;
سبک زندگیمهارت های زندگی

بهترین ترفندها برای افزایش خنکی کولر در روزهای گرم تابستان

افزایش خنکی کولر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در روزهای گرم تابستان است. با استفاده بهینه از کولر نه تنها به کاهش مصرف انرژی کمک کرده‌ایم، بلکه محیطی که در آن حضور داریم بسیار راحت‌تر و دلچسب‌تر خواهد شد.

با توجه به افزایش دما در تابستان و نیاز به ایجاد شرایط مطلوب، آشنایی با روش‌های بهینه‌سازی عملکرد کولرها بسیار ضروری است. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی، به شما ۶ ترفند مؤثر برای افزایش خنکی کولر در روزهای گرم تابستان را می‌گوییم تا تابستانی خنک داشته باشید. با مجله گفتنی همراه باشید.

ترفندهای افزایش خنکی کولر

استفاده از پرده برای کاهش گرمای ناشی از خورشید در تابستان

افزایش خنکی کولر: یکی از دلایل گرم شدن خانه، تابیدن بیش از حد نور خورشید به داخل است که با استفاده از پرده می‌توانیم مقدار آن را کنترل کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از پرده‌های ضخیم و کرکره‌های عایق می‌توانید تا مقدار بسیاری زیادی از گرمای ناشی از نور خورشید را کاهش دهید.

افزایش خنکی کولر2

تمیز کردن کویل‌های کندانسور

افزایش خنکی کولر: کویل‌های کندانسور که در واحد بیرونی کولر قرار دارند، نقش مهمی در آزادسازی گرمای مبرد است. مبرد ترکیبی از مواد است که به شکل سیال در سیستم‌های تبرید استفاده می‌شود و از مایع به گاز تبدیل می‌شود. ممکن است این کویل‌ها با گردوغبار و زباله پوشانده شود و عملکرد خنک تر کردن کولر را مختل کند.

برای تمیز کردن کویل‌های کندانسور، ابتدا باید برق دستگاه را خاموش کنید و سپس با استفاده از آب شلنگ، کویل‌ها را با دقت بشویید تا تمیز شود. این مورد برای کولرهای گازی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تنظیم و کالیبره کردن ترموستات

افزایش خنکی کولر: ترموستات مرکز کنترل کولر شما است و تنظیم درست آن می‌تواند عملکرد خنک تر کردن کولر را افزایش دهد. استفاده از ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی می‌تواند به تنظیم دما در زمان‌های مختلف کمک کند و کارایی کولر را افزایش دهد.

افزایش خنکی کولر1

عایق‌کاری و درزگیری

افزایش خنکی کولر: حتماً این مورد را در زمستان انجام داده‌اید که برای جلوگیری از ورود سوز و سرما، درزهای خانه را پوشانده‌اید. این کار را توصیه می‌کنیم در فصل گرما نیز انجام دهید و با استفاده از نوارهای آب‌بندی و عایق‌های مناسب، درب و پنجره‌ها را عایق‌بندی کنید. ضمن اینکه توصیه می‌کنیم اگر در خانه شومینه دارید، دریچه آن را کامل ببندید تا هوا از خانه خارج نشود.

کاهش منابع تولید گرما

افزایش خنکی کولر: استفاده از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را به ساعات خنک روز موکول کنید. همچنین استفاده از لامپ‌های LED به جای لامپ‌های رشته‌ای تاثیر به‌سزایی در کاهش تولید گرما در خانه خواهد داشت.

ایجاد سایه‌بان برای کولر

افزایش خنکی کولر: اگر می‌خواهید عمر کولر آبی شما افزایش یابد و عملکرد بهتری داشته باشد، برای آن یک سایه‌بان تهیه کنید. با این کار، کولر برای خنک کردن خودش تلاش نمی‌کند و فضا را خنک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا