;
فرهنگ و هنرهنرمندان

پریوش نظریه بازیگر نقش طاووس الملک بیرون سریال کنار دختر زیباش + عکس و بیوگرافی

پریوش نظریه (متولد ۳ بهمن ۱۳۴۸) بازیگر، مستندساز و عکاس ایرانی است. او برای ایفای نقش در دومین فیلم خود پدر برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. با بخش فرهنگ و هنر مجله گفتنی  از سری مطالب هنرمندان همراه باشید.

این هم جالبه: عکس های مجنون کننده دختر ایرانی که سرمربی سپاهان را مسلمان کرد!+ عکس ها

بیوگرافی پریوش نظریه

 نام: پریوش

پریوش نظریه

نام خانوادگی: نظریه

تاریخ تولد: 3 بهمن 1348

محل تولد: تهران

تحصیلات: لیسانس تئاتر

پریوش نظریه 1

پریوش نظریه زاده بهمن ماه 1348 در شهر نفت خیز گچساران، بازیگر زن ایرانی است او دارای لیسانس تئاتراز دانشگاه هنر است. او در بسیاری از جشنواره‌های معتبر داخلی به عنوان داور حضور داشته‌است و عضو هیئت معرفی فیلم ایرانی به مراسم اسکار ۲۰۲۲ نیز بوده‌است.

این هم جالبه: جدیدترین عکس از فرهاد مجیدی و پسر جوانش!

همسر و فرزند

پریوش نظریه یک دختر به نام آناهیتا دارد. از پدر آناهیتا و همسر پریوش نظریه، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و سالها قبل از هم جدا شده اند.

پریوش نظریه 2

خودش می گوید: برای اولین بار پریوش نظریه در برنامه “باضیا” علی ضیا اعلام کرد: طلاق گرفتم اول بخاطر خودم، دوم بخاطر آناهیتا که با آرامش زندگی کند.

این هم جالبه: بازیگر هرکول پوآرو در 78 سالگی کنار همسر جذاب و باکلاسش + عکس

فعالیت هنری پریوش نظریه

پریوش نظریه در سال 1369 وارد عرصه حرفه ای و جدی سینما شد اما نگاه سخت گیر او به مقوله هنر وسینما باعث شد برای بازی در فیلم بعدی اش پنج سال صبر کند. او در سال 1374 با فیلم پدر ساخته مجید مجیدی به عنوان یک چهره شاخص در بازیگری سینما خوش درخشید وی در انتخاب نقش ها و فیلم هایش همواره با حساسیت برخورد کرده، چنانکه این حساسیت او را به بازیگری شاخص تبدیل کرده است.

پریوش نظریه 5

از جمله ویژگی های او بعنوان یک هنرمند زن، دغدغه اش در عرصه فیلمسازی ست که در حوزه سینمای مستند در کنار بازیگری ادامه یافته است، وی همچنان در زمینه عکاسی هنری بطور جدی فعالیت می کند.

نظریه با بازی در نقش زنی میانسال به عنوان شخصیت محوری سریال مدینه در رمضان سال ۹۳ بازی قابل تحسینی از خود ارائه کرد که موجب شهرت وی شد. همچنین بازی او در سریال گیلدخت در نقش طاووس الملک مورد توجه قرار گرفت.

این هم جالبه: تغییر چهره این 2 بازیگر مشهور فیلم عطش بعد از 22 سال + عکس

پریوش نظریه 4

پریوش نظریه 6

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا