;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

از بین بردن دائمی موهای زائد با روغن مورچه + فواید و روش مصرف

از بین بردن موی زائد با روغن مورچه: روغن های گیاهی و حیوانی یکی از بهترین محصولات هستند که بسیاری از مردم به دلیل نداشتن عوارض جانبی نسبت به محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی ترجیح می دهند. روغن مورچه (ant oil) یکی از آن روغن های نادر است که از مورچه ها استخراج می شوند. بسیاری از آزمایش ها و تحقیقات اثربخشی این روغن را برای رفع موهای زائد اثبات کرده اند. با یک مطلب آرایش زیبایی دیگر از بخش مد و زیبایی مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: ۶ ترفند آرایش برای عینکی‌ها که تا حالا انجام ندادی!

روغن مورچه چیست؟

روغن مورچه عصاره تقطیر شده هزاران مورچه و تخم مورچه است با نام علمی فرمیک اسید یا متانوئیک اسید که به نام جوهر مورچه نیز شناخته می شود. این روغن یک مایع قهوه ای و قرمز رنگ و بی بو می باشد.

روغن مورچه
روغن مورچه / از بین بردن موی زائد با روغن مورچه

روغن مورچه در طب سنتی

یکی از خواص روغن مورچه کم کردن موهای زائد است و برخلاف باور عموم آن را از بین نمی برد. بدین ترتیب که اگر بمدت ۳ تا ۴ روز روی نواحی که موهای آن از ریشه در آمده ماساژ دهید شاهد رشد کمتر موهای خود خواهید بود.

اما در گذشته مورچه ها را پس از کشته شدن میسابیدند و آن را روی پوست می مالیدند و اینگونه از رشد موهای زائد خود جلوگیری می کردند، به این روش که در قدیم انجام میشده طِلا کردن می گویند.

این روش نسبت به باقی روش ها و محصولات صنعتی که دارای آهک و زرنیخ است هم مقرون بصرفه و هم طبیعی تر بوده و ضرر کمتری دارد.

یکی دیگر از خواص این روغن درمان و تاثیر در شنوایی است بدین ترتیب که در گذشته طبیبان برای درمان وز وز گوش ، افزایش شنوایی از آن استفاده کرده و چند قطره در گوش میچکاندند.

البته باید توجه کنید که روشهای سنتی را نمی توان به تمام بیماریها عمومیت داد و باید تحت معاینه دقیق پزشک قرار گیرد زیرا اگر که گوش دارای زخم یا پارگی نامحسوس باشد استفاده از این روش باعث عفونت در گوش و اختلال در شنوایی می شود، پس بهتر است قبل از هر درمان خودسرانه ای حتما به پزشک مراجعه نمایید.

این هم جالبه: ترکیب ضد ریزش مو و شوره سر+ دستورالعمل خانگی

از بین بردن موی زائد با روغن مورچه 1
از بین بردن موی زائد با روغن مورچه

این هم مفیده: ترکیب جادویی رزماری: اگر موهایی بلند و براق می خواهید امتحان کنید!

از بین بردن موی زائد با روغن مورچه

از شناخته شده ترین فواید روغن مورچه، رفع موهای زائد بدن است. این روغن حاوی پروتئین فراوانی است که روند رشد مو را در بدن کند می کند و مصرف منظم آن سبب کاهش موهای زائد بدن می شود. بدین منظور، روغن مورچه را 5 تا 6 روز و در سه نوبت بر روی پوست خود ماساژ دهید تا شاهد کاهش رشد موهای زائد باشید. لازم بذکر است قبل از مصرف، موهای زائد بر روی پوست برداشته و پوست تمیز باشد. توصیه می شود قبل از استفاده از روغن مورچه استحمام کنید. همچنین، در هر بار مصرف تنها اجازه دهید روغن ده دقیقه با پوست در تماس باشد.

روغن مورچه عوارض دارد؟

  • روغن مورچه خوراکی نیست و صرفا به صورت موضعی استفاده می شود.
  • روغن مورچه اگر به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد، سبب التهاب پوست، آلرژی و جوش بر روی سطح پوست می شوند. همچنین، سبب رشد موهای زیر پوستی به دلیل بسته شدن منافذ، که مانع از خروج مو به صورت طبیعی می شود.
  • روغن مورچه برای زنان باردار، شیرده و نوزادان توصیه نمی شود و سبب بروز عوارض پوستی و آلرژی پوستی می شود.
  • از مصرف این روغن در دور چشم، بر روی پوست های حساس و آسیب دیده اجتناب کنید.

این مطالب هم جالبن:

با ترکیب زردچوبه و شکر تمام موهای زائدت رو از بین ببر+نحوه تهیه و استفاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا