;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

درمان خشکی پوست صورت و بدن با راهکارهای ساده

درمان خشکی پوست صورت و بدن: خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اما در ساده‌ترین حالت می‌توان به راحتی و با استفاده از مرطوب کننده‌ها این مشکل را درمان و برطرف کرد.

اگر پوست خشک باشد، نشانه‌هایی از جمله خارش، ترک خوردن و در برخی موارد خونریزی در محل‌های ترک خورده را به دنبال دارد که می‌تواند آزار دهنده باشد.

جالب است بدانید که خشکی پوست در قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست صورت، سر، دست، پا و حتی ران‌ها و بازوها بروز می‌کند بنابراین در مد و زیبایی امروز قصد داریم با انواع خشکی پوست آشنا شده و به راهکارهای خانگی و موثر برای درمان بپردازیم پس با مجله گفتنی همراه باشید.

این ترفند زیبایی جالبه: ترفندهای زیبایی که اگر انجام دهید شگفت زده می شوید: از جوش شیرین تا وازلین!

درمان خشکی پوست صورت و بدن با راهکارهی ساده:

۱- درمان خانگی خشکی پوست صورت:

درمان خشکی پوست صورت و بدن: پوست برخی از افراد مستعد خشکی است که می‌توان با استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد. دلایل متعددی می‌تواند در خشکی پوست صورت موثر باشد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تغییر رطوبت و دما، استفاده از مواد شوینده و صابون‌های قوی و وجود بیماری‌های پوستی مثل اگزما اشاره کرد.
به طور کلی پوست، چربی به نام سبوم ایجاد می‌کند که وقتی این غدد، بیش از حد سبوم تولید کنند روی پوست جوش ایجاد می‌شود و اگر این میزان کمتر از حد معمول باشد بر روی پوست خشکی ایجاد می‌شود.

از دست ندهید: آرایش صورت باریک: با این ترفندها باریک بودن صورت خود را بپوشانید!

۲- موثرترین روش‌های خانگی برای درمان خشکی پوست سر:

درمان خشکی پوست صورت و بدن: خشکی پوست سر معمولا با خارش همراه است که در مواردی منجر به شوره سر و حتی ریزش مو می‌شود. خشکی پوست سر دلایل مختلفی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تغییرات آب و هوا و استفاده از محصولات بهداشتی نامناسب اشاره کرد. جالب است بدانید که این مشکل تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود بلکه عدم نوشیدن آب کافی در طول روز، شستن روزانه مو از دیگر دلایلی هستند که در بروز خشکی پوست سر تاثیر گذار هستند.

بخوانید: پودر بیک را اینطوری استفاده کنید و تا آخر مهمانی ها آرایشی بی نقص داشته باشید!

۳- برطرف کردن خشکی پوست دست با روش‌های خانگی:

درمان خشکی پوست صورت و بدن1

درمان خشکی پوست صورت و بدن: وجود خشکی بر روی پوست دست، در میان اغلب افراد شایع است اما مشکل جدی و خطرناکی به حساب نمی‌آید اما در مواردی می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. عواملی از قبیل شستشوی مکرر دستان، تماس با مواد شیمیایی و تغییرات آب و هوا در تشدید خشکی پوست دست، نقش موثری دارند.
برای رفع و درمان خشکی پوست دست بهتر است در ابتدا علت این مشکل را پیدا کرده و آن را برطرف کنیم.

ببینید: ماسک زغالی و بهبود آکنه+ طرز تهیه ۳ ماسک زغال خانگی

۴- درمان خانگی ترک پاشنه پا (خشکی پوست پا):

درمان خشکی پوست صورت و بدن: ترک و خشکی پوست پا یک مشکل شایع است که اغلب، زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وجود ترک و خشکی پوست پا در اکثر موارد مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند ولی اگر عمیق باشد احساس درد را به همراه دارد که بسیار آزار دهنده است.
زمانی که پوست پاشنه پا ضخیم و خشک شود و به اصطلاح پینه ببندد، می‌تواند عاملی مستعد باشد برای ایجاد ترک پاشنه پا. از دیگر عواملی که در ترک پاشنه پا موثر هستند می‌‎توان به ایستادن طولانی مدت، راه رفتن با پای برهنه، استفاده از کفش نامناسب و غیره اشاره کرد.

امروز با انواع خشکی پوست و همچنین راهکارهای خانگی برای درمان هر یک آشنا شدیم. شما از چه روش‌های دیگری برای رفع خشکی پوست خود تابحال استفاده کرده‌اید؟ خوشحال می شوین نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

شاید جالب باشد: پروتئین تراپی مو با ماست و تخم مرغ، پولتان را در جیب نگه دارید!

شاید مفید باشد: ماسک زنجبیل برای رشد مو: با این ماسک مو زیباترین موها نصیب شما می‌شود!

جالب است: دلیل تیپ و استایل عجیب هنرمندان چیست؟ چرا همیشه خون به پا می کنند؟!

فرار از پیری پوست: تدابیر عجیب و غیرعادی تعدادی از سلبریتی‌ها از نیش زنبور تا زهر مار!

میکاپ کره ای را یاد بگیرید، اگر دوست ندارید آرایشتان ماسیده شود

تونر رازیانه درست کنید و پوست خود را تا قبل عید پاکسازی کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا