;
تازه ها

مرگ بازیکن هاکی بر اثر برخورد توپ هاکی به گردنش

مرگ بازیکن بر اثر اصابت توپ هاکی: پسر 11 ساله ای در کبک کانادا در حین تمرین هاکی روی یخ مورد اصابت توپ آن به گردن قرار گرفت و به شدت مجروح شد، وی چهار روز پس از تلاش پزشکان به مداوای در بخش مراقبت‌های ویژه بر اثر جراحات جان خود را از دست داده است. این حادثه که باعث مرگ بازیکن بر اثر اصابت توپ هاکی شد در حومه شهر سنت یوستا در شمال غربی مونترال رخ داد.

گزارش شده است که این پسر در حین تمرین در لیگ هاکی نوجوانان مورد اصابت توپ به گردن قرار گرفته است. صبح روز 15 دسامبر، پلیس سنت یوستا مرگ این پسربچه را تایید کرد و گفت که به دفتر پزشکی قانونی برای بررسی و تعیین علت مرگ اطلاع داده است. اگرچه پلیس زمان دقیق مرگ این پسر را اعلام نکرده است، اما تصریح کرده است که این پسر در زمان حادثه تجهیزات حفاظتی لازم را بر تن داشته و دلیلی وجود ندارد که در آن بازی این اتفاق ناگوار صورت گرفته باشد.

مرگ بازیکن بر اثر اصابت توپ هاکی
عکس آدام جانسون در حال بازی برای پنگوئن های پیتسبورگ در 29 مارس 2019

انجمن هاکی کبک می گوید گترهای گردنی که دور گردن پسران می بندند بخشی از لباس های محافظ معمولی است که بازیکنان محلی می پوشند. انجمن هاکی جونیور سنت یوستا نیز تسلیت عمیق خود را برای مرگ این پسر ابراز کرد و گفت که با دولت برای ارائه حمایت روانی و عاطفی از بازیکنان جوانی که شاهد این حادثه بودند همکاری خواهد کرد.

علاوه بر این، ایزابل چارست، وزیر ورزش کبک، این تراژدی را غم انگیز توصیف کرد. شایان ذکر است که تنها 6 هفته قبل از این اتفاق برای این پسر 11 ساله، آدام جانسون، بازیکن آمریکایی هاکی روی یخ که در NHL بازی کرده بود، در حین یک مسابقه حرفه ای در بازی هاکی روی یخ در انگلستان توسط کفش تیز بازیکن حریف به گردنش ضربه خورد و دچار خونریزی شد و پس از اعزام به بیمارستان جان باخت. پس از مرگ آدام، انجمن هاکی بریتانیا شروع به الزام همه بازیکنان به پوشیدن محافظ گردن از سال 2024 کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا