;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

آیا نوشیدن چای یا قهوه بعد از غذا خوردن خوب است؟

خواص چای و قهوه: اگر می خواهید سلامت خود را بهبود ببخشید، مصرف قهوه یا چای به طور منظم می تواند مهم باشد. ما به شما مزایای انجام آن را بعد از غذا نشان می دهیم. با بخش سلامت از مجله گفتنی همراه شوید.
چای یا قهوه بعد از غذا خوردن: چقدر خوب است؟
نوشیدن چای یا قهوه بعد از غذا می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد. و ما در مورد دو نوشیدنی صحبت می کنیم که حاوی تعداد زیادی فیتوکمیکال با ظرفیت آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات به خنثی سازی تشکیل رادیکال های آزاد کمک می کنند. به همین دلیل، نباید ازمصرف آن ها در دستورالعمل های تغذیه غافل شد.

قبل از شروع، لازم به ذکر است که مصرف قهوه سال هاست که بحث های زیادی را در جامعه علمی ایجاد کرده است. در ابتدا مضر تلقی می شد. حدس زده می شد که می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد و همچنین می تواند به سیستم عصبی مرکزی آسیب برساند. این نظریه در حال حاضر منتفی است.

همچنین بخوانید: 11 درمان خانگی برای بوی بد زیر بغل

خواص چای و قهوه

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه و چای

قهوه و چای دو نوشیدنی هستند که مواد شیمیایی گیاهی با کیفیت را درون خود متمرکز می کنند. این عناصر به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، بنابراین در برابر تشکیل رادیکال های آزاد محافظت می کنند. این مکانیسم با بروز کمتر پاتولوژی های مزمن و پیچیده مرتبط است، همان طور که توسط تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی شیمی دارویی مشهود است.

علاوه بر این، کنترل اکسیداسیون تضمین می کند که فرآیندهای پیری کندتر انجام می شوند. این در یک مطالعه منتشر شده در BioMed Research International بیان شده است.

حتما ببین: معمای شناسایی وسایل: 6 تا وسیله کنار تصویر رو تو اتاق پیدا کن

حتی گمانه زنی هایی در مورد امکان مکمل سازی با این محصولات با هدف جلوگیری از تغییرات فیزیولوژیکی که در طول سال ها تجربه می شود وجود دارد. بسیاری از آن ها کارایی ارگانیسم را هنگام اجرای عملکردهای حیاتی آن شرط می کنند.

همان طور که اگر این کافی نیست، قهوه و چای هر دو می توانند هضم غذا را پس از یک وعده غذایی سنگین تسهیل کنند، که باعث کاهش تعداد ناراحتی های گوارشی می شود. فقط باید در صورت نزدیک شدن به لحظه خواب مراقب باشید. مگر اینکه نوع بدون کافئین انتخاب شود.

به همین ترتیب، قهوه و چای قادر به تحریک تحرک و اکسیداسیون چربی ها هستند . آن ها به کاهش وزن کمک می کنند. این با دو مکانیسم اتفاق می افتد:

از یک طرف، به لطف کافئین، که استفاده از بسترهای انرژی را متفاوت می کند. از سوی دیگر، اثر خود آنتی اکسیدان ها وجود دارد که حساسیت به انسولین را افزایش داده و کنترل سطح قند خون را بهبود می بخشد.
همه قهوه ها یکسان نیستند. نسخه بدون کافئین ممکن است برای کسانی که اختلالات خواب دارند مفید باشد.

خواص چای و قهوه- کاهش خطر مرگ و میر

ذکر این نکته ضروری است که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف قهوه و چای با خطر مرگ به هر علتی رابطه معکوس دارد. این امر به دلیل آنتی اکسیدان هایی است که آن ها ارائه می کنند، زیرا نشان داده شده است که تأثیر آن مستقل از مصرف نوشیدنی با یا بدون کافئین است.

به زبان ساده می توان گفت که قهوه و چای باعث کاهش مرگ و میر می شود.

نکته کلیدی این است که دیدگاه کارشناسان در چند وقت اخیر بسیار تغییر کرده است. کافئین یک آلکالوئید است که به عنوان یک محرک در بدن عمل می کند. تمرکز و همچنین عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد. با این حال، باعث افزایش جزئی فشار خون می شود ، اما این کار را به موقع و موقت انجام می دهد.

برای سال‌ها پیشنهاد می‌شد که مصرف منظم این ماده برای سلامتی مضر است، اگرچه امروزه این موضوع تغییر کرده است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این چنین است. در واقع، مصرف قهوه یا چای کافئین دار با فشار خون بهتر در میان مدت همراه است.

در برخی موارد، وجود کافئین در رژیم غذایی ممکن است دردسر ایجاد کند. یک مثال می تواند افرادی باشد که از میگرن رنج می برند. همچنین لازم به ذکر است که این عنصر خواب را دشوار می کند که می تواند بر توانایی استراحت تأثیر بگذارد.

در عین حال، ما در مورد آلکالوئیدی صحبت می کنیم که دارای حد سمی است. از 400 میلی گرم مصرفی در یک روز برای سلامتی مضر می شود.

کنترل دوز مصرفی چای و قهوه مهم است.
گنجاندن قهوه و چای در رژیم غذایی برای بدن مثبت است. مصرف آن بعد از خوردن غذا می تواند برای هضم غذا مفید باشد و عناصر آنتی اکسیدانی را فراهم کند که حالت تعادل را در محیط داخلی حفظ کند.

بله، این مهم است که رژیم غذایی برای به حداکثر رساندن اثر به خوبی برنامه ریزی شده باشد. غذاهای با منشاء گیاهی باید به طور مکرر در آن ظاهر شوند.

در نهایت تاکید می کنیم که تنها مراقبت از رژیم غذایی برای حفظ سلامتی کافی نیست. عادات دیگر مانند تمرین منظم ورزش بدنی نیز باید ترویج شوند.

لینک های بیشتر:

5 دمنوشی که به شما در درمان کبد چرب کمک می کند

9 علامتی که نشان می دهد کبد ملتهب دارید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 20 =

دکمه بازگشت به بالا