;
ریپورتاژ آگهی

ارزان ترین جنس سنگ برای سنگ قبر کدام است؟

تمایل به خرید سنگ قبر ارزان قیمت در سرتاسر ایران افزایش پیدا کرده و بسیاری از کسانی که یکی از عزیزان خود را به تازگی از دست داده‌اند، تمایل دارند به دلیل بالا بودن هزینه کفن و دفن، سنگ قبرهای ارزان قیمت را برای مراسم چهلم خریداری کند. ولی مشکلی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، عدم داشتن اطلاعات کامل در مورد سنگ قبر است که باعث می‌شود با خرید نمونه‌های اشتباه، نه تنها سنگ قبر در آینده نزدیک نیازمند تعمیر و نگهداری شود، بلکه در برخی موارد مجبور شوند سنگ قبر را به کلی تعویض کنند. حالا امروز قصد داریم چند نمونه از بهترین سنگ قبرهای ارزان قیمت را برای شما عزیزان معرفی کرده و کمک کنیم تجربه خوبی از خرید سنگ قبر داشته باشید.

سنگ قبر سفید بخریم و یا مشکی؟

پیش از اینکه بخواهید سنگ قبر را برای عزیزان از دست رفته خود خریداری کنید، باید به این پرسش پاسخ دهید که سنگ قبر سفید رنگ می‌خواهید و یا سیاه رنگ؟ این مسئله کاملاً شخصی بوده و شما باید بر اساس فرهنگ و عرف خانوادگی که دارید، نمونه مدنظر را مشخص کرده و سپس نسبت به ثبت نهایی خرید خود اقدام کنید. سنگ قبرهای سیاه رنگ، همیشه از جنس گرانیت می‌باشند، ولی سنگ قبرهای سفید ممکن است از سه جنس قروه، مرمر و سنگ قبر نانو باشند.

مقاومت سنگ قبر های سفید رنگ

از نقطه نظر مقاومت سنگ، بدون شک سنگ‌های سفید رنگ در مقایسه با سنگ‌های سیاه گرانیت ضعیف‌تر هستند و بهترین سنگ سفیدی که می‌توانید خریداری کنید، سنگ‌های مرمر ایرانی و هرات افغانستان هستند. اگر مقاومت سنگ قبر برای شما اهمیت آنچنانی ندارد، پیشنهاد می‌کنیم خرید سنگ قبر نانو را در نظر داشته باشید که از نظر مقاومت، مناسب بوده و قیمت آن نیز از سنگ قبرهای سنتی داخل کشور بهتر است.

مقاومت سنگ قبرهای گرانیت

در سرتاسر دنیا خرید سنگ‌های قبر سیاه رنگ رایج‌تر از سفید است و تمامی سنگ‌های سیاهی که در بازار دنیا به فروش می‌رسند، از سنگ‌های گرانیت می‌باشد. در داخل کشور ما شهرهایی مانند نطنز، اصفهان ، کردستان و کرمان سنگ‌های گرانیت فوق العاده‌ای را تولید می‌کنند که می‌توانید از آنها برای اموات خود استفاده کنید. ولی در سطح بین‌المللی، سنگ‌های گرانیت برزیلی بسیار محبوب هستند که دلیل اصلی آن براق بودن سطح سنگ قبر است.

سنگ قبر گرانیت نطنز

یکی از ارزان‌ترین سنگ قبرهای تمام گرانیت ایران، سنگی هایی هستند که از معادن شهر نطنز استخراج می‌شوند که دانه‌های طوسی رنگی بر روی آنها نقش بسته است. این سنگ قبرها مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی مانند آب و هوا دارند ولی براق بودن آنها نسبت به سنگ قبرهای اصفهان و کردستان نسبتا پایین‌تر است.

سنگ قبر گرانیت کردستان

سنگ قبرهای گرانیت کردستان دقیقاً مانند نطنز مقاومت بسیار بالایی دارند و طرح پذیری بر روی آنها نیز بسیار عالی می‌باشد. از آنجایی که معادن کردستان معمولاً سنگ‌های قبری با دانه‌های طوسی دارند. افرادی که قصد دارند بر روی سنگ قبر نوشته‌های طلایی رنگ داشته باشند، سنگ قبرهای کردستان به عنوان یک نمونه فوق العاده برای آنها در نظر گرفته می شود.

سنگ قبر قروه سفید

سنگ قبر تمام سفید قروه از نظر مقاومت نسبت به مرمر بهتر است، ولی زیبایی آن حرفی برای گفتن ندارد. دقیقاً به همین دلیل است که قیمت سنگ قبرهای قروه نسبت به مرمر بسیار پایین است و شما می‌توانید با هزینه بسیار پایین سنگ قبر زیبایی را برای عزیزان خود داشته باشید.

سنگ قبر مرمر کرمان

معادن کرمان را باید به عنوان یکی از بهترین بخش‌ها برای استخراج سنگ قبر در ایران به حساب بیاوریم که کیفیت سنگ قبرهایی که در این معادن استخراج می‌شوند، در سطح دنیا مثال زدنی است. شاید بهترین نمونه از این سنگ قبرها در مزار امامان به کار رفته باشد که در صورت زیارت حرم‌ها بهترین نمونه از آن را مشاهده کرده اید.

سنگ قبر نانو

یکی از جدیدترین سنگ قبرهایی که در دنیا استفاده از آن بسیار باب شده، سنگ قبرهای نانو است که از الیاف و وسایل متفاوت تولید می‌شوند که هزینه آن بسیار پایین است و طرح و اجرای عکس‌های بسیار خاص بر روی آن فوق العاده جذاب است. مقاومت این سنگ قبرها در مقابل سنگ‌های طبیعی پایین‌تر بوده، ولی در صورت نگهداری درست ممکن است بیش از ۵۰ سال برای شما عمر کنند.

سنگ بهشت تولید کننده برتر سنگ قبر در ایران

در صورتی که به تازگی عزیزی را از دست داده‌اید و هنوز نمی‌دانید از چه نوع سنگ قبری برای بزرگداشت یاد آنها استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم با مجموعه سنگ بهشت که یکی از بهترین تولید کننده های سنگ قبر در ایران است، ارتباط برقرار کرده و اطلاعات دقیق و قیمت‌ها را پرس و جو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا