;
سبک زندگیمهارت های زندگی

قابل توجه خانم های ایرانی: شیر آلات و سرامیک را با استون تمیز کنید و خودتون رو خسته نکنید!

ترفند نظافت با استون: با یک پاک کننده لاک ناخن، شما نه تنها می توانید مانیکور قدیمی را پاک کنید، بلکه از آن برای اهداف نظافت نیز استفاده کنید.

مایع مبتنی بر استون نه تنها برای تمیز کردن ناخن ها از لاک، بلکه برای مصارف خانگی نیز عالی است. استون می تواند صفحه کلید کامپیوتر شما را تمیز کند، از لکه های جوهر خلاص شوید و حتی عمر تیغ ​​ها و ابزارهای مانیکور را افزایش دهد. ماده اصلی که باعث ایجاد همه این موارد می شود استون است. ۱۲ هک زندگی با لاک پاک کن استون را به خدمت بگیرید.

۱. لکه های کف آشپزخانه را با استون پاک کنید

ترفند نظافت با استون1

متوجه علائم ضایعات کف آشپزخانه می شوید؟ برای از بین بردن علائم ، آنها را با یک پنبه خیس شده در استون ، کاملاً پاک کنید. سپس منطقه تمیز شده را با آب گرم و صابون بشویید و خشک کنید. ارزش استفاده از هک زندگی در کف چوبی را ندارد ، زیرا استون می تواند ساختار پوشش چوبی را از بین ببرد. اما برای کاشی ، این یک گزینه عالی است.

۲. علائم خودکار را با استون پاک کنید

ترفند نظافت با استون2

اگر به طور تصادفی سطحی با خودکار و ماژیک رنگ آمیزی شده ، یک توپ پنبه ای را در پاک کننده ناخن فرو کنید و لکه را پاک کنید. علائم خودکار و ماژیک بلافاصله از دیوارها ، پوست ، سطح ماشین پاک می شود. در آخر ، ناحیه را با پارچه یا پارچه ای مرطوب تمیز کنید.

این ترفند برای شیشه ، چرم ، سطوح چند لایه و برخی پارچه ها مناسب است. ابتدا بررسی کنید که آیا استون مواد را خراب می کند یا خیر. مقداری مایع را روی ناحیه ای که دیده نمی شود بمالید و ۱-۲ دقیقه صبر کنید. اگر سایه و ساختار سطح تغییر نکرده است ، می توانید علائم خودکار و ماژیک را پاک کنید.

۳. با استون تیغ ها را براق و ضد عفونی کنید

ترفند نظافت با استون3

تیغ ها به سرعت خراب می شوند و بنابراین می خواهید عمر محصولات گران قیمت را طولانی تر کنید. مقداری پاک کننده ناخن را درون یک لیوان بریزید و تیغ را برای مدت ۱-۲ دقیقه درون آن قرار دهید. استون تیغ ها را ضد عفونی کرده و درخشش و وضوح قبلی آنها را بازیابی می کند. سپس محصول را با آب و صابون بشویید ، آن را با دستمال خشک کنید و همچنان می توانید استفاده کنید.

۴- با استون رنگ را از پنجره پاک کنید

ترفند نظافت با استون4

اگر لکه ها روی لبه یا لکه های رنگ روی شیشه پنجره پاشیده شده ، آنها را با مایع استون پاک کنید. برای چند دقیقه محصول را بگذارید تا بعد از آن رنگ به راحتی پاک شود.

۵- با استون درخشش را به کفش های چرمی برگردانید

ترفند نظافت با استون5

اگر کفشهای شما درخشش خود را از دست داده اند ، سعی کنید آنها را با استون اسپری کنید و سپس آنها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. این هک زندگی همچنین با سایر محصولات چرمی مانند کیف دستی کار می کند. مالیدن وسایل با پد پنبه ای همچنین باعث حذف آلودگی از رویه کیف دستی می شود.

۶. لکه جوهر روی لباس را با استون پاک کنید

آیا جوهر از خودکار داخل جیب شما نشت کرده است؟ قبل از اینکه پیراهن خود را دور بیندازید ، سعی کنید لکه را با استون پاک کنید تا به از بین بردن لکه کمک کنید. سپس لباس را با آب بشویید یا طبق معمول بشویید.

۷. چسب را از روی دست ها با استون پاک کنید

ترفند نظافت با استون7

اگر به طور اتفاقی انگشتان شما با چسب به هم چسبیده ، وحشت نکنید. بهتر است بررسی کنید که آیا پاک کننده ناخن مبتنی بر استون دارید یا خیر. محلول را روی پوست بمالید و چسب به تدریج حل می شود. همین ترفند را می توان با درپوش به هم چسب نیز انجام داد. بیشتر مواقع درب تیوپ می چسبد ، مقداری حلال استون را در دور درب بریزید و حرکت دهید تا حل شود.

۸- پلاستیک ذوب شده از روی سطوح را استون جدا کنید

اگر به طور تصادفی یک کیسه پلاستیکی روی یک وسیله خانگی یا سایر اجزای فلزی داغ ذوب شده ، از یک حلال استفاده کنید. دستگاه را از قسمت اصلی جدا کنید و صبر کنید تا خنک شود ، سپس ناحیه آسیب دیده را با پارچه ای نرم آغشته به استون پاک کنید. سپس با یک دستمال مرطوب پاک کنید و بگذارید خشک شود.

۹- رد باقی مانده از چسب نواری را از چرم ، شیشه ، فلز با استون پاک کنید

ترفند نظافت با استون9

گزینه ای ساده برای کمک به شستشوی مواد چسبنده از انواع برچسب ها ، چسب یا نوار. برای خلاص شدن از شر رد باقی مانده ، سطح آن را با استون و سپس یک پارچه مرطوب پاک کنید.

۱۰. کیبورد را با استون تمیز کنید

ترفند نظافت با استون10

چه اتفاقی نمی افتد برای کیبورد ما اگر گرد و غبار و خرده آشغال ها در آنجا جمع شوند؟ بله. لکه های چسبنده ظاهر می شوند. آلودگی نه تنها در ظاهر صفحه کلید بلکه بر کیفیت کار آن تأثیر می گذارد. از مایع استون استفاده کنید تا دستگاه مجدداً مانند دستگاه جدید ظاهر و عملکرد خود را حفظ کند. با استفاده از مسواک و سواب پنبه ای ، تمام کلیدها و شکاف های موجود بین آنها را تمیز کنید.

۱۱. با استون از رنگ چای و قهوه روی فنجان ها خلاص شوید

بعد از نوشیدن چای یا قهوه ، اغلب اثری روی ظروف باقی می ماند که حذف آنها آسان نیست. استون به خلاص شدن از شر لکه ها کمک می کند. ظروف را با پاک کننده ناخن اسپری کنید ، سپس با مواد شوینده بشویید. این هک زندگی اغلب در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و آلودگی از تجهیزات شیشه ای را از بین می برد.

۱۲. شیر آلات را با استون تمیز کنید

ترفند نظافت با استون12

صابون ها و ژل های پس از دوش گرفتن یا استحمام ، رسوبات را روی شیر آلات باقی می گذارند. کافی است استون را با آب رقیق کرده و سطوح شیر آلات را پاک کنید. اثری از لکه ها باقی نمی ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا