;
فرهنگ و هنرهنرمندان

نشانه های هوش بالا: چند تا از این ویژگی ها را دارید؟

نشانه های هوش بالا: در حالی که برخی دانشمندان درباره ی مهم تر بودن ضریب هوشی یا هوش هیجانی صحبت می کنند، برخی دیگر از دانشمندان دست به پژوهش های جامع تری برای درک تأثیر احتمالی عواملی همچون ظاهر و رفتار بر توانایی های ذهنی افراد زده اند و این پژوهش ها نتایج بسیار غیر منتظره ای نیز داشته اند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده قد، وزن، طول انگشتان و حتی رنگ چشم ما می تواند سطح هوش مان را نشان دهد.

ما در ادامه از نشانه های نامتعارفی خواهیم گفت که می توانند از هوش بالای شما حکایت داشته باشند.

این هم جالبه: بیوگرافی بازیگر نقش بانو جانگ 49 کیلویی از ازدواج تا طلاق+ عکس

۱- تنهایی را به وقت گذراندن در یک جمع پر سر و صدا ترجیح می دهید

نشانه های هوش بالا: افراد باهوش برای خوش گذرانی به دوستان زیادی نیاز ندارند. تحقیقات نشان داده باهوش ها از خلوت کردن با خود لذت می برند و احتمال خسته کننده بودن معاشرت برای آن ها بیشتر از لذتبخش بودن این کار است.

به علاوه، افراد باهوس اغلب با صدای بلند با خودشان حرف می زنند. این یک نشانه ی هوش بالا است، نه دیوانگی!

ببینید: تفریحات لاکچری پریا مردانیان بازیگر سرزمین مادری خبرساز شد+ عکس

۲- خواندن را در سن خیلی کم یاد گرفتید

نشانه های هوش بالا: این حقیقت که برخی کودکان خواندن را در سن خیلی کم یاد می گیرند آن ها را به طور پیش فرض باهوش نمی کند. برعکس، دانشمندان معتقدند خواندن خود باعث باهوش تر شدن این کودکان می شود.

ساده است: هر چه زودتر الفبا را یاد بگیرید، کتاب های بیشتری می توانید بخوانید و دید وسیع تری پیدا خواهید کرد. البته این امر در مورد کسانی صدق می کند که تجربه ی کتابخوانی متنوعی داشته باشند و خود را به یک ژانر یا نویسنده ی به خصوص محدود نکرده باشند.

جالب: کوچولوهای سرزمین مادری بزرگ شده اند+ عکس های 18+ شدنشون!

۳- فرزند بزرگ خانواده هستید

نشانه های هوش بالا: تحقیقات نشان داده فرزندان بزرگ خانواده تقریباً همیشه به میزان اندک اما به لحاظ آماری قابل توجهی از جهت ضریب هوشی نسبت به فرزندان کوچک تر خانواده از برتری برخوردارند که معمولاً ۳ نمره بالاتر است. پژوهش ها می گوید این تفاوت نه به عوامل بیولوژیکی یا ژنتیکی، بلکه به تعامل روانشناختی میان والدین و کودکان مرتبط است.

۴- قدتان بالاتر از متوسط است

نشانه های هوش بالا: پژوهش ها نشان داده کودکان قد بلندتر در تست های هوش اغلب نمره ی بالاتری دریافت می کنند و در دوران بزرگسالی درآمد بالاتری دارند.

این امر در سنین کودکی نیز قابل مشاهده است: کودکان ۳ ساله ای که رشد سریعی دارند در آزمون های مختلف نسبت به همسن و سالان کوتاه قدتر خود از عملکرد بهتری برخوردارند.

۵- کلاس موسیقی می رفتید

نشانه های هوش بالا: تحقیقی نشان داد کودکانی که به مدت ۹ ماه در دو کلاس موسیقی مختلف (کیبورد یا آواز) شرکت کرده بودند، در مقایسه با کودکانی که تنها به کلاس های تئاتر رفته بودند یا در کلاس به خصوصی شرکت نکرده بودند، از ضریب هوشی بالاتری برخوردار بودند.

دانشمندان معتقد بودند هوش بالای این کودکان دلیل اصلی تصمیم آن ها برای شرکت در کلاس موسیقی بودند.

۶- حساسیت شدیدی به صداها دارید

نشانه های هوش بالا: صدای جیر جیر در، صدای خرچ خرچ چیپس و حتی بلند نفس کشیدن – این سر و صداهای رایج روزانه می توانند حواس کسانی که ضریب هوشی بالایی دارند را پرت کنند. دانشمندان در پژوهشی متوجه شدند میان توانایی فرد در یافتن راه حل های نامتعارف برای مشکلات و ناتوانی در بی اعتنایی به سر و صداهای محیط ارتباطی قوی وجود دارد.

این پدیده حتی اسم هم دارد و به ان «صدابیزاری» (Misophony) گفته می شود. برای مثال، شنیدن صدای گاز زدن چیپس، فعالیت مغزی افرادی که به صدابیزاری دچارند را دستخوش تغییر می کند.

۷- انگشت حلقه تان بلندتر از انگشت اشاره تان است

نشانه های هوش بالا: برخی دانشمندان می گویند میزان هوش یک فرد را می توان از روی نسبت طول انگشتان دست او تشخیص داد. به گفته ی آن ها، هر چه انگشت حلقه ی یک شخص بلندتر باشد، آن فرد می تواند عملکرد بهتری در حل مسائل ریاضی داشته باشد.

پژوهشگران همچنین پی بردند موفقیت مالی یک فرد را می توان از روی طول انگشتان دست او پیش بینی کرد. تحقیقی نشان داد کسانی که انگشت حلقه ی آن ها بلندتر از انگشت اشاره ی آن ها بود، از درآمد بالاتری برخوردار بودند.

۸- اغلب احساس اضطراب می کنید و ممکن است دچار وحشت شوید

نشانه های هوش بالا: پژوهش ها نشان داده افراد باهوش بیشتر مستعد بدبینی هستند، چون به موقعیت های ناخوشایند مختلفی فکر می کنند که می تواند برای آن ها رخ دهد. به گفته ی محققان، باهوش ها وقایع گذشته را تجزیه و تحلیل می کنند و به همین دلیل، توجه بیشتری وقایع احتمالی آینده دارند.

از جنبه ای دیگر، افراد باهوش آمادگی بیشتری برای مشکلات احتمالی زندگی دارند، اما مجبورند با اضطرابی دائمی زندگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا