;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

دمنوش عناب برای لاغری: آموزش بهترین روش تهیه که چربی ها رو آب میکنه!

دمنوش عناب برای لاغری: یکی از مهمترین خواص عناب برای لاغری و کاهش وزن است. میوه عناب که به خرمای قرمز یا چینی معروف است، میوه بومیِ آسیای جنوبی است و در سراسر جهان محبوب و مورد علاقه عموم مردم می‌باشد.

با وجود محبوبیت این میوه، ممکن است همچنان بعضی افراد با خواص معجزه آسای آن آشنایی نداشته باشند. عناب برای سلامتی، لاغری، پوست، سرماخوردگی، کلیه، کبد و… بسیار مفید است. در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی با طرز تهیه دمنوش عناب برای لاغری آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: درمان کم کاری تیروئید در خانه | ۵ درمان طبیعی برای کم‌ کاری تیروئید

عناب خشک بهتر است یا عناب تازه؟

دمنوش عناب برای لاغری، با توجه به ارزش غذایی میوه‌های خشک در مقایسه با میوه‌های تازه، عناب خشک از عناب تازه بهتر است؛ چرا که خواص آن چندین برابر بوده و منبع بالاتری از ویتامین C و مواد معدنی است.

دمنوش عناب برای لاغری1

دمنوش عناب برای لاغری: عناب را چگونه مصرف کنیم؟

دمنوش عناب برای لاغری، میوه‌های عناب بسیار کوچک و شیرین هستند. عنابِ خشک بافت جویدنی و طعمی شبیه خرما دارد. این میوه وقتی خام است طعمی شیرین و شبیه سیب دارد و شما می‌توانید از آن به عنوان یک میان وعده مغذی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. عناب دارای هسته است که لازم است قبل از مصرف آن را حتما جدا نمایید.

از عناب خشک معمولا در دسرها استفاده می‌شود و در بخش‌های شرق آسیا به صورت آبنبات به فروش می‌رسد. این نکته را به خاطر داشته باشید که میوه‌های خشک به دلیل دارا بودن خواص زیادتر، کالری نسبتا بیشتری را در مقایسه با میوه‌های تازه دارند، پس عناب را در حد اعتدال مصرف کنید.

به علاوه، این میوه دارای منبع قند و سلولز است؛ پس توصیه می‌شود که آن را در رژیم غذایی خود محدود کرده و یا در حد مشخص مصرف نمایید. علاوه براین، سرکه عناب، آبمیوه، مارمالاد و عسل عناب در بخش‌هایی از آسیا مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

عناب پودر شده نسبت به میوه یا دمنوش عناب قند بالاتری دارد؛ به همین دلیل به نحوه مصرف آن توجه کنید.

دمنوش عناب برای لاغری2

این هم جالبه: بهترین دمنوش تقویت مو: پرپشت شدن سریع مو با طب سنتی!

چطور دمنوش عناب برای لاغری درست کنیم؟

دمنوش عناب برای لاغری، برای تهیه جوشانده عناب، مقدار ۱۵ گرم از ریشه‌ی آن را با نیم لیتر آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و بعد از رد کردن از صافی، موها را با محلول به دست آمده ۱۰ دقیقه قبل از حمام ماساژ دهید. برای تهیه دمنوش عناب نیز ۱۰ عدد از آن را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و برای ایجاد آرامش و کاهش استرس میل نمایید.

طرز تهیه دمنوش زنجبیلی با عناب

۱۰ عدد عناب خشک را با یک چوب زنجبیل تازه و چند تکه چوب دارچین در قابلمه‌ای پر از آب بریزید تا جوش بیاید. کمی بعد زیر شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید یک الی دو ساعت بجوشد.

سپس آن را از صافی رد کنید؛ عصاره‌ای که به دست آمده است را می‌توانید گرم و یا با مقداری یخ میل نمایید. این دمنوش منبع فوق العاده عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها، سایر مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌باشد. نوش جان!

دمنوش زنجبیلی با عناب

مصرف عناب برای چه کسانی مضر است؟

هنوز عوارض جانبی خاصی برای عناب مشخص نشده است. با این حال، با توجه به بالا بودن میزان سلولز و فیبر بالا در عناب، هضم آن برای چند دسته از افراد سخت خواهد بود. از این رو، توصیه می‌شود افراد دارای بیماری‌های زیر قبل از مصرف عناب حتما با پزشک مشورت کنند:

افرادی که انگل‌های روده‌ای دارند
افرادی که زیاد نفخ می‌کنند
کسانی که نفخ معده یا مشکلات روده دارند باید قبل از مصرف عناب با پزشک خود مشورت کنند.
افرادی که دارای بیماری و عفونت دندان هستند
افراد سرد مزاج و بلغمی
همچنین، مصرف این میوه برای دیابتی‌ها توصیه نمی‌شود؛ چرا که دارای مقادیر زیادی قند است و افزایش سطح قند خون را در آن‌ها موجب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 7 =

دکمه بازگشت به بالا