;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

10 بهترین دمنوش های لاغری که جلوی چاقی را می گیرند+ طرز تهیه

بهترین دمنوش های لاغری یکی از راه‌های موثر برای کاهش وزن و چربی سوزی است که به شما کمک می‌کند به ساده‌ترین روش ممکن وزن خودتان را کاهش دهید. در بخش سلامت از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه می‌توانید با بهترین دمنوش های لاغری آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: میوه های کم کالری و لاغر کننده که بهتر است انتخابتان باشد!

 بهترین دمنوش های لاغری

برخی از گیاهان خاصیت چربی سوزی دارند و به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کنند. استفاده از این گیاهان به صورت دمنوش دمنوش می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند و با بهبود عملکرد سیستم گوارش جلوی اضافه وزن و چاقی را بگیرد. در ادامه این بخش می‌توانید با طرز تهیه معجون لاغری در خانه آشنا شوید.

1- چای ماچا

بهترین دمنوش های لاغری4

این هم جالبه: رژیم غذایی نظامی: لاغری سریع‌ در یک هفته!

بهترین دمنوش های لاغری، چای ماچا یک نوع نوشیدنی سنتی است که بیشتر در کشورهای جنوب شرق آسیا مثل ژاپن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که ماچا همان چای سبز است که به روش متفاوتی فرآوری و آماده می شود و ارزش غذایی آن ۱۰ برابر بیشتر از چای سبز معمولی است. مصرف این چای موجب افزایش متابولیسم می‌شود و خاصیت چربی سوزی دارد. چای ماچا بسیار کم کالری است و نوشیدن آن به افزایش انرژی، کاهش کلسترول خون، درمان استرس، درمان یبوست، کاهش تری گلیسیرید و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

برای تهیه چای ماچا باید حدود ۱ تا ۴ قاشق چای‌خوری از چای را در یک ماگ یا فنجان بزرگ بریزید. مقداری آب با دمای حدود ۷۵ درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کنید و بعد چای را هم بزنید تا دمنوش شما آماده شود. به خاطر داشته باشید که برای تهیه این چای به هیچ عنوان نباید از آب جوش استفاده کنید.

2- دمنوش هل

بهترین دمنوش های لاغری، هل فیبر زیادی دارد و مصرف آن موجب افزایش احساس سیری می‌شود. مصرف این دمنوش به افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند و منجر به افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود. برای تهیه این چای باید ۱ قاشق چای‌خوری هل پودر شده را با یک فنجان آب جوش ترکیب کنید و بعد از ۵ دقیقه آن را میل کنید.

3- دمنوش گل محمدی

بهترین دمنوش های لاغری، چای گل محمدی یکی از بهترین انواع چای برای هیدراته کردن و سم زدایی بدن است. مصرف این چای مانع از دست دادن آب بدن می‌شود و برای کاهش وزن نیز مفید است. برای تهیه این چای باید گلبرگ‌های گل محمدی را در قوری بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد چای را صاف کنید و با کمی عسل میل کنید.

بهترین دمنوش های لاغری3

این هم جالبه: کاهش وزن بعد تعطیلات: چگونه بعد از تعطیلات عید وزن کم کنید؟

4- دمنوش لاغری قاصدک و نعنا

بهترین دمنوش های لاغری، مصرف این دمنوش به بهبود عملکرد کبد، سم زدایی بدن و افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند. این دمنوش برای کاهش وزن بسیار مفید است و به تنظیم اشتها و همچنین افزایش انرژی بدن نیز کمک می‌کند. برای تهیه این دمنوش باید مقداری نعنا خشک یا تازه را همراه با کمی قاصدک در قوری بریزید و سپس قوری را با آب جوش پر کنید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه قوری را روی بخار کتری قرار دهید تا چای دم بکشد و آماده شود.

5- دمنوش مریم گلی

بهترین دمنوش های لاغری، مریم گل یک دمنوش آرام بخش است که طبع گرمی دارد و برای رفع سوء هاضمه و کاهش کلسترول بد خون نیز مفید است. مصرف این دمنوش به پاکسازی بدن کمک می‌کند و برای لاغری شکم و پهلو فواید زیادی دارد. برای تهیه این دمنوش باید ۱ قاشق از آن را با آب برای ۱۵ دقیقه دم کنید و بعد صاف کنید و همراه با کم آب لیمو ترش تازه و عسل میل کنید.

6- دمنوش اسطوخودوس

بهترین دمنوش های لاغری، اسطوخودوس یک گیاه بی‌نظیر برای سم زدایی بدن، تنظیم فشار خون و درمان دیابت و کم خوابی است. مصرف دمنوش اسطوخودوس موجب کاهش میزان چربی بدن و کاهش وزن می‌شود. برای تهیه این دمنوش باید ۳ قاشق از این گیاه را همراه با مقداری به لیمو در قوری بریزید و سپس آب جوش را اضافه کنید. اجازه دهید دمنوش برای ۱۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم کتری قرار بگیرد و آماده شود.

7- دمنوش لاغری زرشک

زرشک خاصیت چربی سوزی دارد و برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم بسیار مفید است. برای تهیه این دمنوش باید به ازای هر نفر از ۲ قاشق غذاخوری زرشک تازه و ۲ لیوان آب جوش استفاده کنید. سپس قوری را برای چند دقیقه روی حرارت کتری قرار دهید تا دمنوش شما آماده شود.

بهترین دمنوش های لاغری1

8- دمنوش رازیانه

بهترین دمنوش های لاغری، رازیانه یکی دیگر از انواع دمنوش برای لاغری است که به چربی سوزی بدن کمک می‌کند و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. در طرز تهیه دمنوش لاغری رازیانه باید مقداری دانه رازیانه را در قوری بریزید و بعد قوری را با آب جوش پر کنید. درب قوری را روی آن قرار دهید و اجازه دهید دمنوش شما در دمای اتاق دم بکشد و آماده شود.

9- دمنوش برگ بو و دارچین

بهترین دمنوش های لاغری، اگر به دنبال یک دمنوش لاغری خانگی سریع هستید، دمنوش برگ بو و دارچین انتخاب هوشمندانه‌ای است. این دمنوش برای افزایش متابولیسم بدن، تقویت سیستم ایمنی و همچنین تقویت بینایی مفید است. برای تهیه این دمنوش باید ۲ تکه چوب دارچین را با ۳ عدد برگ بو و یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و بعد از ۱۰ دقیقه این چای را میل کنید.

بهترین دمنوش های لاغری2

10- دمنوش یونجه

بهترین دمنوش های لاغری، یونجه خواص زیادی برای بدن دارد و مصرف دمنوش آن موجب کاهش وزن، کاهش تورم، سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای تهیه این دمنوش باید ۱ قاشق چای‌خوری برگ یونجه را با ۲ لیوان آب جوش ترکیب کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما آماده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + ده =

دکمه بازگشت به بالا