;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

بهترین ماسک صورت به روش شگفت انگیز ژاپنی ها برای نرمی و لطافت پوست!

بهترین ماسک صورت: زنان ژاپنی می‌گویند حس زیبابودن از درون هر فرد می‌آید. داشتن اعتمادبه‌نفس و علاقه به آنچه هستیم، حس زیبایی را در ما خلق می‌کند و روی ظاهرمان هم اثرات مثبت می‌گذارد. پس به داشتن لبخند و انرژی مثبتی در طول روز باور دارند که باید در هر فرد وجود داشته باشد و باعث جذاب‌ترشدن ظاهرش شود.

ماسک های ضد چروک از سنین 25 سالگی به بالا برای خانم ها توصیه می شود تا از چروک شدن پوست در دوران آینده جلوگیری شود. ماسک های ضد چروک تاثیر بسیاری در صاف شدن صورت تان دارند. این بار یک ماسک ضد چروک خانگی درست کنید. این ماسک جدید و شگفت انگیز ژاپنی چین و چروک ها را از صورت شما پاک کرده و پوست شما را زیبا و نرم می سازد. با مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

بهترین ماسک صورت به روش شگفت انگیز ژاپنی ها

مواد لازم برای تهیه بهترین ماسک صورت ژاپنی

برنج به مقدار 2 تا 3 قاشق سوپخوری

عسل به مقدار یک قاشق سوپخوری

شیر به مقدار یک قاشق سوپخوری

روش تهیه بهترین ماسک صورت ژاپنی

مقدار 2 تا 3 قاشق سوپخوری از برنج را در مقدار کمی آب ریخته و آن را آنقدر بپزید که برنج به حالت ترد در آید. رنج پخته شده را آبکشی کرده و آب حاصل از آبکشی را داخل یک کاسه بریزید ، این آب حاوی ویتامین ب موجود در برنج می باشد. یک قاشق سوپخوری عسل و یک قاشق سوپخوری شیر به این آب اضافه کرده و محتویات کاسه را خوب مخلوط کنید.

حال این ماسک برنج را بر روی صورتتان بکشید و بگذارید به مدت 30 دقیقه به همان حال باقی بماند . پس از این مدت این ماسک را با آب از روی صورتتان بشویید.

شما می توانید این ترکیب ماسک را تا مدت چهار روز در یخچال نگهداری کرده و هر روز از آن استفاده کنید. بعد از چند روز متوجه خواهید شد که پوست شما صافتر و نرم تر شده است.

 اعتقاد به زیبایی درون

شاید برایتان جالب باشد که ژاپنی‌ها چه عقیده‌ای درباره زیبایی دارند. آنها معتقدند که در کنار تمام رسیدگی‌هایی که باید برای پوست داشت، نیاز به شکل‌گیری حس زیبایی از درون وجود دارد.

زنان ژاپنی می‌گویند حس زیبابودن از درون هر فرد می‌آید. داشتن اعتمادبه‌نفس و علاقه به آنچه هستیم، حس زیبایی را در ما خلق می‌کند و روی ظاهرمان هم اثرات مثبت می‌گذارد. پس به داشتن لبخند و انرژی مثبتی در طول روز باور دارند که باید در هر فرد وجود داشته باشد و باعث جذاب‌ترشدن ظاهرش شود.

استفاده از چای سبز با اهداف متنوع

چای سبز جایگاه ویژه‌ای در رژیم غذایی ژاپنی‌ها دارد. اما چرا؟ چون خواص آنتی‌اکسیدانی دارد، مانع از بروز التهاب در بدن می‌شود و ضدباکتری هم هست. زنان ژاپنی از این چای در قالب پودر در لوسیون‌ها و کرم‌های مختلف خود بهره می‌برند.

حمام‌کردن با آبی که در آن برگ چای سبز وجود دارد هم از انتخاب‌های ژاپنی‌هاست. البته اینکه چنین کاری چقدر میان عمومشان رواج داشته باشد، مشخص نیست و این موضوع را نمی‌دانیم. چون چنین حرکتی کمی خاص و تجملاتی به نظر می‌رسد.

در هر حال، اگر پای حمام‌کردن در وانی پر از برگ‌های چای سبز هم به میان نباشد، باز از این ماده در تونرها و کرم‌ها زیاد استفاده می‌شود. چای سبز می‌تواند تخریب پوست بر اثر قرارگرفتن در معرض نور خورشید را رفع کند. سلول‌ها مرده را دوباره زنده و فعال کند و پوست را صاف و شفاف جلوه دهد.

 مصرف ویتامین C

ویتامین C مزایای زیادی دارد. یکی از این مزایا که راز جوانی پوست زنان ژاپنی را هم می‌سازد، تأثیرش در کلاژن‌سازی پوست است. ژاپنی‌ها به مصرف غذاهایی علاقه دارند که سرشار از این ویتامین است.

یوزو نوعی از مرکبات ژاپنی است که مقادیر زیادی ویتامین C دارد. خرمالوی ژاپنی هم پر از این ویتامین است و آثار درخشانی روی پوست می‌گذارد. عصاره این میوه‌ها در کرم‌های ژاپنی هم زیاد استفاده می‌شود. ضمن اینکه در قالب مکمل‌های خوراکی هم قابل‌خریداری و مصرف‌اند.

استفاده از روغن کاملیا برای پوست و مو

بهترین ماسک صورت1

قرن‌هاست که زنان ژاپنی از روغن کاملیا برای پوست، مو و حتی مصارف خوراکی استفاده می‌کنند. وجود اسیدهای چرب امگا۹ در این روغن که با نام اولئیک اسید هم شناخته می‌شود، در کنار پروتئین‌های ضروری و گلیسیرید، پوست و مو را شاداب و جوان می‌کند.

روغن کاملیای خوراکی هم باعث کاهش کلسترول، افزایش ایمنی بدن و ایجاد تعادل در قند خون می‌شود. ژاپنی‌ها این روغن را مستقیم روی پوستشان می‌مالند یا آن را به‌طور خوراکی مصرف می‌کنند.

 لایه‌برداری پوست با لوبیای آزوکی

زنان ژاپنی به لوبیاهای قرمز کوچک معروف به آزوکی هم ارادت زیادی دارند. این لوبیاها هم در رژیم غذایی آنها جایگاه ویژه‌ای دارد و هم برای زیباسازی پوست رویش حساب می‌کنند.

ژاپنی‌ها این لوبیا را پودر و برای از بین‌بردن چروک‌های ریز و ظریف، آکنه و جوش‌های سرسیاه از آنها استفاده می‌کنند. آزوکی هم سرشار از آنتی‌اکسیدان است و هم می‌تواند منافذ پوستی را ببندد و کوچک کند.

گردش خونی که در پوست به‌واسطه مصرف این لوبیاها به راه می‌افتد هم باعث شادابی صورت و جوان‌ترشدن آن می‌شود. با آسیاب نصف پیمانه لوبیای آزوکی را خرد و پودر می‌کنند و آن را چند ساعت در یخچال می‌گذارند.

نصف قاشق غذاخوری از آن را با کمی آب مخلوط می‌کنند و روی پوست می‌مالند. بعد از چند دقیقه، ماساژدادن خمیر حاصل روی پوست با حرکات دایره‌ای، صورت را با آب گرم می‌شویند و پوستی درخشان پیدا می‌کنند. عالی نیست؟

شاید برایتان جالب باشد:

درمان آکنه را با راحت ترین روشها در خانه امتحان کنید!

نحوه استفاده از کرم پودر: برای هر نوع پوستی قلق داره که اگه یاد بگیری پوستت یکدست و درخشان میشه!

ژلیش ناخن از آن چیزی که فکر می کنید آسان تر است: ساده ترین روش برای برداشتن لاک ژلیش

جوش سر سیاه: آیا روشی برای کندن ریشه آن ها هست؟ بله خاک رس!

8 راز زیبایی پوست برای دختران که پزشکان به شما نمی گویند+در منزل می توان انجام داد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا