;
آشپزیسبک زندگی

درست کردن نوشیدنی خنک کافی شاپی در منزل: روحتو تازه کن!

نوشیدنی خنک کافی شاپی: در سال‌های اخیر کافه‌گردی تبدیل به یکی از تفریحات محبوب در بین مردم شده ‌‌است. در گذشته افراد بیشتر وقت خود را در قهوه‌خانه و چایخانه‌های سنتی می‌گذراندند و نوشیدنی مورد علاقه آن‌ها چای بود.

امروزه مردم تمایل بیشتری به نوشیدن انواع قهوه دارند، بنابراین کافی‌شاپ محل مناسبی برای قرار‌های کاری و دوستانه است. چند سالی است که کافه‌های زیبا با ارائه نوشیدنی‌های باکیفیت در شهرهای مختلف میزبان علاقمندان هستند.

نوشیدنی خنک کافی شاپی در هوای تابستان و گرم این روزها می چسبد. اگر از شدت گرما طاقتتان طاق شده و حتی نمی توانید بیرون بروید، پسر بهتر است نوشیدنی خنک کافی شاپی را در منزلتان درست کنید و حسابی شاداب و خنک شوید!

ویدیوی آموزشی نوشیدنی خنک کافی شاپی

انواع قهوه‌های سرد و نوشیدنی خنک کافی شاپی

نوشیدنی خنک کافی شاپی: علاقمندان قهوه در فصول گرم، آن را به‌صورت سرد نیز می‌نوشند. آب سرد طعم قهوه را حفظ می‌کند و عطر بیشتری دارد. قهوه در ترکیب انواع میلک شیک‌ و اسموتی نیز استفاده می‌شود. در ادامه به محبوب‌ترین قهوه‌های سرد اشاره خواهیم داشت.

آیس لاته

نوشیدنی خنک کافی شاپی: ترکیبات اصلی آیس لاته با لاته گرم یکسان است. استفاده از یخ در این ترکیب طعم جدیدی ایجاد می‌کند. در تهیه آیس لاته از شیر جوشیده و فوم‌دار استفاده می‌شود، اما فوم آن در ترکیب با یخ از بین می‌رود.

برای تهیه آن در یک لیوان بلند، نصف فنجان اسپرسو غلیظ را با شیر جوشیده و سرد ترکیب کنید و موقع سرو مقداری یخ به آن اضافه کنید. آیس لاته انتخاب طرفداران قهوه در فصل گرم است.

آفوگاتو؛ دسر قهوه

نوشیدنی خنک کافی شاپی: آفوگاتو پیشنهاد ویژه‌ی ما به طرفداران بستنی است. این نوشیدنی در‌ واقع نوعی دسر است. آفوگاتو را برای اولین بار از ترکیب اسپرسو و بستنی وانیلی در ایتالیا تهیه کردند. بعد از آن در بسیاری از کشورها مورد استقبال قرار گرفت.

به‌زبان ساده‌تر این نوشیدنی محبوب مبتنی بر قهوه با ریختن اسپرسو داغ روی بستنی وانیلی درست می‌شود.

شما هم در روزهای گرم تابستان، نصف فنجان اسپرسو غلیظ را با یک یا دو اسکوپ بستنی وانیلی ترکیب کنید و از طعم جادویی آن لذت ببرید. می‌توانید آفوگاتوها را با خوراکی‌های خوشمزه مانند برگ نعناع، شکلات یا سس کارامل، کرامبل کوکی‌ها و پاشیدن پودر کاکائو روی آن‌ها طعم‌دار و تزیین کنید!

فراپه؛ شیک قهوه

نوشیدنی خنک کافی شاپی: فراپه برای اولین بار در یونان تهیه شده ‌است. این نوشیدنی در‌ واقع نوعی شیک است. یعنی از ترکیب آب، اسپرسو، شکر، شیر و یخ در مخلوط‌کن درست می‌شود. به‌طور کلی این نوشیدنی می‌تواند مجموعه‌ای جذاب از طعم‌ها را شامل شود. از میوه گرفته تا کارامل و… .

برای تهیه آن می‌توانید خیلی ساده پودر قهوه فوری یا نسکافه را به همراه شکر و کمی آب در یک لیوان بلند بریزید. این ترکیب را به‌خوبی هم بزنید، سپس به آن شیر سرد یا آب و مقداری یخ اضافه کنید. برای تزئین از خامه‌ی هم‌زده استفاده کنید. معمولا برای نوشیدن فراپه یک نی داخل آن قرار می‌دهند.

اسموتی و انواع شیک

نوشیدنی خنک کافی شاپی: در کافی‌شاپ‌ها علاوه بر نوشیدنی‌هایی که بر پایه قهوه هستند، انواع آبمیوه‌های طبیعی، میلک شیک و انواع اسموتی نیز سرو می‌شود. اسموتی یک نوشیدنی جذاب است که از ترکیب انواع میوه تهیه می‌شوند.

اسموتی را معمولا با میوه‌های یخ‌زده تهیه می‌کنند و نوشیدنی سردی است. با این حال در فصل زمستان نیز می‌توانید اسموتی‌های سالم و مقوی تهیه کنید. برای آشنایی با طرز تهیه آن‌ها به مقاله انواع اسموتی‌های زمستانی سر بزنید.

میلک شیک از ترکیب شیر، بستنی و شیرین‌کننده‌هایی مانند سس کارامل یا شربت شکلات تهیه می‌شود. این نوشیدنی خوشمزه وقتی با خامه فرم‌گرفته، اسمارتیز و مارشمالو تزئین شود، بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد!

تفاوت اسموتی با میلک شیک‌ها در این است که معمولا در ترکیب اسموتی از ماست یا شیر استفاده نمی‌شود، اما شیک‌ها بر پایه شیر، بستنی یا خامه هستند.

میلک شیک‌ها را می‌توانید به‌عنوان دسر نیز استفاده کنید. شیک بادام زمینی، شیک موز و شکلات، شیک وانیل و گردو جزو رایج‌ترین انواع شیک در منو کافه‌ها است.

موهیتو؛ خنک و معطر

نوشیدنی خنک کافی شاپی: موهیتو نوشیدنی سنتی کوبا است. در فصل تابستان پرطرفدار است و در کنار وعده‌های غذایی نیز سرو می‌شود. اگر در یک ظهر تابستانی و گرم دنبال مکان دنج می‌گردید تا کتاب بخوانید و چیزی بنوشید تا خنک شوید، موهیتو بهترین انتخاب است.

موهیتو از ترکیب آب گازدار، یخ، برگ نعنا و شکر تهیه می‌شود. به این ترکیبات می‌توانید میوه‌های مختلف نیز اضافه کنید. محبوب‌ترین انواع موهیتو لیمو و نعنا، موهیتو هندوانه و موهیتو توت فرنگی است. برای آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله طرز تهیه موهیتو توت فرنگی را مطالعه کنید.

دتاکس واتر؛ آب سم‌زدا

نوشیدنی خنک کافی شاپی: احتمالا در منوی کافی‌شاپ به دتاکس واتر برخورد کرده‌اید. این نوشیدنی خنک در واقع آب سالم است که با تکه‌های میوه طعم دار شده‌ است. کسانی که طعم آب را دوست ندارند با طعم میوه می‌توانند این نوشیدنی را در کنار غذا بنوشند.

برخی کافی‌شاپ‌ها دتاکس واتر را با آب معدنی گازدار و تکه‌های یخ نیز سرو‌ می‌کنند. برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم آب معدنی گازدار چیست را مطالعه کنید.

آیس تی؛ چای سرد

نوشیدنی خنک کافی شاپی: شاید نوشیدن چای سرد برای شما عجیب باشد، اما یکی از نوشیدنی‌های محبوب در شرق آسیا است. بهتر است پیش از قضاوت، این‌بار که به کافه سر زدید، یک فنجان آیس تی سفارش دهید.

شاید شما هم از طعم متفاوت این چای لذت ببرید. آیس تی را در کافی‌شاپ‌ها در طعم‌های مختلف لیمویی، نعنایی، دارچینی یا توت فرنگی سرو می‌کنند.

برای تهیه آن کافیست یک چای کیسه‌ای را درون یک فنجان آب ‌جوش دم کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود. چای سرد را با میوه مورد‌علاقه خود طعم‌دار و به آن یخ اضافه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا