;
فرهنگ و هنرهنرمندان

محمدرضا علیمردانی و خانواده ای پرجمعیت+ عکس زن و دخترش

محمدرضا علیمردانی: این هنرمند کشورمان دارای مدرک کارشناسی تئاتر و بازیگری است و یکی از چهره های سرشناس دنیای هنر در عرصه دوبله و صداپیشگی است.

محمدرضا علیمردانی در یک خانواده پرجمعیت به دنیا آمد و چهار خواهر و یک برادر دارد. هادی کاظمی بازیگر کشورمان از دوستان صمیمی محمدرضا علیمردانی است که این دو هنرمند از دوران هنرستان تا تئاتر و کلاس های بازیگری را در کنار هم گذرانده اند.

این هم جالبه: بازیگر کودکی اوشین بعد ۴۰ سال چه خانوم با شخصیتی شده+ عکس و بیوگرافی

بیماری محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی تا سن 14 سالگی درگیر یک بیماری مادرزادی مربوط به تارهای صوتی به نام لارنژیت بود که موجب اختلال در صدای او میشد و صدای ناهنجاری را تولید میکرد.

این هنرمند کشورمان بعد از آشنایی با روش یک قاری مصری و تمرین های مربوط به صدای او توانست از این بیماری رها شده و به یکی از مشهورترین صداپیشه های دنیای هنر تبدیل شود.

محمدرضا علیمردانی از کودکی متوجه این اختلال مادرزادی در صدایش شد و گاهی برای رهایی از اختلال دست به بازیگری میزد بدون اینکه بداند درحال نقش بازی کردن است و بعدها در بزرگسالی به سراغ بازیگری رفت.

این هنرمند کشورمان به دلیل اختلالی که در تارهای صوتی اش وجود داشت و بخاطر آزارهایی که از این موضوع متوجه او میشد و مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار میگرفت تصمیم به ترک تحصیل هم گرفت و در دوره ای به سراغ فوتبال رفت و تا مرحله خرید و فروش پیش رفت اما پدرش مانع او شد و بعد به سراغ ووشو رفت اما باز هم پدرش مانع او شد و نظرش این بود که باید حتما درس بخواند.

محمدرضا علیمردانی بخاطر مشکلاتی که در مدرسه داشت دو سال خودش را مردود کرد تا خانواده اش بی خیال درس خواندن او شوند و برای رسیدن به خواسته اش به صورت پنهانی در کلاس های بازیگری ثبت نام کرد.

درمان محمدرضا علیمردانی از زمانی آغاز شد که با روش درمانی یک قاری مصری آشنا شد و متوجه شد که او برای درمان این مشکل یک ماه روزه سکوت گرفته و با الگوبرداری از او تصمیم گرفت یک ماه سکوت مطلق داشته باشد و بخاطر همین اتفاق از هنرستان اخراج شد اما تنها به دست آوردن صدایش برای مهم بود و با مراقبه هایی شدید توانست بر این مشکل غلبه کند.

ببینید: 7 زیباترین زنان ترکیه در سال 2023 با تصاویر جذاب

ازدواج محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی1

محمدرضا علیمردانی ازدواج کرده و با همسرش در دوران دانشجویی آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج این زوج شد. همسر محمدرضا علیمردانی روانشناسی خوانده و این زوج بعد از 6 یا 7 ماه آشنایی ازدواج کردند و یکسال بعد بچه دار شدند.

فرزند محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی2

محمدرضا علیمردانی یک دختر به نام سارا دارد و دخترش احتمالا متولد سال 1383 است.

فعالیت های هنری محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی در خانواده ای بزرگ شد که مخالفت زیادی با ورودش به دنیای هنر داشتند و حدود چهار سال به صورت پنهانی در تئاتر کار میکرد و خانواده اش گمان میکردند که به کتابخانه یا باشگاه ورزشی می رود.

سال 1370 زمانی که مشکل ناهنجاری های صدای محمدرضا علیمردانی تا حدودی حل شده بود به همراه یکی از دوستانش به نام مجید آقاکریمی وارد کلاس های کانون فرهنگی تربیتی حر در میدان راه آهن شد و دوره های بازیگری را زیر نظر سید جواد هاشمی گذراند.

اولین فیلم محمدرضا علیمردانی

اولین تجربه تصویری محمدرضا علیمردانی در سال 1374 در برنامه ای به نام جنگ آفتاب به کارگردانی حمید فرخ نژاد رقم خورد که بعد از پخش چند قسمت متوقف شد و اولین تجربه حرفه ای این هنرمند در تلویزیون سال 76 با یک جنگ نوروزی به کارگردانی داریوش کاردان رقم خورد.

حضور محمدرضا علیمردانی در عرصه دوبله

محمدرضا علیمردانی از حدود سال 80 به صورت حرفه ای وارد دنیای دوبله شد و با خواندن نریشن و صدای عروسک آهسته آهسته وارد حوزه صدا شد و به سمت و سوی دوبله رفت و یکی از موفق ترین و پرکارترین های این حوزه است.

دیرین دیرین اثر معروف کارنامه هنری محمدرضا علیمردانی

دیرین دیرین یکی از معروف ترین کارهای کارنامه هنری محمدرضا علیمردانی است که یک مجموعه پویانمایی در ژانر طنز است که به کارگردانی علی درخشی مشکلات اجتماعی و اقتصادی و … را محوریت قرار داده و اولین بار در نوروز سال 94 منتشر شد. محمدرضا علیمردانی به عنوان گوینده تمام شخصیت های این مجموعه در کنار تیم دیرین دیرین حضور دارد.

تیتراژخوانی محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی علاوه بر تجربه های متعدد در زمینه های گوناگون دنیای هنر، تجربه خوانندگی را هم دارد و با خواندن تیتراژ سریال انقلاب زیبا در سال 93 در میان مردم به شهرت و محبوبیت بیشتری رسید و بیش از پیش شناخته شد.

اولین آلبوم رسمی محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی بعد از چند سال بازیگری و صداپیشگی به سراغ خوانندگی رفت و اولین آلبوم رسمی او در 5 شهریور 1398 منتشر شد. آلبوم به من فرار کن به عنوان اولین آلبوم رسمی محمدرضا علیمردانی شامل 12 قطعه است.

فیلم و سریال های محمدرضا علیمردانی

1374 جنگ آفتاب
1376 نوروز 76
1379 ذکر عشق
1380 دنیا رو ببین
1382 آشتی کنان
1384 این گروه لطیف
1385 روز رفتن
1385 بن بست شماره 13
1386 زهر و پادزهر
1386 تاوان
1386 گل یا پوچ
1387 مأمور بدرقه
1388 بی تابی
1389 آینه در غبار
1392 فردا
1391 روز روشن
1392 حراج
1394 هفت ماهگی
1394 پایتخت 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا