمازون

«گویا زمان متوقف شده است. طبیعت هرگز ما را شگفت زده نمی کند. مواجهه با گونه ای که نزدیک به دو قرن پنهان مانده است، اتفاق نادری است. جولیانا آلنکار، یکی از اعضای تیم پروژه، اظهار داشت: این یک لحظه الهام‌بخش بود. این یافته نه تنها به دلیل کمیاب بودن درخت بلکه به دلیل قرار گرفتن آن در یک محیط شهری شگفت‌انگیز بود.

کریستینا بیگز، مسئول برنامه گونه‌های گمشده وحشی، شگفتی خود را ابراز کرد و اظهار داشت که کشف درخت در چنین محیطی واقعاً قابل توجه است.

بیگز همچنین بر نقش حیاتی درختان مانند حیوانات در حفظ تعادل اکوسیستم ها تاکید کرد. بنابراین، این کشف یک پیشرفت قابل توجه است. او افزود: “این درخت به عنوان یادآوری قانع کننده ای است که چرا ما باید در جستجوی خود پافشاری کنیم.”

Re: wild با توصیف منطقه ای که درخت در آن پیدا شد، تحولی را که در آن رخ داده است، برجسته کرد: «زمانی که جنگل های انبوه استوایی آمازون از درخت پوشیده شده بود، اکنون تا حد زیادی با فضاهای شهری پر شده با مزارع نیشکر جایگزین شده است. در دهه 1980، کمتر از 5 درصد از جنگل های جنوب شرقی آمازون دست نخورده باقی ماند و آنچه که باقی مانده بود به شدت تکه تکه شد.

جالب و خواندنی: دولت ژاپن به دانش آموزان شهر هوکایدو گوش ماهی رایگان برای ناهار مدرسه ارائه می دهد

کشف درختی پس از 2 قرن در برزیل

بروکسل تایمز گزارش داده است که گام بعدی برای دانشمندان ایجاد یک برنامه اصلاح نژاد پرنامبوکو هالی است که تکثیر و گسترش آن را تسهیل می کند.

تلاش برای یافتن درختان پرنامبوکو هالی بیشتر به پایان نرسیده است! هدف این تیم همکاری با شرکای محلی برای انجام جستجوهای بیشتر و یافتن افراد بیشتری از این گونه است. هدف ما همکاری با یکدیگر برای محافظت از جنگل‌هایی است که در آن هالی پرنامبوکو یافت شده و برنامه‌ای برای پرورش در اسارت ایجاد کنیم.

مطالب جالب پیشنهادی:

اینو ببین: 3 تفاوت بین تصاویر وجود داره؛ آیا قدرت دیدت خوبه؟

چالش جدید: آیا می توانید 3 روباه متفاوت را در کمتر از 15 ثانیه پیدا کنید؟

خیلی جالبه: جدیدترین تخیل تصویری که اگر هوش ذهنی بالایی دارید آن را ببینید!

تست جدید محک بینایی: اگه قورباغه را در 10 ثانیه تونستی در آکواریوم پیدا کنی چشات خیلی تیزه

حتما ببینید: قدیمی ترین کپسول زمان جهان در لهستان کشف شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا