;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا قاجار برادرزاده مظفرالدین شاه+ عکس همسرش

سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا قاجار در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۵۶ در شهرستان سمنان به دنیا آمد. به علت علاقه به چاپ عکاسی در دبیرستان گرافیک خواند و دیپلم گرافیک گرفت و برای دانشگاه علیرغم اینکه رشته نقاشی هم قبول شده بود رشته کارگردانی تئاتر را انتخاب کرد و در دانشگاه سینما تئاتر تحصیل کرد. بازیگر سریال های برادر جان و زخم کاری که در سریال گیلدخت بازی زیبایش در نقش آصف میرزا مورد توجه قرار گرفته است را بیشتر بشناسید.

سعید چنگیزیان همسر الهام کردا بازیگر شناخته شده عرصه هنر می باشد و این دو هنرمند بی حاشیه از چهره های موفق در عرصه بازیگری هستند و در حال حاضر آقای بازیگر در سریال گیلدخت هنرنمایی کرده است.

 سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا قاجار1
 سعید چنگیزیان و همسرش الهام کردا

 سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا قاجار در سریال گیلدخت:

«گیلدخت» درامی تاریخی است که داستان آن در بستر زمانی دوره قاجاریه شکل می‌گیرد و قصه آن حکایت گلنار و اسماعیل است که در میان هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دلشان با مهر و محبت هم بافته می‌ شود.

 سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا قاجار2
 سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا قاجار در سریال گیلدخت

آصف میرزا قاجار کیست؟

مهدی‌ خان آصف السلطنه پسر سوم حاج محمد باقر خان قاجار دولو بیگلربیگی‌ تهران و پدر ولی‌ خان آصف السلطنه داماد مظفرالدین شاه بوده و بیشتر زندگی‌‌اش در آذربایجان و در دستگاه مظفرالدین میرزا ولیعهد گذشته است. وی‌ از سال 1303 تا 1309 ق. فراش باشی‌ ولیعهد بود و در سال آخرالذكر فراش باشی‌ محمد میرزا (محمد علی‌ شاه) گردید. میرزا مهدی خان آصف السلطنه بعدها به مقرب الخاقان ملقب شد.

 سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا قاجار3
مهدی خان آصف السلطنه

پدر آصف میرزا کیست؟

محمد خان قاجار دولو بیگلربیگی پدر آصف میرزا و حاکم منطقه قزوین  ( از ۱۲۰۰ه.ق. تا ۱۲۰۹ه.ق. ) بود. در سال 1200ق آغا محمدخان قاجار او را به حکومت قزوین منصوب کرد تا سال 1209 که اورا به تهران خواست و به سمت بیگلربیگی تهران برگزید.پدر آصف میرزا با عباس میرزا (نایب السلطنه) و محمد باقر خان (پدر همسر عباس میرزا نایب السلطنه) دارای رابطه خانوادگی بود.

فتحعلی شاه قاجار برای تحکیم بيشتر طوايف قاجار، يكي از دختران خود را به عقد رستم­ خان، پسر ميرزا محمدخان درآورد، ولي چون رستم‌خان هفت ماه بعد از اين ازدواج فوت نمود، فتحعلي شاه فورا پس از گذشت چند روز دختر خود را «مریم خانم» به عقد اللهيارخان، برادر رستم­ خان درآورد و خود خواهر اللهيارخان را به زني گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا