;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

رازیانه برای زیبایی پوست؛ اگر سلولیت دارید با این روش ساده!

رازیانه برای زیبایی پوست: بر اساس تحقیقات انجام شده، دانه‌های رازیانه با کمک به تولید کلاژن، الاستین و فاکتور رشد تغییرشکل‌دهنده بتا یک (TGF-Beta1)، نقش مؤثری در جوانی و سلامت پوست ایفا می‌کنند. این سه عامل برای برعکس کردن علائم پیری و داشتن پوستی صاف و بدون چروک ضروری‌اند. لیمونن، ماده‌ای موجود در دانه‌های رازیانه، بهبود روند زخم‌درمانی را تسریع کرده و به حذف آسیب‌های پوستی مانند اسکار، چروک‌های پنجه کلاغی و خطوط اخم کمک می‌کند.

مقابله با سلولیت

رازیانه برای زیبایی پوست: سلولیت، یک مشکل پوستی ناشی از تجمع نامتناسب چربی زیر پوست است، که معمولاً در ناحیه شکم، ران و باسن بروز می‌کند. با استفاده از دانه‌های رازیانه در فرمولاسیون‌های پوستی، می‌توان به مقابله با سلولیت پرداخت. ماساژ با دم‌کرده دانه‌های رازیانه باعث می‌شود پوست صاف، مرطوب و ترمیم شده باشد و به مرور زمان، ظاهر ناخوشایند سلولیت از بین می‌رود.

خواص ادرارآور برای سلامتی پوست

رازیانه برای زیبایی پوست: رازیانه، با خاصیت ادرارآوری طبیعی، به حل مشکلات احتباس ادرار و دفع سموم موجب آکنه کمک می‌کند. این ماده برای پاکسازی پوست از درون بسیار مناسب است. در طب آیورودا، برای بهره‌برداری از خواص سم‌زدایی و درمانی رازیانه، از دانه‌های این گیاه استفاده می‌شود. با آسیاب کردن دانه‌های رازیانه و مخلوط کردن آن با آب، می‌توانید محلول پاکسازی رازیانه را تهیه کنید. اما در صورت مشکلات کلیوی یا مصرف دارو، قبل از مصرف این محلول، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

جالب است ببینید: روتین پوستی در پاییزکه نباید از آن ها غافل شوید!

رازیانه برای زیبایی پوست1

 یک تونر طبیعی برای پوست

رازیانه برای زیبایی پوست: رازیانه دارای خاصیت قابض است که می‌تواند منافذ پوست را کوچک کند و چربی زائد را کاهش دهد. در عین حال، این گیاه با تقویت و ایجاد حالت ارتجاعی در پوست، پوست را سفت و محکم نگه می‌دارد. از این گیاه به عنوان تونر طبیعی می‌توان استفاده کرد.

برای این منظور، دم‌کرده رازیانه را در یک بطری اسپری‌دار بریزید و روزی دو بار آن را روی پوستتان اسپری کنید. همچنین می‌توانید آن را دم کرده و صاف کنید، سپس آن را در یک بطری معمولی نگهداری کنید و هنگام استفاده از آن، کمی را روی پد آرایشی ریخته و با ملایمت روی پوست خود بکشید.

درمانی طبیعی برای لک‌های پوستی

رازیانه برای زیبایی پوست: دانه‌های رازیانه ماده‌ای به نام ترنس-آنتول دارند که به روشن‌کردن لک‌های پوستی، بخصوص لک‌های ناشی از تابش آفتاب، کمک می‌کند. استفاده مناسب از دانه‌های رازیانه می‌تواند علاوه بر کاهش تولید رادیکال‌های آزاد، تولید برخی آنتی‌اکسیدان‌ها را افزایش دهد. این امر بدون ایجاد عوارض پوستی، به بازیابی رنگ طبیعی و سالم‌تر پوست کمک می‌کند.

رازیانه برای زیبایی پوست3

 یک پاک‌کننده طبیعی برای پوست

رازیانه برای زیبایی پوست: دم‌کرده دانه‌های رازیانه می‌تواند به تمیز کردن چرک، آلودگی، سبوم بیش‌از حد، سلول‌های مرده و میکروب‌های پوست کمک کند. برای ایجاد یک پاک‌کننده طبیعی با رازیانه، تنها باید یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه را در یک قوری آب داغ بریزید و بگذارید برای مدت ۲۰ دقیقه دم کشد. پس از خنک شدن، دو قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. سپس این محلول را در یک بطری شیشه‌ای با سرپوش چوب‌پنبه نگهداری کنید. هنگام مصرف، یک پد تمیز را در محلول آغشته کرده و بر روی پوست خود بمالید.

 یک لایه‌بردار طبیعی

رازیانه برای زیبایی پوست: پودر دانه‌های رازیانه با بافت زبرش، یک لایه‌بردار طبیعی است که می‌تواند سلول‌های مرده و چربی اضافه را از سطح پوست پاک کند. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری پودر رازیانه را با یک قاشق چای‌خوری آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی درست شود. این خمیر را به آرامی روی پوست خود بمالید.

رازیانه برای زیبایی پوست2

 یک مدافع طبیعی برای پوست

رازیانه برای زیبایی پوست: این گیاه نیز با خواص ضدالتهابی که دارد، سبب کاهش التهاب و تورم ناشی از جوش می‌شود. رازیانه حاوی مواد قوی و مؤثری مانند لیمونن، آنتول و میرسن است که همگی در رفع آکنه می‌توانند نقش بی‌بدیلی ایفا کنند. برای استفاده از این خاصیت، به کمک یک خمیر تهیه شده از مقداری مساوی دانه‌ رازیانه، عسل و ماست، می‌توانید پوست خود را از جوش و آکنه مصون نگه دارید. خمیر را باید بعد از ۱۵ دقیقه از روی پوست بشویید.

 یک جادوگر در برابر بیماری‌های پوستی

رازیانه برای زیبایی پوست: آنتول، یکی از مواد فعال اصلی در دانه‌های رازیانه که خواص ضدمیکروبی دارد. تحقیقات ثابت کرده‌اند که عصاره رازیانه توانایی مقاومت در برابر رشد باکتری‌ها و قارچ‌هایی که برای پوست زیان‌آور هستند، دارد. بنابراین، استفاده از دانه‌های رازیانه می‌تواند در کنترل و درمان بیماری‌های پوستی و اختلالات پوست سر مانند آکنه، درماتیت، اگزما، بیماری روزاسه و پسوریازیس، موثر باشد.

این مطالب هم خیلی جالبه:

چای جعفری درست کنید و طبق دستور لاغر شوید!

چرا کرم پودر روی صورتت ماسیده میشه؟ نکته ای که رعایت نمی کنی!

آیا کوتاهی مو باعث درمان موخوره می شود؟

سی سی کرم خانگی: جایگزین کرم پودر با کم ترین آسیب برای پوست!

از بین بردن لک دندان با روغن نارگیل و جوش شیرین با ساده ترین روش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا