;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

با این کارها در منزل 3 سوته درد سیاتیک رو درمان کن!

درمان خانگی سیاتیک: یکی از اختلالات شایع در اندام تحتانی درگیری‌های عصب سیاتیک می باشد عصب سیاتیک به عنوان بزرگترین عصب بدن نقش بسیار مهمی را در عملکرد اندام تحتانی ایفا می کند. درگیری های عصب سیاتیک می تواند شخص را از انجام فعالیت های روزمره محدود نموده و به این دلیل درمان این عارضه از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است. درمان های اولیه درگیری سیاتیک به علت شیوع بالای آن و در صورت رعایت نکات نتیجه بخش بودن آن نقش بسیار مهمی در پیشگیری از مراجعه بیماران با درگیری عصب سیاتیک به کلینیک ها ایفا می کند. با یک درمان خانگی از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: خواص درمانی گیاه عشقه!

این هم مفیده: هندوانه کوهی چیست؟

درمان خانگی سیاتیک

اگر کمی در مورد روش­های درمان خانگی سیاتیک شدید جستجو کرده یا از افراد مختلفی سوال کنید، متوجه می­شوید که تعداد این روش­ها کم نیستند. در واقع هر کس به نسبت تجربیاتی که دارد و چیزهایی که از منابع و سایت­های مختلف خوانده است پیشنهاد متفاوتی به شما می­دهد. در ادامه سعی کرده­ایم روش­هایی که مورد تایید پزشکان است را معرفی کنیم. دقت کنید که با شروع هر کدام از این روش­ها نباید توصیه­ ها و درمان­هایی که متخصص به شما توصیه کرده است را کنار بگذارید.

درمان خانگی سیاتیک 1
درمان خانگی سیاتیک

این هم مفیده: علت داغ شدن کف پا چیست؟ | راه های درمان خانگی

1. درمان خانگی رگ سیاتیک با ورزش

ورزش­هایی مانند شنا، یوگا، پیاده روی و تای چی می­توانند برای درمان سیاتیک بسیار موثر باشد. همچنین برای درمان سیاتیک با ورزش خانگی برخی از حرکات کششی را نیز می­توان انجام داد. اما به یاد داشته باشید تمامی این حرکات باید طبق نظارت یک فرد متخصص حرکت درمانی یا پزشک فیزیوتراپ انجام شود. همچنین لازم است زمانی که دردتان به خوبی درمان نشده است از انجام ورزش­های سنگین مانند برداشتن وزنه، اسکوات، کشش شدید همسترینگ و شکم خودداری کنید.

2. استفاده از کمپرس آب گرم و یخ درمانی

برخی از روش­های درمان خانگی سیاتیک کمر و پا، کارهایی هستند که می­توان آن­ها را در خانه برای کاهش درد انجام داد. در این میان هم یک کیسه آب گرم و هم کمپرس آب سرد یا یخ درمانی می­تواند باعث کاهش درد شود. به این صورت که یخ به کاهش التهاب کمک می­کند و گرما با افزایش جریان خون در ناحیه دردناک، باعث تسریع بهبودی می­شود. در کل هر دوی این­ها می­توانند باعث کاهش اسپاسم عضلانی شوند.

برای این منظور می­توانید هر یک ساعت یکبار کیسه یخ و هر ۲ یا ۳ ساعت یکبار کیسه آب گرم را به مدت ۱۵ دقیقه روی محل درد قرار دهید.

3. تغییر حالت مداوم بدن

یکی دیگر از روش­های درمان خانگی سیاتیک کمر و پا اینست که خود را از وضعیت­های یکنواخت خارج کنید. به­طور کلی نباید مدت طولانی در یک وضعیت یکسان باشید. برای این منظور لازم است هر ۲۰ دقیقه یکبار حالت خود را تغییر دهید. به­طور مثال اگر خوابیده­اید باید هر ۲۰ دقیقه یکبار شکل خوابیدن خود را عوض کنید یا اگر نشسته­اید باید کمی تغییر در شکل نشستن خود ایجاد کنید. اینکار به کاهش درد شما و کاهش فشار روی عصب کمک می­کند.

4. استراحت کافی

یکی دیگر از روش­های درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک کمر استراحت کافی­ست. این به معنی این نیست که میزان و ساعات خوابتان را زیاد کنید؛ به این معنی است که مدت طولانی روی صندلی ننشینید، کارهای سنگین نکرده و وسایل سنگین جابجا نکنید. این کارها باعث تشدید بیماری شما شده و روند بهبودی شما را کندتر می­کنند. همچنین عدم تحرک بیش از حد نیز می­تواند باعث عدم بهبودی کامل شما شود.

طول درمان سیاتیک

اختلالات عصب سیاتیک و درمان آن بسته به شدت درگیری عصب متفاوت می باشد طول درمان درگیری های سیاتیک بسته به شرایط فیزیک شخص و آسیب‌هایی که همراه آن می‌باشد متفاوت است فیزیوتراپیست متخصص با بهره‌گیری از روش‌های درمانی دقیق می‌تواند اینطور درمان را کاهش دهد در روش‌های درمانی که در پاراگراف های قبل توضیح داده شد این روش های درمانی به تفصیل با لینک‌های داده شده قابل دسترسی میباشد.

طب سنتی برای درمان درد سیاتیک

برای درمان خانگی سیاتیک روش‌های طب سنتی می‌توانند تاثیر بسیار خوبی بر درمان درد ناشی از سیاتیک داشته باشند. در ادامه به معرفی بیشتر این روش‌ها پرداخته‌ایم:

درمان خانگی سیاتیک 2
درمان خانگی سیاتیک

1. کندر

کندر ماده‌ای از دل طبیعت و موثر برای تسکین درد سیاتیک است. عصاره کندر قادر به بازسازی عصب سیاتیک و بهبود عملکرد عصب سیاتیک خرد شده است.

2. گل گاو زبان

گل گاوزبان خواص ضدالتهابی داشته و مصرف مرتب آن می‌تواند باعث کاهش دردهای سیاتیکی شود.

3. گیاه راعی

گیاه راعی از خاصیت برطرف کنندگی التهاب برخوردار است. زمانی که فرد دچار دردهای سیاتیکی می‌شود، می‌تواند از روغن این گیاه ‌پر خاصیت مصرف کند.

4. جوشانده دم اسب

جوشانده دم اسب به عنوان یک گشادکننده عروق طبیعی، برای درمان اسپاسم عضلانی دردناک، درد عضلات، شرایط آرتروز و سایر شرایط التهابی استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از جوشانده دم اسب علائم آرتریت را بهبود بخشیده و پاسخ ایمنی بدن را تنظیم می‌کند.

5. لاله باغی

لاله باغی ضد التهاب بوده و در درمان دیسک کمر و در طب قدیم برای درمان کمر درد به کار می‌رفته است. اکنون نیز برخی افراد به تاثیرات باور نکردنی این ماده در بهبود درد سیاتیک در خانه باور دارند.

6. استفاده از پوست درخت بید

با پوست درخت بید سفید می‌توانید باعث تسکین درد سیاتیک در خانه شوید. سال‌هاست که در طب سنتی چینی از پوست درخت بید برای تسکین درد استفاده می‌شود.

7. ریشه ی والریان یا علف گربه

ریشه‌ی والریان یا علف گربه با داشتن خاصیت آرام بخشی در بهبود درد‌های مزمن مفید است. از این علف برای تسکین درد سیاتیک ناشی از گرفتگی عضلات کمک گرفته‌ می‌شود.

8. فلفل هندی (کرم کپسایسین)

این کرم که از فلفل چیلی درست شده می‌تواند با کاهش ذخایر ماده P در بدن، که یک ماده شیمیایی دخیل در انتقال سیگنال‌های درد به مغز است، به کاهش درد کمک کند. کافیست مقداری از آن را روی ناحیه مورد نظر بمالید و منتظر تسکین درد خوب بمانید.

9. پوست بید سفید

پوست بید سفید حاوی سالیسین است که ماده‌ای مشابه آسپرین است. سالیسین می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده است که مکمل‌های پوست بید سفید به اندازه برخی از مسکن‌های بدون نسخه برای تسکین درد سیاتیک موثر هستند.

10. دانه ی شنبلیله

شنبلیله دارای اثر ضد نوروپاتی بوده و عملکرد رشته‌های عصبی را بازیابی می‌کند. با این خاصیت می‌تواند نقش تسکین دهنده درد سیاتیک را نیز ایفا کند.

11. درمان سیاتیک با سیاه دانه

سیاه دانه به تسکین درد، کاهش التهاب، تسکین فشار عصبی و تقویت عضلات کمک می‌کند. بسیاری از افراد این ماده را برای تسکین درد سیاتیک پیشنهاد می‌کنند.

12. درمان سیاتیک با زالو

زالو درمانی راهی دیگر برای درمان سیاتیک در خانه است. زالو با مکیدن خون بدن، غلظت خون را درمان کرده، خون آلوده را خارج و مواد ضد التهاب و مسکنی را به ناحیه مورد درمان انتقال می‌دهد که باعث کاهش درد و التهاب در عصب سیاتیک می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا