;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

سندروم عروسک چینی چیه؟ چرا زنان به آن علاقه مند شده اند؟

سندروم عروسک چینی: چهره‌های تاثیرگذار و افراد مشهور از جراحی پلاستیک و روندهای درمانی پوست و زیبایی استفاده می‌کنند تا «خط خنده» را که از کنار بینی به سمت دهان کشیده می‌شود، از بین ببرند. آن‌ها مشخصه‌ای را حذف می‌کنند که زمانی بخشی عادی از ساختار صورت و نشانه شادی بود، اما اکنون جدیدترین دشمن زیبایی قلمداد می‌شود. بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی را از دست ندهید. با مجله گفتنی همراه باشید.

سندروم عروسک چینی

جست‌وجوها در گوگل برای عبارت «رفع خط خنده» از سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر شده و جاناتان سایکس، جراح پلاستیک برجسته در بورلی هیلز، می‌گوید که خط خنده یکی از شایع‌ترین شکایاتی است که او در مشاوره‌ها با آن مواجه می‌شود.

فشار شبکه‌های اجتماعی و استانداردهای زیبایی غیرواقعی سابرینا پاتریارکای ۲۷ ساله را وادار کرد که سال گذشته ۸۰۰ دلار برای تزریق پرکننده به قسمت خط خنده صورتش بپردازد. او می‌گوید: «همیشه احساس می‌کردم نسبت به افراد معمولی خطوط بیشتری دارم و این اعتماد به نفس را از من گرفته بود. احساس می‌کردم که این خطوط مرا پیرتر نشان می‌دهند و قسمت پایین صورتم را کمی سنگین‌تر می‌کنند.»

سندروم عروسک چینی2
تصویری از کایلی جنر که گفته می‌شود چین‌های بینی‌اش فتوشاپ شده است

او در ابتدا از نتیجه راضی بود، اما به محض فروکش کردن ورم‌ها متوجه شد که مواد تزریق‌شده به شکل ناخوشایندی به طرف پایین حرکت می‌کنند.

به گزارش نیویورک پست، پاتریارکا روندهای درمانی و جراحی‌های زیبایی متعددی انجام داده‌ــ پرکننده لب، بوتاکس، جراحی بینی و بزرگ کردن پستان‌ــ و هرگز از کارهایی که انجام داده پشیمان نشده است، به جز حذف خط خنده. در نهایت هم مجبور شده از روش دردناک تزریق آنزیم اسیدی برای تجزیه مواد پرکننده استفاده کند اما حتی پس از تزریق آنزیم هم آن ماده کاملا از بین نرفته است.

سابرینا می‌گوید: «قطعا هنوز هم آن را می‌بینم که برای من چیزی شبیه غبغب درست کرده است و به نظر می‌رسد دو توپ کوچک دو طرف صورتم سنگینی می‌کنند.»

به گفته پزشکان این نارضایتی از نتایج تزریق پرکننده برای رفع چین‌های خط لبخند بسیار رایج است. آن هم در حالی که خط لبخند‌ها نادعادلانه به قربانیان بی‌گناه مبارزه با پیری تبدیل شده‌اند.

دکتر سایکس می‌گوید: «مردم احساس می‌کنند این چین‌ها است که سن آن‌ها را بالا می‌برد، اما من شخصا چنین نظری ندارم. من فکر می‌کنم همه چین‌وچروک‌ها شما را پیر می‌کنند، اما مردم فقط به سراغ خط خنده می‌روند چون آن‌ها از چین‌های دیگر روی صورت کمی عمیق‌تر به نظر می‌رسند.»

او می‌گوید که تقاضا برای اصلاح خط لبخند بسیار زیاد شده، اما اغلب بی‌ثمر است: «برخی افراد از ۱۵ سالگی تابه‌حال خط لبخند دارند و این با درمان از بین نمی‌رود.»

سایکس به جای آن، درمان پیری گونه‌ها چه از طریق تزریق، چه جراحی را توصیه می‌کند که به گفته او، بسیار موثرتر است و سعی می‌کند تا حد امکان مراجعان را از تزریق پرکننده به خط لبخند منصرف کند.

ویرایش عکس روشی بسیار کم‌خطر برای از بین بردن خط خنده است.

سندروم عروسک چینی1

یک اپلیکیشن محبوب برای ویرایش عکس‌های غیرحرفه‌ای «فیس‌تون» (Facetune) است که یک ابزار حذف چین‌وچروک مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد و خطوط صورت، از جمله خطوط خنده را به‌طور خودکار محو می‌کند.

مارینا کایا، عکاس مد از لس‌آنجلس، می‌گوید با اینکه دیده است برخی چهره‌های مشهور خط خنده ‌خود را به‌ شکلی «غیرطبیعی» فوتوشاپ (برنامه ویرایش عکس شرکت ادوبی) می‌کنند، مشتری‌های او برای روتوش کردن این چین‌ها درخواست مشخصی نداشته‌ اند و او فقط در شرایط خاص، این چین‌ها را پاک می‌کند.

سندروم عروسک چینی4

 

کایا با اشاره به اینکه این خطوط گاهی می‌توانند چهره را عصبانی جلوه دهند، گفت: «من شخصا آن‌ها را فقط به‌منظور تغییر حالت چهره حذف می‌کنم.»

این موج جدید تنها یک وسواس بیش‌ازحد روی یک ویژگی کوچک است، با این حال تا حدی غم‌انگیز است و خطوطی که با هر لبخند عمیق‌تر می‌شدند، اکنون در حال ناپدید شدن‌اند.

پاتریارکا در این‌باره می‌گوید: «این یک تناقض معنادار است؛ چیزی که از شادی و لبخند زدن ناشی می‌شود و باید مثبت تلقی شود، اکنون به دلیل ایجاد چین روی صورت به‌عنوان نقص یا مشکل زیبایی شناخته می‌شود و ناخوشایند به حساب می‌آید. این جای تاسف دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا