;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

4 بهترین درمان طبیعی آفتاب سوختگی پوست صورت و بدن

بهترین درمان طبیعی آفتاب سوختگی: این راه‌حل‌های خانگی که توسط کارشناسان پیشنهاد شده را برای تسکین مشکلات ناشی از اشعه‌های روزمره امتحان کنید.

1. از کمپرس استفاده کنید.

پس از سوختگی، پوست ملتهب می‌شود. آن را با هر یک از کمپرس‌های موارد زیر خنک کنید.

به آب سرد یا آب شیر چند تکه‌ یخ اضافه کنید. پارچه ای را در مایع فرو ببرید و روی سوختگی بکشید. هر چند دقیقه یک بار با پارچه‌ای دیگر تکرار کنید. چندیدن بار در روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید.
اگر خارش شدید است، مخلوطی از آب و پودر استات آلومینیوم را امتحان کنید. پودر استات آلومینیوم از پوست در برابر خشکی بیش از حد و یا خارش محافظت می‌کند.
پارچه‌ای را با عصاره‌ی نارون کوهی مرطوب کنید. این داروی گس باورنکردنی به عنوان مسکن و ضد التهاب شناخته شده است. اغلب برای تسکین موقت اعمال می‌شود. برای التهابات خفیف‌تر، تکه‌ایی پنبه‌ی کتان را در مایع فرو برید و به‌آرامی روی آنها بکشید.
نکته هوشمندانه: در حین کمپرس همچنین می‌توانید در مقابل پنکه نشسته و بیشتر خنک شوید.

2. مواد غذایی مفید برای درمان آفتاب سوختگی

مواد معمولی موجود در آشپزخانه بهترین مسکن آفتاب سوختگی هستند.

بلغور خشک را در پارچه‌ی توری ریخته و روی آن را بریزید. پس از آنکه آب سرد را روی آن ریختید اجازه دهید تا خیس بخورد. بلغور را دور بیاندازید و با این مایع نقاط ملتهب را کمپرس کنید. هر ۲ تا ۴ ساعت انجام دهید.
یک فنجان شیر کم چرب را با چهار فنجان آب مخلوط کنید، سپس چند تکه یخ به آن اضافه کنید. برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کمپرس کنید، هر ۲ تا ۴ ساعت تکرار کنید.
به نشاسته‌ی ذرت آب کافی اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس مستقیما روی محل آفتاب سوختگی قرار دهید.
برگ‌های کاهو را در آب بجوشانید. آبکش کنید، آب آن را نگه داشته و اجازه دهید مایع چند ساعت در یخچال سرد شود. پنبه‌های کتانی را در مایع غوطه‌ور کنید و به‌آرامی روی پوست تحریک شده فشار دهید و بمالید.
ماست را روی همه نقاطی که دچار سوختگی شده، استفاده کنید. سپس با آب سرد دوش بگیرید و به‌آرامی پوست را خشک کنید.
اگر پلک شما سوخته است، چای کیسه‌ای که در آب سرد خیس خورده است برای کم کردن تورم و تسکین درد کمک شایانی می‌کند. چای اسید خاصی دارد که به‌نظر می‌رسد درد آفتاب سوختگی را کم می‌کند.

3. از صابون زدن اجتناب کنید.

آن را بدتر نکنید! صابون پوست سوخته شده را خشک و ملتهب می کند. به همین ترتیب، از وان کف دوری کنید. دکتر گوسل می‌گوید که اگر مجبورید از صابون استفاده کنید، از انواع ملایم آن استفاده کنید و سپس آن را به‌خوبی بشویید. دوش آب سرد را می‌توان جایگزین کمپرس‌ها نمود. سپس به‌آرامی بدنتان را با حوله‌ی تمیز خشک کنید. پوستتان را نسابید، زیرا بیشتر ملتهب می‌شود.

همچنین برای کم کردن درد، التهاب و خارش می‌توانید یکی از موارد زیر را اضافه کنید.

یک فنجان سرکه سفید یا سرکه سیب را درون وان آب سرد حمام بریزید. دارویی فوق‌‌العاده برای سفت کننده‌گی پوست، که درد آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.

جوش شیرین را به طور سخاوتمندانه در آب ولرم بپاشید. به‌جای آنکه بدن را با حوله خشک کنید، اجازه دهید محلول روی پوستتان خشک شود. جوش‌شیرین کاملا غیر سمی است و درد را تسکین می دهد.

4. پوست را مرطوب کنید

واقعا به پوستتان آسیب رسانده‌اید. زمان آن رسیده که از لوسیونتان به مقدار زیاد استفاده کنید تا ترمیم شروع شود. رودنی باسلر، می‌گوید که خیس کردن و یا کمپرس کردن خوب هستند اما جزء درمان‌های موقتی محسوب می‌شوند. اما اگر پوستتان را بلافاصله مرطوب نکنید، پوست خشک‌تر می‌شود.

پوستتان را به آهستگی خشک کنید و سپس مقداری روغن مخصوص حمام به بدنتان بمالید و اجازه دهید جذب بدن شود سپس کرم مرطوب کننده‌ یا لوسیون بزنید.

نکته هوشمندانه: برای خاصیت درمانی بیشتر مرطوب کننده را در فریزر سرد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =

دکمه بازگشت به بالا