;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

آرایش مناسب شب یلدا برای عروس خانوم ها، دختران مجرد و زنان سن بالا

آرایش مناسب شب یلدا: یکی از شب‌هایی که در بین ما ایرانی‌ها بسیار پرطرفدار بوده، شب یلدا است. معمولا خانم‌ها برای این شب آماده شده و به دنبال آرایش مخصوص و لباس زیبا و خاص می‌گردند. با بخش مد و زیبایی مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

شاید بپسندید: شیت ماسک کره ای: پوست صورت تا عید از کدری در میاد+ طرز تهیه

آرایش مناسب شب یلدا دخترانه

آرایش مناسب شب یلدا1

اگر که به آرایش‌های غلیظ علاقه ندارید، می‌توانید صورت خود را به شکلی کاملاً ساده آرایش کنید. برای این منظور بهتر است سایه‌روشن و مات را برای پشت پلک‌های خود انتخاب کرده و خط چشم خود را نیز به‌صورت گربه‌ای بزنید.

آرایش مناسب شب یلدا، همچنین رنگ رژلب نیز اگر بنفش انتخاب شود شما را زیباتر و دخترانه‌تر خواهد کرد. دختر خانوم های مجرد می توانند انواع مختلف رنگ رژ و آرایش را انتخاب کنند: از صورتی ملایم و پررنگ گرفته تا رنگ قرمز و گلبهی اما بهتر است رنگ های بیش از حد خنثی استفاده نشود.

آرایش مناسب شب یلدا تازه‌عروس‌ها

آرایش مناسب شب یلدا2

یکی از رسومات قدیمی ما ایرانی‌های بردن هدیه برای نوعروسان است. اقوام مختلف ایرانی در شب یلدا برای نوعروسان که سال اول عقدشان است شب چله یا یلدا برون می‌برند. در این صورت چون این هدیه‌ها را به خانه عروس می‌برند باید عروس، خود را آراسته کند. به این صورت که هم لباس یلدایی زیبا به تن کند و هم صورت خود را بر اساس تم یلدایی آرایش نماید؛ لذا بهتر است از رنگ‌های گرم و سبک‌های ساده استفاده کنید.

آرایش مناسب شب یلدا

آرایش مناسب شب یلدا خانوم های مسن

آرایش مناسب شب یلدا3

خانوم های میانسال به دلیل جایگاه و پرستیز خاص خود و ظاهر شدن در نقش مادر عروس یا داماد باید شیک بودن خود را با رنگ های باکلاس برجسته کنند. سایه چشم قهوه ای، برنزی و هلویی به همراه رژلب های نود یا کالباسی انتخاب بسیار مناسبی هستند. همچنین سایه دودی هم می تواند جذاب باشد و قدرت زنانه تان را نمایش بگذارد. رنگ رژ اما نباید جیغ و اغراق آمیز باشد.

نکات مهم در انتخاب رژلب

یکی از نکات مهم در ارایش ساده و مخصوص شب یلدا انتخاب رنگ رژلب است. اگر پوست شما روشن است یا به رنگ سرمه‌ای و زرشکی علاقه دارید باید رژلب قرمزرنگ سرد مایل به آبی را انتخاب کنید. اما درصورتی‌که این رنگ‌ها باعث روشن‌شدن چهره شما می‌شود و رنگ قرمز گوجه‌ای نیز در چهره برنزه درخششی طلایی ایجاد می‌کند.

اگر دارای پوست تیره‌ای هستید رنگ قرمز گرم مایل به نارنجی و قهوه‌ای برای شما مناسب است و در این چهره‌ها گیرایی خاصی ایجاد می‌کند.

 

شب یلدا چیست؟

شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های فارسی است. این جشن در ۹ آذر ۱۴۰۱ به عنوان زایش مهر (ایزد ایرانی) ثبت میراث جهانی شده‌است. در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود. شب چله به میان غروب آفتاب ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در ۱ دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی معمولاً در این شب، انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار و خرمالو را مهیا و دور هم میل می‌کنند. شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای خانواده و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ نیز رایج است. اما شب چله در کشورهای نیمکره جنوبی برخلاف نیم‌کره شمالی کوتاه‌ترین شب سال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا