;
سبک زندگیمهارت های زندگی

بهترین ترفند برای تمیز کردن زردی استکان و لیوان که راحت میشی!

تمیز کردن زردی استکان: یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه‌دار در خانه تکانی عید از بین بردن لکه زردی فنجان و لیوان است که بر اثر شسته نشدن سریع استکان چای و قهوه ایجاد شده است. بنابراین اگر بلافاصله پس از نوشیدن چای یا قهوه لیوان شسته شود لکه و زردی کمتری روی آن باقی خواهد ماند.

اما سوال مهم این است که لکه های زردی ته لیوان یا استکان را چطور از بین ببریم؟ در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی قصد داریم به چند ترفند برای تمیز کردن زردی استکان بپردازیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره: وسایلی که به خانه انرژی منفی می دهند ولی همه داریم!

ترفندهای خانگی تمیز کردن زردی استکان

برخی نوشیدنی‌ها از جمله چای، قهوه، شربت و… اگر بلافاصله پس از نوشیدن شسته نشود در طولانی مدت موجب زرد و لک شدن لیوان و ظروف شیشه‌ای یا چینی می‌شود. در ادامه راهکارهایی در خصوص تمیز کردن زردی استکان و لیوان گذاشته شده تا ظروفتان مثل روز اول برق بزند.

تمیز کردن زردی استکان2

این هم بدردت میخوره: خواص پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

۱- استفاده از سرکه و آب

تمیز کردن زردی استکان، یکی از روش‌های سریع و خانگی برای از بین بردن زردی لیوان استفاده از سرکه و آب است. برای این کار ابتدا مقداری سرکه را داخل ظرف بزرگی ریخته و مابقی را با آب پرکنید (یک قسمت آب و ۴ قسمت سرکه). سپس لیوان‌های زرد را داخل ظرف قرار داده و بگذارید چند ساعتی داخل آب و سرکه بمانند. سرکه رسوبات لیوان را از بین می‌برد و به براق شدن آن‌ها کمک می‌کند.

۲- استفاده از سرکه گرم

تمیز کردن زردی استکان، در این روش ابتدا ظرف سرکه را داخل قابلمه پر از آب قرار داده و بگذارید روی حرارت گرم شود. پس از چند دقیقه مقداری از سرکه گرم را داخل ظرف بزرگی ریخته و لیوان‌های لکه‌دار را داخل آن قرار دهید. چند ساعت زمان نیاز دارید تا لکه‌های زردی لیوان تحت تاثیر سرکه گرم پاک شوند. در نهایت لیوان‌ها را با اسکاج تمیز کرده و آبکشی کنید.

۳- سرکه و جوش شیرین

تمیز کردن زردی استکان، یکی دیگر از ترفندهای رفع زردی لیوان استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. در این روش ظرف بزرگی را با مقداری مساوی از سرکه سفید و آب پرکنید و روی اسکاچ جوش شیرین بریزید و داخل لیوان‌ها بکشید. سپس لیوان‌ها را داخل محلول سرکه قرار دهید. پس از چند ساعت لیوان‌ها را آبکشی و خشک کنید.

تمیز کردن زردی استکان1

این هم جالبه: اینطوری جلوی بلوغ زودرس فرزندت رو بگیر!

۴- شستشوی استکان‌ها با پودر لباسشویی

تمیز کردن زردی استکان، برای شستن لکه‌های زرد لیوان می‌توان از پودرلباسشویی استفاده کرد. به این صورت که مقداری پودرلباسشویی را داخل ظرف ریخته و حل کنید. سپس لیوان‌ها را به مدت چند ساعت داخل آن قرار دهید و در نهایت لیوان‌ها را با اسکاچ شستشو داده و خشک کنید.

۵- استفاده از روزنامه

تمیز کردن زردی استکان، لکه‌های زرد لیوان را می‌توان با کمک روزنامه نیز پاک کرد. جوهر روزنامه به تمیز شدن لکه‌های کهنه لیوان کمک می‌کند و موجب درخشندگی استکان‌ها می‌شود.

۶- خمیر جوش‌شیرین برای پاک کردن لکه چای و قهوه

تمیز کردن زردی استکان، لکه‌های باقی مانده بر اثر چای و قهوه روی لیوان و استکان را می‌توان با خیر جوش‌شیرین نیز از بین برد. ابتدا خمیر جوش شیرین را درست کنید و با استفاده از اسفنج نرم روی لیوان‌ها بکشید تا از بین بروند. سپس لیوان‌ها را آبکشی کرده و خشک کنید.

۷- استفاده از سرکه و آبلیمو

ترکیب سرکه و آبلیمو برای از بین بردن زردی لیوان موثر است. کافی است محلول سرکه و آبلیمو را روی لکه‌های ریخته و با اسفنج بمالید.

۸- استفاده از مایع ظرفشویی قوی و مرغوب

لیوان‌ها را با مایع ظرفشویی قوی شستشو کنید تا لکه‌های زردی سریع تر از بین بروند.

۹- اتمیز کردن زردی استکان با کمک خمیردندان

تمیز کردن زردی استکان، خمیردندان نیز یکی از راه حل‌های مناسب برای جرم گیری است که می‌توانید لکه‌های موجود روی سطح لیوان‌ها را نیز در کمترین زمان با استفاده از آن از بین ببرید.

 

این هم جالبه:

اگه چند روز تو آینه نگاه نکنی چه اتفاقی برات می افته؟

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. این ترفنها بیخود ووقتگیره!اطراف خودم یک عده اینکارو میکنن ولی وقتی میریم خونشون استکانهاشون کدر وبدرنگن!فقط فقط فقط وایتکس میتونه ظرفهارو برق بندازه!ضرر داره که داره عوضش همیشه ظرفها مثل روز اولشون!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا