;
مد روزمد و زیبایی

پارچه خنک که چروک نشه: بهترین پارچه های خنک برای لباس های تابستانی و بهاری

پارچه خنک که چروک نشه: در هوای نیمه اول سال پوشیدن لباس های مناسب این فصول و تهیه شده از پارچه های خنک می تواند علاوه بر ایجاد یک استایل جذاب، سازگاری افراد را با گرما نیز بیش تر کند. آشنایی با پارچه های خنک برای لباس های بهاری و تابستانی می تواند به شما کمک کند تا در زمان خرید لباس های مناسب برای فصول بهار و تابستان، انتخاب متناسب تر و مطلوب تری داشته باشید.

در صورتی که قصد خرید پارچه برای دوخت کت و یا ست بهاره و تابستانه را دارید، بهتر است بدانید که باید به سراغ کدام جنس ها بروید. البته فراموش نکنید که مانتو زنانه تابستانی نیز باید از جنس پارچه ای تهیه شود تا از تعریق شما در این فصل جلوگیری کند و مانع از آزار شما از گرما شود!

10 ویژگی پارچه خنک که چروک نشه برای بهار و تابستان:

در ابتدا باید بدانید که پارچه خنک که برای لباس های تابستانی و بهاری مناسب هستند، باید از چه پارامتر ها و ویژگی هایی برخوردار شده باشند. در ادامه این ویژگی ها را مورد بررسی قرار داده ایم:

رنگ و ظاهر آراسته ای داشته باشد.
با کمی تعریق بدن، به بدن نچسبد.
آثار تعریق بدن به راحتی از بافت پارچه پاک شود.
در صورت شست و شو آبرفت نداشته باشد.
با نشستن و برخاستن، چروک نشود.
به راحتی از طریق اتوکشی چروک هایش رفع گردد.
ایستایی مناسب و مطلوبی از خود داشته باشد.
تراکم تار و پود پارچه مناسب با فصل بهار و یا تابستان باشد.
سازگار با پوست های حساس باشد.
لطیف و نرم باشد.

معرفی 11 پارچه خنک که چروک نشه برای لباس بهاری و تابستانی

پارچه های خنک بهاری و تابستانی، در درسته بندی های مختلفی قرار می گیرند که هر کدام از ویژگی ها و مزایای مختلفی برخوردار شده اند. برخی از آن ها به سرعت چروک می شوند و یا برخی از آن ها آبرفت دارند و یا زود لک می شوند.

به منظور خرید لباس تابستانی و بهاری باید بدانید که کدام یک از جنس پارچه هایی که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم، با پوست و نیاز های شما سازگار تر می باشند. اگر به دنبال مانتو زنانه با پارچه ای مناسب برای تابستان و یا بهار هستید، توصیه می کنیم به درستی ویژگی های هر یک از پارچه هایی که در ادامه شرح داده ایم را بررسی نمایید:

1. پارچه شانتون

پارچه تابستانی شانتون با ظاهری شکیل یکی از پر استفاده ترین پارچه های برای فصل های تابستان و بهار به شمار می آید. شانتون برای دوخت مانتو تابستانی و شومیز مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توانید از این پارچه برای تهیه انواع لباس رسمی و مناسب میهمانی نیز استفاده نمایید. از مهم ترین ویژگی های پارچه شانتون می توانیم به چروک نشدن و خوش دوخت بودن آن اشاره کنیم.

پارچه خنک که چروک نشه12
پارچه شانتون

2. پارچه نخی یا پنبه ای

بدون تردید اسم پارچه نخی با تابستان و بهار عجین شده است. در بین مدل های مختلفی که از پارچه های خنک تابستانی و بهاری در بازار وجود دارد، پارچه های نخی و پنبه ای بهترین گزینه های پیش روی شما خواهند بود.

میزان تعریق بدن در این نوع پارچه ها به حداقل می رسد و به دلیل عبور هوا از میان تار و پود های آن، پوست در تماس با پارچه احساس گرما نخواهد کرد. البته این نوع پارچه برای لباس راحتی و شلوار های خانگی نیز مناسب هستند

پارچه خنک که چروک نشه1
پارچه نخی یا پنبه ای

3. پارچه کرپ تابستانی

پارچه کرپ یکی از بی رقیب ترین پارچه ها برای تهیه مانتو به شمار می آید که از انواع مختلفی تشکیل شده است:

کرپ مازراتی

کرپ مازراتی چندان پارچه خنکی به حساب نمی آید اما به دلیل شیک و شکیل بودن، در میان پارچه های موجود در بازار، به عنوان بهترین پارچه برای مانتو تابستانی شناخته می شود.

پارچه خنک که چروک نشه2
کرپ مازراتی

کرپ حریر

کرپ حریر بسیار خنک و نازک بوده و گزینه مناسبی برای دوخت مانتو زنانه به شمار می آید. در عین حال نیز بدن نما نبوده و می توان از آن در تهیه لباس های تابستانی و بهاری با مدل های پفی و چین دار و یا پانچو استفاده نمود.

پارچه خنک که چروک نشه3
کرپ حریر

کرپ اسکاچی

پارچه کرپ اسکاچی به دلیل داشتن بافتی خاص، کمی کش می آید و چروک نمی شود. این پارچه از دوام بالایی برخوردار بوده و برای دوخت سارافون، مانتو و لباس مجلسی گزینه در فصل بهار و تابستان مناسبی به شمار می آید.

پارچه خنک که چروک نشه4
کرپ اسکاچی

4. پارچه لینن

پارچه لینن یکی از پرطرفدار ترین و خنک ترین پارچه ها برای لباس های تابستانی و بهاری می باشد. این پارچه برای ایجاد استایل های مینیمال و رسمی بسیار مناسب است. لینن در اصل از کتان تهیه شده است و خنکی و اصالت خود را از این پارچه تابستانی گرفته است.

پارچه لینن تن خور فوق العاده را به شما ارائه می دهد و به دلیل جنسی که دارد، به بدن نمی چسبد. این پارچه می تواند رطوبت را به سرعت جذب خود کند و خیلی هم زود خشک می شود. پوشیدن لگ زنانه در کنار این پارچه می تواند استایل جذابی را برای فصل تابستان و بهار برای شما ایجاد کند.

پارچه خنک که چروک نشه6
پارچه لینن

5. پارچه شمبری یا لی کاغذی

پارچه شمبری که با نام لی کاغذی نیز شناخته می شود، ترکیبی از کتان و پلی استر و یا کتان و پنبه می باشد. تار و پود شمبری سفید و آبی دیده می شود. اما در نهایت رنگ آبی کم رنگ از خود به نمایش می گذارد.

پارچه لی کاغذی مقاومت بسیار خوبی در برابر چروک شدن از خود نشان نمی دهد، اما خیلی سریع با یک اتو کشی ساده و یا با استفاده از اتو های ایستایی، ظاهر بدون چروک خود را به دست می آورد. این پارچه دوام بالایی دارند و می تواند تا چند سال فصل تابستان را در کنار شما سپری کند.

پارچه لی کاغذی خنک و سبک می باشد و برای اورال تابستانی، سارافون بهاری و شلوار های خنک زنانه و همین طور مانتو تابستانی زنانه و دخترانه گزینه مناسبی به شمار می آید.

پارچه خنک که چروک نشه5
پارچه شمبری یا لی کاغذی

6. پارچه میکرو

پارچه میکرو یکی از بهترین پارچه ها برای لباس های تابستانی و بهاری به حساب می آید. ظرافت، لطافت، طیف وسیع رنگ، ظاهر مجلسی و شکیل، تن خور عالی و جنس مرغوب و خنک، از مهم ترین ویژگی های این پارچه هستند که می توانیم به آن ها اشاره کنیم. اگر به دنبال مانتو خنک تابستانی هستید، توصیه می کنیم به سراغ لباس هایی بروید که از پارچه میکرو تهیه شده باشند.

پارچه خنک که چروک نشه7
پارچه میکرو

7. پارچه کتان

پارچه کتان به دلیل نرم و سبک بودن و داشتن استایل نیمه رسمی و کژوال، یک همراه مناسب برای قرار های عصرگاهی و دوستانه برای شما خواهد بود. هوا در این پارچه، به راحتی جریان پیدا می کند. البته لازم است بدانید که این پارچه تابستانی، جذب بالایی از رطوبت دارد و رطوبت جذب شده در بافت تار و پود آن باقی خواهد ماند و متاسفانه با شست و شو به راحتی از میان نخواهد رفت. به همین دلیل ممکن است پس از مدتی استفاده از لباس های تابستانی با پارچه کتان، قسمت های یقه و یا زیر بغل، لک شوند و این مسئله باعث آزار شما شود!

پارچه خنک که چروک نشه8
پارچه کتان

8. پارچه چیت

چیت یک نام آشنا برای همه افراد می باشد. مادر ها و مادربزرگ ها، با اولین گرمای سال، با استفاده از پارچه چیت، شروع به دوخت پیراهن و دامن گلدار می کردند. امروزه مدل های ساده چیت نیز مورد استقبال قرار گرفته است و در دوخت انواع مدل لباس های راختی خنک و تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. تراکم تار و پود پارچه چیت کم می باشد و همین مسئله منجر به خنک بودن و نازک شدن آن شده است.

پارچه خنک که چروک نشه9
پارچه چیت

9. پارچه شیرشکری

پارچه شیر شکری ترکیبی از نخ و پنبه می باشد که با ظاهر چروک و راه راه های منحصر به فرد شناخته می شود. این پارچه برای پیراهن های آستین بلند مناسب فصل تابستان بسیار گزینه مطلوبی به شمار می آید. رنگ های روشن این پارچه مانع از جذب گرما می شوند و خنکی لازم را برای بدن ایجاد می کنند.

پارچه خنک که چروک نشه10
پارچه شیرشکری

10. پارچه ریون

از پارچه ریون می توانیم به عنوان نمونه برتر پارچه خنک که تحت هیچ شرایطی چروک نمی شوند، یاد کنیم. این پارچه خنک ریزش خوبی از خود نشان می دهد و شما می توانید مدل های مختلف آن که برای دوخت ست زنانه و یا مانتو زنانه مورد استفاده قرار گرفته اند، تهیه کنید.

این پارچه ترکیبی از الیاف مصنوعی و پنبه به شمار می آید و دوام خود را از الیاف مصنوعی و لطافت و خنکی اش را از پنبه وام گرفته است. این پارچه هیچ آبرفتی ندارد و به دلیل عدم تغییر رنگ، مدتی طولانی شما را همراهی خواهد کرد.

پارچه خنک که چروک نشه11

11. پارچه ابریشمی

پارچه ابریشمی لوکس، سبک و به شدت لطیف بوده و از وزن بسیار کمی برخوردار شده است. از این پارچه به منظور دوخت شومیز های ساده استفاده می شود. شما می توانید با این پارچه در میهمانی خاص برگزار شده در فصل بهار و تابستان، استایل های رسمی و شیکی را برای خود ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 10 =

دکمه بازگشت به بالا