;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

رازهای جوان ماندن: با این ترفندهای ساده کم سن و سال تر نشون می دی!

رازهای جوان ماندن: جوان تر نشان دادن پوست صورت از دغدغه بسیاری از خانم ها هنگام افزایش سن است. راه های ساده و موثر به پایین آوردن سن افراد کمک بسزایی میکنند. بالا رفتن سن و پیر شدن؛ چیزی است که نمی‌ توانیم جلوی آن را بگیریم اما اقداماتی هستند که به ما کمک می‌ کنند تا حتی در سنین بالا هم شاد، جوان و سالم باشیم و بتوانیم فرایند پیریِ خود را کند کنیم. به خاطر همین در این قسمت از مد و زیبایی مجله گفتنی تصمیم داریم راهکار هایی را به شما معرفی کنیم که حتی اگر سن تان هم بالا برود، باز سن واقعی تان را پنهان کند.

شاید جالب باشد: چسباندن مژه مصنوعی در منزل با روشی ساده، از این به بعدنترسید و خودتان دست به کار شوید

رازهای جوان ماندن:

از پوست در مقابل آفتاب جلوگیری کنید

رازهای جوان ماندن: اگر می خواهید یک روتین زیبایی داشته باشید که سن تان را جوان تر نشان دهد، باید از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید. ضد آفتاب می تواند به شما کمک کند تا پوست سالم تری داشته باشید. در واقع از پوست در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند، از آسیب به آن هم جلوگیری می کند، زیرا اگر عامل حفاظت کننده مانند ضد آفتاب روی پوست تان نباشد، این اشعه به عمق نفوذ می‌ کند و باعث ایجاد چین و چروک و لکه های پیری می شود.

خوب است ببینید: جلوگیری از چرب شدن مو: راههایی برای زود کثیف نشدن موها تا همیشه تمیز به نظر برسید

خواب به اندازه داشته باشید

رازهای جوان ماندن: برای این که پوست جوان تری داشته باشید، باید خوب بخوابید. در واقع در طولِ خواب؛ بدن پروتئین بیشتری مانند کلاژن و الاستین را تولید می کند که هر دو برای بازیابی و جوان سازی پوست بسیار مناسب هستند؛ پس خوابِ خود را بهبود ببخشید. همانطور که گفتیم راهکار های مراقبت از پوست را در پیش بگیرید و قبل از خواب حتما آن ها را اجرایی کنید.

مفید خواهد بود: صابون نسترن از پیری پوست جلوگیری می کند و جای جوش ها را از بین می برد

زندگی سالم و استاندارد

رازهای جوان ماندن: شما باید مواد مغذی را به پوست تان برسانید و از رژیم های غذایی گیاهی حاوی آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین ها استفاده کنید که در سلامتِ پوست اهمیت بسیار زیادی دارند‌. آب رسانی و ورزش را فراموش نکنید که باعث درخشندگی پوست می شود و زیبایی کلی پوست تان را افزایش می دهد.

جالب است ببینید: بوتاکس در منزل به روش طبیعی: پوستتان را برای عید جوان کنید بدون هزینه و عوارض!

تزریق بوتاکس

رازهای جوان ماندن: اگر چین و چروک ها شما را آزار می‌ دهند، می‌ توانید با سبک زندگی سالم و روتین هایی که استفاده می کنید، به هدف تان برسید. بوتاکس هم می‌ تواند به شدت کمک‌ کننده باشد؛ زیرا چروک ها را از بین می برد و کیفیت پوست تان را بهبود می بخشد. تزریق بوتاکس همچنین باعث می شود که شما چین و چروک را روی صورت تان احساس نکنید.

در ضمن؛ بوتاکس را برای کار های دیگر هم انجام می‌ دهند؛ به طور مثال برای درمان اسپاسم گردن، عرق بیش از حد زیاد، پر کاری بیش از حد مثانه و تنبلی چشم هم از بوتاکس استفاده می کنند اما مهم ترین مزیت آن جلوگیری یا کاهش پیری پوست است.

همچنین ببینید: درمان منافذ باز پوست: چند روش کارآمد برای کوچک‌تر کردن منافذ باز صورت‌

عوامل تشدید پیری زودرس

عادت های نادرستی وجود دارد که سبب تشدید پیری زود هنگام خواهد شد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

1.کیفیت پایین خواب

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند متوجه شده اند که کیفیت خواب پایین، عملکرد محافظتی پوست را کاهش داده و موجب تشدید پیری زودهنگام می شود؛ زیرا خواب کافی موجب بازتولید و احیای سلول های بدن خواهد شد.

از دست ندهید: ماسک های ضد لک صورت که به سادگی در منزل درست می شوند+ روش تضمینی و ارزان

2.آلودگی محیطی

آلاینده‌ های زیست محیطی، لک های پوستی و چین و چروک را ایجاد کرده و بر شدت آن می افزاید زیرا پوست به طور مستقیم با هوای آلوده در ارتباط می باشد به همین دلیل سموم و آلاینده ها به پوست نفوذ می کنند.

3.استرس

استرس علاوه بر آن که واکنش التهابی در بدن شما ایجاد می کند، بر کیفیت خواب شما نیز تاثیر گذاشته و سلامت پوستتان را به خطر می اندازد. یوگا، طبیعت گردی و مدیتیشن به مدیریت استرس کمک زیادی خواهد کرد.

4.سیگار

از جمله مشکلات ناشی از کشیدن سیگار، افزایش چند برابری سرعت پیری پوست می باشد. بسیاری از افرادی که مصرف سیگار را ترک کرده اند خود نیز متوجه سالم تر شدن پوست خود شده اند.

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

شاید جالب باشد: مشکی کردن موهای سفید با روش های طبیعی و خانگی که سیاهی موها را برمی گردانند

این مطلبم عالیه: صابون لیفت ابرو اگر ابروهایی به روز و خوش فرم می خواهید

جالب است ببینید: آیا شامپو بچه برای موهای چرب بزرگسالان مناسب است؟

ترفندهای زیبایی دمده و مداد ابرو ممنوع! در عوض این تکنیک های آرایشی را یاد بگیرید

شاید جالب باشد: آرایش نوروز 1402: ظاهری جدیدتر و خاص‌تر برای ایام عید و دید و بازدیدها پیدا کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا