;
سبک زندگیمهارت های زندگی

۸ ترفند جالب برای تقویت بدن در ۱۰ ثانیه!

تقویت بدن باعش بالا بردن سطح انرزی شما می شود و جالب است بدانید راهکارهای مختلفی وجود دارد، اما روش‌های ساده و سریعی هستند که اثرات آن‌ها زودتر از آن چیزی که فکرش را کنید، مشاهده می‌شوند. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی می‌توانید با ۸ ترفند جالب برای تقویت بدن در ۱۰ ثانیه آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان برای رفع تشنگی + طرز تهیه

تقویت بدن در ۱۰ ثانیه

سیستم ایمنی بدن ما تحت تاثیر عوامل مختلفی وجود دارد. به طور کلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید تغذیه مناسبی داشته باشید و به صورت مرتب ورزش کنید. از طرف دیگر پیروی از سبک زندگی سالم و دوری از استرس و ناراحتی نیز موجب می‌شود تا بدن شما در برابر عوامل بیماری‌زا و ویروس‌ها قوی‌تر عمل کند.

اگر به دنبال سریع‌ترین روش‌ها برای قوی شدن سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌ها هستید، در ادامه می‌توانید با ترفندهایی برای تقویت ایمنی بدن آشنا شوید.

۱- پاهایتان را در آب یخ قرار دهید

تقویت بدن، برای تقویت سیستم ایمنی بدن در چند ثانیه، تنها به یک لگن پلاستیکی یا استیل و مقداری آب یخ نیاز دارید. برای شروع یک لگن با اندازه مناسب تهیه کنید. حالا ۱۰ تا ۱۵ عدد یخ قالبی در آن بریزید و مقداری آب سرد به آن اضافه کنید پاهایتان را به آرامی داخل لگن قرار دهید. حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید و بعد پاها را از آب یخ خارج کنید.

بهتر است این کار را عصرها یا قبل از خواب شبانه انجام دهید. وارد شدن شوک به پاها موجب سم‌زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. متخصصان روسی معتقد هستند که قرار دادن پا در آب یخ موجب می‌شود تا بدن بهتر با عوامل بیماری‌زا مبارزه کند و فرد کمتر به بیماری‌های ویروسی و عفونی دچار شود.

تقویت بدن4

این هم مفیده: بهترین روش های تمیز کردن ظروف چوبی آشپزخانه

۲- دوش آب سرد بگیرید

تقویت بدن، دوش گرفتن با آب سرد موجب می‌شود تا دمای بدن به صورت یکباره کاهش پیدا کند. در این شرایط گردش خون و فعالیت کلی بدن برای تنظیم دمای کاهش یافته، افزایش پیدا می کند و از همین رو سوخت و ساز بیشتر و سیستم ایمنی بدن نیز فعال‌تر می‌شود. دوش گرفتن با آب سرد موجب افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون می‌شود و از همین رو به بدن کمک می‌کند تا در برابر عوامل بیماری‌زا قوی‌تر عمل کند.

امروزه اکثر متخصصان توصیه می‌کنند تا حداقل ماهی یک بار در آب سرد شنا کنید یا با آب سرد دوش بگیرید تا سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود.

۳- از دمنوش زنجبیل و لیمو استفاده کنید

تقویت بدن، برای این که سیستم ایمنی بدن شما در کوتاه‌ترین زمان تقویت شود، می‌توانید از دمنوش زنجبیل و لیمو استفاده کنید. برای تهیه این دمنوش باید ۱ لیوان آب داغ را با یک قاشق لیمو ترش، ۱ قاشق عسل طبیعی، یک قاشق پودر زنجبیل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین ترکیب کنید.

حالا این ترکیب را خوب هم بزنید. حدود ۵ دقیقه صبر کنید و بعد این نوشیدنی خوش عطر و طعم را میل کنید.

تقویت بدن3

۴- نوشیدنی مرکبات و عسل میل کنید

تقویت بدن، یک راهکار ساده و فوق العاده موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از دمنوش مرکبات پاییزی با عسل است. این دمنوش ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های متنوعی دارد و به همین دلیل از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی باید مقداری آب پرتقال و نارنگی را با کمی آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید.

در ادامه ۱ قاشق عسل به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را چند بار در هفته میل کنید تا سیستم ایمنی بدن شما قوی‌تر شود.

۵- از پروبیوتیک‌ها استفاده کنید

تقویت بدن، مصرف غذاهای سرشار از پروبیوتیک یک راهکار ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از پروبیوتیک استفاده می‌کنند، کمتر به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند. برای تامین پروبیوتیک مورد نیاز بدن می‌توانید در رژیم غذایی خود از کلم ترش و کفیر استفاده کنید یا در هفته ۲ بار زیر نظر پزشک متخصص، مکمل پروبیوتیک میل کنید.

این هم بدردت می خوره: نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را بلدین؟!

۶- مصرف قند و شیرینی را قطع کنید

تقویت بدن، چه قبول کنید و چه نه، مصرف قند و شیرینی سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند و در کنار آن خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز بیشتر می‌کند. برای این که سیستم ایمنی بدن شما تقویت شد، بهتر است از همین امروز تصمیم بگیرید و مصرف کلیه انواع قند و شیرینی، نان‌های ساده و غذاهای سرشار از کربوهیدرات‌های ساده را قطع کنید و ببینید که بدن شما با چه تغییرات شگفت انگیزی روبرو می‌شود.

تقویت بدن2

۷- استرستان را کنترل کنید

تقویت بدن، استرس به شدت موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود و عملکرد سلول‌های ایمنی را مختل می‌کند. سعی کنید از هر راهی که می‌توانید استرستان را کنترل کنید و ببینید که چطور زندگی‌تان به طور کلی تغییر می‌کند. برای کنترل استرس می‌توانید کتاب بخوابید، ورزش کنید، مدیتیشن و پیاده‌روی کنید. سعی کنید در طول روز حتما برای کارهایی که دوست دارید وقت بگذارید و اگر واقعا نمی‌توانید استرستان را کنترل کنید از یک مشاور یا روانشناس ماهر کمک بگیرید.

۸- بیشتر بخندید

تقویت بدن، برای این که بدن سالمی داشته باشید باید از نظر روحی نیز در شرایط خوبی باشید. خندیدن یک روش ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. خندیدن موجب قوی شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که با هر اتفاق ساده‌ای می‌خندند، سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به سایرین دارند. سعی کنید در طول روز کلیپ‌های خنده‌دار ببینید و با تماشای فیلم‌های خنده‌دار بخندید تا کمتر بیمار شوید.

تقویت بدن1

شما عزیزان و همراهان همیشگی مجله گفتنی می توانید جدیدترین مطالب سبک زندگی درباره ترفندهای خانه داری، ترفندهای آشپزخانه، ترفند، ترفندهای جالب، تکنیک های جذب، دوستیابی، جذب زنان، جذب آقایان، غذای ایرانی، کیک و شیرینی و .. را مطالعه کنید. خوشحال می شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا