;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

۸ راهکار برای کاهش عرق کردن صورت در تابستان

کاهش عرق کردن صورت: عرق کردن صورت موجب می‌شود تا صورت شما چرب و روغنی به نظر برسد و این موضوع به خصوص برای خانم‌هایی که نسبت به ظاهر خود حساسیت زیادی دارند و از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. هر چند پنهان کردن عرق از روی پوست کار ساده‌ای نیست، اما استفاده از برخی راهکارها به شما کمک می‌کند تا مقدار عرق صورت را کنترل کنید.

کاهش عرق کردن صورت:

در ادامه مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی به ۸ روش کاهش تعریق صورت در تابستان اشاره شده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

1- از یخ استفاده کنید

کاهش عرق کردن صورت: راهکار بعدی برای کاهش عرق کردن صورت در تابستان، استفاده از یک تکه یخ است. در این روش باید یخ را داخل یک پارچه نخی و تمیز بپیچید و آن را به آرامی روی پوست صورت ماساژ دهید. ماساژ یخ روی پوست موجب بسته شدن منافذ باز پوست و کاهش تعریق می‌شود. در این روش به هیچ عنوان یخ را به صورت مستقیم روی پوست قرار ندهید، چون موجب قرمز و حساس شدن پوست می‌شود.

2- از خیار استفاده کنید

کاهش عرق کردن صورت: خیار فواید زیادی برای پوست دارد و قرار دادن آن روی پوست، موجب خنک شدن پوست، بسته شدن منافذ پوست و جلوگیری از تعریق زیاد می‌شود. برای کاهش تعریق پوست در تابستان می‌توانید هر شب از چند تکه خیار روی پوست استفاده کنید.

3- پوستتان را با آب سرد بشویید

کاهش عرق کردن صورت: برای کاهش عرق صورت بهتر است چند بار در روز صورتتان را با آب سرد بشویید. این کار به خنک شدن پوست، جلوگیری از تعریق و همچنین کوچک شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند و میزان عرق کردن را کاهش می‌دهد. برای پاکسازی کامل پوست بهتر است ۲ بار در روز پوستتان را با آب سرد و یک شوینده ملایم بشویید تا منافذ پوست به طور کامل پاکسازی شوند.

کاهش عرق کردن صورت2

۴- از سرکه سیب کمک بگیرید

راهکار بعدی برای کاهش تعریق پوست در تابستان استفاده از سرکه سیب است. در این روش می‌توانید هفته‌ای یک بار مقداری سرکه سیب را با آب رقیق کنید و پوست خود را با آن پاک کنید این کار موجب پاکسازی منافذ پوستی می‌شود و میزان تعریق را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که هیچگاه نباید از سرکه سیب به صورت رقیق نشده روی پوست استفاده کنید، این کار موجب آسیب به پوست و قرمز و حساس شدن آن می‌شود.

۵- استفاده از لوازم آرایشی را کنار بگذارید

آرایش کردن موجب افزایش تعریق پوست می‌شود و ظاهر بدی به پوست می‌بخشد. برای جلوگیری از تعریق در فصل تابستان بهتر است استفاده از کرم پودر و مواد آرایشی را به حداقل برسانید و در صورت نیاز تنها از مقداری ضد آفتاب رنگی، رژ لب و خط چشم استفاده کنید.

6- آب بنوشید

برای کاهش تعریق و همچنین جلوگیری از احساس گرمای شدید، بهتر است در طول تابستان مدام آب بنوشید. نوشیدن آب دمای بدن را متعادل می‌کند و از تعریق بیش از حد بدن و صورت جلوگیری می‌کند.

کاهش عرق کردن صورت1

7- مراقب کرم‌های مرطوب کننده باشید

کاهش عرق کردن صورت: شاید استفاده از کرم‌های مرطوب کننده برای پوست ضروری به نظر برسد، اما برخی از این کرم‌ها تعریق پوست را افزایش می‌دهند و موجب چرب به نظر رسیدن پوست می‌شوند. سعی کنید در هوای گرم از یک آبرسان ملایم که پوست را چرب نمی‌کند، استفاده کنید و مراقب مرطوب کننده‌های چرب باشید.

8- از خوردن غذاهای گرم و تند پرهیز کنید

کاهش عرق کردن صورت: یکی از راه‌های کاهش عرق کردن صورت در تابستان، پرهیز از مصرف غذاهای تند و نوشیدنی‌های داغ است. سعی کنید در فصل تابستان از غذاهای تند و پرادویه به مقدار محدود استفاده کنید و به جای نوشیدن چای و انواع نوشیدنی‌های داغ، به سراغ نوشیدنی‌های خنک بروید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا