;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

انرژی زنانه چیست؟ چگونه انرژی زنانه خود را فعال کنیم؟

انرژی زنانه: وقتی در مورد انرژی زنانه و انرژی مردانه صحبت می کنیم، فقط در مورد معنای کلیشه‌ای مرد یا زن بودن یعنی پسر یا دختر بودن صحبت نمی‌کنیم. بلکه در مورد صفاتی صحبت می‌کنیم که مربوط به هر دو جنسیت است و در هر دو جنس، هر دوی این انرژی‌ها وجود دارد. تنها اختلاف این است که در اسطوره‌ها و افسانه‌ها، بخاطر شباهت‌های اخلاقی و رفتاری، زنان را نماد انرژی زنانه و مردان را نماد انرژی مردانه می‌دانستند.

هم مردان و هم زنان دارای انرژی زنانه هستند، همانطور که هم مردان و هم زنان انرژی مردانه دارند. اما اگر زن هستید، معمولاً کمی بیشتر در انرژی زنانه خود عمل می‌کنید. همانطور که اگر مرد هستید، معمولاً بیشتر در انرژی مردانه خود عمل می‌کنید.

جالبه ببینید: بهترین رفتارها بعد از خیانت همسر: متوجه خیانت همسرم شدم، چجوری رفتار کنم؟

روابط سالم با خود و با دیگران، در مورد تعادل بین این دو انرژی است. در بخش سبک زندگی از سری مطالب رابطه و ازدواج، به بررسی انرژی زنانه و فواید آن برای مردان و زنان می‌پردازیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

انرژی زنانه چیست؟

انرژی زنانه2

انرژی زنانه در مورد صفاتی مثل رشد و پرورش، سیالیت و خلاقیت است. در مورد ایمان، همدلی، تخیل و الهام است. یکی از رایج‌ترین تصورات غلطی که در مورد انرژی زنانه می‌شنویم، ضعیف و نرم بودن آن است. در صورتی که این باور کاملا غلط است. زنان خالقان ارتباطات قدرتمندی هستند. هنگامی که شما بیش از حد به سمت انرژی مردانه خود متمایل هستید، بیش از حد سفت و سخت هستید، خلاقیت شما مسدود شده است و برای بیان نیازهای خود و سازگاری با تغییرات مشکل دارید.

جالبه ببینید: دعوای زن و شوهر: دلیل اصلی دعوای زن و شوهرها چیست؟

شما همچنین می‌توانید بیش از حد زنانه باشید و تعادل مردانه را نداشته باشید. این باعث می‌شود بیش از حد مادر باشید، مشکلات دیگران را به عنوان مسئولیت خود بر عهده بگیرید، بیش از حد بخشنده باشید و به مردم اجازه دهید از مرزهای شما عبور کنند. اگر جریان زنانه خود را دارید اما ساختار مردانه خود را ندارید، ممکن است برای شما نیز مشکل مولد بودن وجود داشته باشد یا بیش از حد به دیگران وابسته شوید.

جالبه ببینید: دلایل خیانت زن و شوهرها: چرا زن و شوهر به هم خیانت می کنند؟

هنگامی که از زنانه صحبت می کنیم، معمولاً به صفاتی مانند:

همدلی و شفقت
فداکاری و ایثار
بینش
خلاقیت
پرورش دادن
پذیرش
همکاری و جامعه سازی
هوش هیجانی
همسویی با طبیعت و چرخه‌های آن
تمرکز روی روابط عمیق و قدرتمند
اشاره می‌شود. با نگاهی به این صفات، می‌بینیم که این انرژی به جنسیت خاصی مربوط نیست. با این حال، نشان دادن ویژگی‌های فوق اغلب در زنان پاداش دارد و در مردان نادیده گرفته می‌شود.

جالبه ببینید: رابطه عاشقانه در محل کار را چگونه مدیریت کنیم؟

به عنوان یک جامعه، ما قطعاً هنوز راه درازی در راه درک و پذیرش سالم انرژی‌های مردانه و زنانه داریم.
انرژی زنانه اغلب با نرمی، سکون و آرامش فراگیر همراه است، انرژی زنانه مربوط به شفقتی است که ما در قلب خود داریم. آنجلی تیاگی، شفا دهنده و مربی زندگی می‌گوید: انرژی زنانه الهی یک مفهوم معنوی و فرهنگی است که ویژگی‌های مرتبط با زنانگی مانند شهود، همدلی، پرورش، خلاقیت و ارتباط متقابل را در بر می‌گیرد.

این یک جنبه مکمل از انرژی مردانه است که هدف آن تعادل و هماهنگی است. با این حال، یادآوری این نکته مهم است که انرژی‌های زنانه یا مردانه با جنسیت یا جنس خاصی مرتبط نیست. آنها در هر موجود و همه چیز همزیستی وجود دارند: بسیار شبیه یین و یانگ.

چرا به انرژی زنانه نیاز داریم؟

انرژی زنانه1

وقتی انرژی مردانه را بر انرژی زنانه اولویت می‌دهیم، جهانی نامتعادل و خارج از هماهنگی ایجاد می‌کنیم. این می‌تواند منجر به تمرکز بر رقابت بر سر همکاری، کنترل بر ارتباط و فردگرایی بر اجتماع شود. این عدم تعادل می‌تواند به خودمان، دیگران و سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم آسیب برساند.

انرژی زنانه بخشی ضروری و ارزشمند از تجربیات انسانی ما است. ما از آن برای ایجاد دنیایی دلسوزتر و فراگیرتر و همچنین مراقبت بهتر از سلامت عاطفی و معنوی خود استفاده می‌کنیم.

انرژی زنانه می تواند به شما کمک کند تا:

ارتباطات معنادارتر و عمیق‌تری ایجاد کنید.
خودآگاهی و شفقت عمیق‌تری ایجاد کنید.
معنا و هدف زندگی را بیابید.
آسیب پذیری را به عنوان قدرت بپذیرید.
آسیب و درد گذشته را بهبود بخشید.
تاثیر مثبتی در جوامع داشته باشید.
خلاقیت داشته و آن را در هر کاری نشان دهید.
چرخه‌های طبیعی زندگی را بپذیرید و با آنها کار کنید.

بسیاری از ویژگی‌های زنانه بر مضامین دنیای درون متمرکز شده‌اند مانند شفقت، تفکر شهودی، پرورش، و خلاقیت. انرژی مردانه و زنانه قرار است در یک تعادل هماهنگ وجود داشته باشند. در صورت تعادل، آنها می توانند ما را قادر سازند به شیوه‌ای هم احساسی و هم منطقی است، زندگی کنیم.

این انرژی چه زنان چه مردان را به سمت خلاقیت، احساسات و پذیرش فرا می‌خواند. این انرژی زنانه است که به شما کمک می‌کند احساس زمین‌خوردگی و دوباره رشد کردن داشته باشید و به شما کمک می‌کند تا عمیق‌تر با خودتان، خدا و دیگران اطرافیانتان ارتباط برقرار کنید.

این انرژی افراد را تشویق می‌کند تا به خرد درونی خود اعتماد کنند و از ظرفیت خلاقانه خود برای شکل دادن به واقعیت خود استفاده کنند. در سطح اجتماعی، همکاری و شفقت را ترویج می‌کند و به طور بالقوه باعث ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی می‌شود.

در جایی که انرژی مردانه غالب است، انرژی زنانه را بیاورید.
ما اغلب فکر می‌کنیم وقتی در موقعیت‌هایی که انرژی مردانه غالب است، مثل موقعیت‌های منطقی، باید به همان شیوه منطقی به خودمان و دیگران برای عبور از مشکلات کمک کنیم، اما در واقع قدرت انرژی زنانه و ارائه آن به ایجاد تعادل و تصمیم و عمل بهتر کمک می‌کند. ما به عنوان انسان بخشی زن و بخشی مرد هستیم. حتی در درون ما نیز این انرژی زنانه است که انرژی مردانه را ریشه می دهد، بنابراین باید مطمئن شد که همه این انرژی را در آغوش می‌گیرند.

متعادل کردن انرژی زنانه و مردانه

در نتیجه ساختار دنیای ما، بسیاری از ما زمان زیادی را صرف انرژی مردانه خود می‌کنیم. گاهی اوقات، ما فقط سعی می‌کنیم از خود محافظت کنیم، اما آسیب بالقوه‌ای برای آن وجود دارد. اجازه دهید روشن کنم، داشتن انرژی مردانه زیاد مشکلی ندارد، تا زمانی که ما انرژی زنانه را کاملاً کنار نگذاریم. مانند همه چیز در جهان، باید تعادل خاصی وجود داشته باشد.

در حالت ایده‌آل، ما تعادلی بین دو انرژی را تجربه می‌کنیم و می‌توانیم در صورت لزوم بین آنها جابه‌جا شویم.

چگونه انرژی زنانه خود را فعال کنیم؟

چه به دنبال تقویت انرژی زنانه موجود خود باشید و چه برای اولین بار این جنبه از خود را کشف کنید، راه‌های زیادی برای استفاده از زنانه وجود دارد. به خصوص هنگامی که ما بر روی عادات و فعالیت‌هایی تمرکز می‌کنیم که حس شهود و ارتباط را پرورش می‌دهند، انرژی زنانه ما رشد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا