;
سبک زندگیمهارت های زندگی

خبیث ترین خانواده های تاریخ که ترسناک ترین کارها را انجام دادند!

خبیث ترین خانواده های تاریخ: وقتی خواهر و برادرها همکار باشند، روابط خانوادگی می تواند متشنج شود. در هیچ کجا این برجسته‌تر از خانواده‌های سلطنتی نیست که تأثیر آنها در صحنه جهانی باعث می‌شود دعواهای بین خواهر و برادرها به خوبی نمایان شود.

در نتیجه، خانواده‌های سلطنتی در سرتاسر جهان به ناچار گرفتار اختلافات نفرین‌ شده، قتل‌، حبس‌های بی‌رحمانه و مانورهای جانشینی یواشکی شده‌اند.

اگرچه برخی از دعواهای خواهر و برادرها را می توان به عنوان نزاع های اجتناب ناپذیر با پیامدهای کم تلقی کرد، تأثیر برخی دیگر باعث آغاز جنگ های حماسی شده است که اساساً مسیر تاریخ بشر را تغییر داده است.

در اینجا چند مورد از برجسته ترین دعواهای خواهر و برادرها و خبیث ترین خانواده های تاریخ در طول تاریخ آورده شده است.

خبیث ترین خانواده های تاریخ

1-کلئوپاترا (احتمالا) همه خواهر و برادرهایش را کشت

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس1
کلئوپاترا به زیبایی در مصر شهرت داشت

پس از مرگ پدرش در حدود سال 51 قبل از میلاد، کلئوپاترا با برادرش بطلمیوس سیزدهم ازدواج کرد. فقط سه سال بعد، این خواهر و برادر درگیر یک جنگ داخلی خونین علیه یکدیگر شدند.

کلئوپاترا و خواهر کوچکتر بطلمیوس، که نامش آرسینوی چهارم بود، تاج و تخت را برای خودش ادعا کرد.

با این حال، کلئوپاترا با زیرکی از طریق رابطه شخصی و حرفه ای خود با رهبر روم جولیوس سزار از 48 قبل از میلاد به بعد، خود را به یک متحد کلیدی تبدیل کرد.

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس2
سکانسی از سریال جدید کلئوپاترا

درگیری خواهر و برادر در نبرد نیل در سال 47 قبل از میلاد به اوج رسید. بطلمیوس – احتمالاً به دستور خواهرش – اندکی پس از شکست در رودخانه غرق شد. آرسینو خواهر کلئوپاترا نیز دستگیر شد، با غل و زنجیر طلایی در خیابان ها رژه رفت و تبعید شد.

کلئوپاترا سپس با برادر دیگرش به نام بطلمیوس چهاردهم ازدواج کرد، اما احتمالاً بعداً بخشی از توطئه‌ای بود که او را در سال 44 قبل از میلاد به قتل رساند، تا پسرش را هم فرمانروای خود کند.

در سال 41 قبل از میلاد، او سرانجام خواهرش آرسینو را به دلیل ادعای رقابت برای تاج و تخت به قتل رساند.

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس3
عکس شبیه سازی شده کلئوپاترا با هوش مصنوعی

خبیث ترین خانواده های تاریخ:

2-ویلیام فاتح برادر ناتنی خود را زندانی کرد

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس4
تصویری از ویلیام فاتح

روابط بین ویلیام فاتح و برادر ناتنی اش اودو اغلب تیره بود. در سال 1076، اودو در مقابل یک مجمع بزرگ به اتهام کلاهبرداری از ولیعهد محاکمه شد. با این حال، تنش ها به درستی در سال 1082 به اوج رسید؛ زمانی که ویلیام فاتح دستور دستگیری اودو را به دلیل برنامه ریزی یک سفر نظامی به ایتالیا صادر کرد.

معلوم نیست انگیزه های اودو چه بوده است: شاید او می خواست خود را پاپ کند با توجه به درگیری بین پاپ گریگوری هفتم و هنری چهارم، امپراتور روم.

با این وجود، اودو پنج سال بعد را در زندان گذراند، املاک انگلیسی او توسط پادشاه پس گرفته شد و دفتر او به عنوان ارل کنت حذف شد.

3-ادوارد چهارم برادرش جورج دوک کلارنس را به قتل رساند

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس5
عکسی از سریال ملکه سفید، بازیگر سمت راست در نقش شاه ادوارد

خبیث ترین خانواده های تاریخ: جورج دوک کلارنس، نقش مهمی در جنگ رزها، یک مبارزه سلسله ای بین جناح های رقیب پلانتاژنت ها ایفا کرد. اگرچه او عضوی از مجلس یورک بود، اما بعداً به یورکیست‌ها بازگشت و به لانکستری‌ها روی آورد. برادرش، ادوارد چهارم ، طبیعتاً به طور فزاینده ای نسبت به برادرش مشکوک شد.

در سال 1478، ادوارد چهارم برادرش را در برج لندن زندانی کرد و به قول ادوارد به دلیل «خیانت های غیرطبیعی و نفرت انگیز» محاکمه کرد.

این احتمالاً به این دلیل بود که کلارنس هم مدعی شده بود که الیزابت وودویل همسر ادوارد به جرم جادوگری، گناهکار است و هم با تهدید قانونی بودن ازدواج سلطنتی را زیر سؤال می برد.

کلارنس در فوریه 1478 به طور خصوصی اعدام شد، در حالی که شایعه شده بود در یک بشکه شراب غرق شده است. البته این شایعه بیش تر یم افسانه است.

4-مری اول خواهرش الیزابت را زندانی و نزدیک بود اعدام کند

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس6
عکس ملکه الیزابت سمت راست و خواهرش در سمت چپ

خبیث ترین خانواده های تاریخ: اختلاف مری اولِ کاتولیک و خواهر ناتنی پروتستانش الیزابت اول در این زمان بیش تر شد: پس از اینکه مری اعلام کرد قرار است با پادشاه کاتولیک فیلیپ دوم اسپانیا ازدواج کند.

این امر منجر به تشکیل دادگاه تفتیش عقاید اسپانیا در انگلستان و همچنین تولد احتمالی یک کاتولیک خواهد شد.

در سال 1554، شورش وایات، که قصد داشت الیزابت اول را بر تخت سلطنت نشاند، به تلافی راه اندازی شد. این توطئه فاش شد و مری به الیزابت مشکوک شد، بنابراین او را از طریق دروازه خائن به برج لندن فرستاد.

پس از هشت هفته، مری الیزابت را به این شرط آزاد کرد که به مذهب کاتولیک بگرود. پس از آن، الیزابت در یک خانه بازداشت نگهبانی داده شد، سپس دوباره آزاد شد و بعداً حتی با خواهرش «آشتی» کرد.

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس7
فیلم سینمایی ماری ملکه اسکاتلند درباره این دو خواهر است
خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس8
بازیگران فیلم ماری ملکه اسکاتلند، با چهره واقعی ملکه الیزابت و خواهرش ماری مقایسه شده اند

خبیث ترین خانواده های تاریخ:

5-خواهر و برادرهای ناپلئون همگی او را تحقیر می کردند

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس9
ناپلئون بناپارت و خواهرانش، در این عکس برادران او دیده نمی شود

ناپلئون یک بار گفت: “روابط من بیش از خیرهایی که رسانده ام به من آسیب زده است.”

در واقع، بسیاری از خواهران و برادران او – جوزف، لوسین، الیزا، لوئیس، پائولین، کارولین و جروم – در نتیجه شغل برادرشان به مقام سلطنت رسیده بودند، اما همچنان رقابت‌های خواهر و برادری با او داشتند.

گزارش شده است که لوسین از کودکی از ناپلئون متنفر بود و معتقد بود که ناپلئون یک مرد قدرت طلب و دیکتاتور است و ناپلئون بعداً او را به دلیل ازدواج با زنی که او را قبول نداشت به ایتالیا تبعید کرد.

بقیه بناپارت‌ها در نفرت از همسر ناپلئون، ژوزفین، متحد شدند، که نتیجه آن این بود که ناپلئون خواهران و برادرانش را با افتخاراتی که به همسر و فرزندانش می‌سپرد، و نه آنها، طعنه زد.

در سال 1804، ناپلئون خود را به عنوان امپراتور تاج گذاری کرد و خواهران و زن برادرهایش از اینکه مجبور شدند تخت روان ژوزفین را در مراسم تشریفات نوتردام حمل کنند خشمگین بودند. پس از شکست در واترلو، ناپلئون به شدت علیه اکثر اعضای خانواده اش مخالفت کرد.

6-ادوارد هشتم مرگ برادرش را یک “آزار” می دانست

خبیث ترین خانواده های تاریخ عکس10
ادوارد هشتم و همسرش_ ادوارد به مدت 326 روز پادشاه بریتانیا و ایرلند و قلمروهای بریتانیا، امپراتور هند بود.

خبیث ترین خانواده های تاریخ: ادوارد هشتم ، که 11 سال از برادر معلول خود جان بزرگتر بود، مرگ او را “کمی بیشتر از یک آزار تاسف بار” توصیف کرد.

شاهزاده جان، کوچکترین فرزند شاه جورج پنجم و ملکه مری، از صرع شدید و اوتیسم رنج می برد و در سال 1919 پس از تحمل یک تشنج شدید در سن 13 سالگی درگذشت. او به طور کلی تا آن زمان در ساندرینگهام از انظار عمومی دور بود و به او لقب «شاهزاده گمشده» را دادند.

علاوه بر این، ادوارد در نامه‌ای به معشوقه‌اش، فردا دادلی وارد، نوشته بود که جان فقط یک «برادر گوشتی» بوده و «بیش از هر چیز دیگری به یک حیوان تبدیل شده است».

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا