;
سبک زندگیمهارت های زندگی

تشخیص عسل تقلبی: روش های مطمئن برای تست کیفیت عسل در خانه

تشخیص عسل تقلبی: طعم، مزه و خواص عسل مستقیماً به مجموعه موادی که در آن است بستگی دارد. تشخیص عسل تقلبی این ماده چسبناک طلایی کار چندان دشواری نیست. این کار را می توان با استفاده از ابزارهای در دسترس انجام داد.

تشخیص عسل تقلبی:

بررسی عسل کار سختی نیست. چندین روش کم و بیش موثر برای بررسی کیفیت عسل بدون درگیر کردن ابزار آزمایشگاهی وجود دارد که البته اکثر قریب به اتفاق هموطنان به دلایل عینی از آنها بی بهره اند. می توانید کیفیت مناسب محصول عسل را با نان، کاغذ روزنامه و ید بررسی کنید. دستیابی به همه موارد بالا کار دشواری نخواهد بود.

1. تست عسل با کاغذ

این روش به چگونگی تعیین مقدار آب در محصول خلاصه می شود. محتوای زیاد H۲O یک شاخص بسیار منفی است. در حالت ایده آل ، اصلاً نباید آب در عسل وجود داشته باشد. بررسی آن آسان است – فقط مقداری عسل بر روی یک قطعه روزنامه قرار دهید (هر کاغذ سفت دیگری نیز این کار را می کند) و اجازه دهید تا جریان یابد. اگر کاغذ خشک بماند، آب کمی وجود دارد یا آب در عسل وجود ندارد.

تشخیص عسل تقلبی1
می توانید عسل را با کاغذ بررسی کنید.

2. تست عسل با نان

از این روش برای آزمایش آبکی بودن عسل نیز استفاده می شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک تکه نان کوچک برداشته و عسل را روی نان پخش کنید. پس از آن نان به مدت یک ربع در حالت استراحت باقی می ماند. اگر در پایان دوره مشخص شده نان سفت شده باشد ، در این صورت عسل حاوی آب نیست. اگر نان نرم شود ، مقدار آب عسل به طور غیر قابل قبولی زیاد است.

تشخیص عسل تقلبی2
عسل را روی نان بریزید و ببینید.

3. تست عسل با ید

این روش به شما امکان می دهد وجود ناخالصی های مختلف در محصول زنبور عسل را تشخیص دهید. بلافاصله باید فهمید که ناخالصی ها در هر عسل باقی می مانند ، حتی در کارخانه تولید می شوند و از واحدهای فیلتراسیون مدرن عبور می کنند. با این حال ، هر چه از این ناخالصی ها در محصول کمتر باشد ، بهتر است. نصف قاشق چای خوری عسل برداشته ، آن را با کمی آب رقیق کرده و ید را درون آن بچکانید. اگر محلول آبی شود، به این معنی است که عسل حاوی مقدار زیادی نشاسته و / یا آرد است. مورد اخیر می تواند نشانه ای باشد که تولید کننده برای افزایش سود فروش عسل را رقیق می کند.

تشخیص عسل تقلبی با قوام عسل

تشخیص عسل تقلبی3
بررسی قوام عسل

این روش در مواردی استفاده می شود که لازم است قوام عسل را بررسی کنید. برای شروع، باید مقدار کمی عسل را تا حدود ۲۰ درجه گرم کنید، مرتباً با یک قاشق هم بزنید. بعد، باید یک قاشق عسل از داخل ظرف عسل در حال گرم شدن بیرون بیاورید و رفتار آن را مشاهده کنید. عسل مناسب عسل رشته ای است. نباید از قاشق جدا شود، بلکه کش بیاید، به آرامی مثل یک تپه کوچک با قاشق بالا بیاید (مانند عکس بالا)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هجده =

دکمه بازگشت به بالا