;
تازه ها

دانشمندان ثابت کردند که حیوانی که به نام آتنبورو نامگذاری شده است منقرض نشده است

کشف دوباره پستانداری به نام آتنبورو: دانشمندان ثابت کرده‌اند که یک پستاندار تخم‌گذار باستانی که به نام سر دیوید آتنبورو نامگذاری شده و گمان می‌رفت که منقرض شده است، در واقع زنده و سالم است.

اکیدنا خرطوم بلند آتنبورو که تصور می‌شود از زمان دایناسورها وجود داشته است، توسط یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه آکسفورد در اندونزی به تصویر کشیده شد. این موجود تیغ دار، خزدار و منقاری به عنوان یک “فسیل زنده” توصیف شده است زیرا 200 میلیون سال سن دارد و هنوز زنده است.

قبل از انتشار این ویدئو، دانشمندان برای اثبات وجود آن بر روی نمونه ای از این موجود که در موزه ها بود و ده ها سال قدمت داشت، تکیه می کردند.
دکتر جیمز کمپتون، که این گروه تحقیقاتی را رهبری می کرد، گفت: “من خوشحال شدم، کل تیم خوشحال شدند.” هنگامی که آخرین کارت SD که از آخرین دوربینی که در روز آخر سفرمان جمع آوری کردیم به آن نگاه کردیم،تصاویر آتنبورو رو دیدیم.

کشف دوباره پستانداری به نام آتنبورو

این گروه تحقیقاتی همچنین گونه‌های جدیدی از حشرات و قورباغه‌ها را در این سفراکتشافی، کشف کرد که آنها را در مناطقی از کوه‌های سیکلوپ که قبلاً کشف نشده بود، منطقه‌ای شیب‌دار و با ارتفاع بالا در پاپوآ، اندونزی، کشف کردند. این گروه در طول سفر خود با سختی‌های زیادی مواجه شدند، از جمله مواجهه با دو بار زلزله و بالا رفتن از یال‌های باریکی که در کنار صخره‌ها وجود داشت در زیر باران شدید.

حرفهای سرپرست تیم تحقیقاتی درباره کشف دوباره پستانداری به نام آتنبورو

دکتر کمپتون افزود: “شما در حال لیز خوردن در همه جا هستید. شما خراشیده می شوید و آسیب می بینید. در اطراف شما حیوانات سمی مانند مارهای سمی وجود دارد، “در همه جا زالو وجود دارد. زالوها نه تنها روی زمین هستند، بلکه از درختان بالا می روند، از درختان آویزان می شوند و سپس روی شما فرود می آیند تا خون شما را بمکند.»

فسیل حیوان قبل از کشف دوباره پستانداری به نام آتنبورو

او گفت که امیدوار است این کشف مجدد به تقویت تلاش‌های حفاظتی در کوه‌های سیکلوپ کمک کند. این گونه در حال حاضر در اندونزی محافظت نمی شود و دانشمندان نمی دانند تعداد آنها چقدر است.

با وجود این همه جنگل بارانی ناشناخته، چه چیز دیگری در آنجا وجود دارد که ما هنوز کشف نکرده ایم؟ اکیدنا خرطوم بلند آتنبورو نمادی از چیزی است که باید از آن محافظت کنیم، تا مطمئن شویم که می توانیم چیزهای جدیدی کشف کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا