;
سبک زندگیمهارت های زندگی

گیاهان خنک کننده بدن که این روزها باید بلد باشی!

گیاهان خنک کننده بدن: کسانی که طبع گرمی دارند و در هوای گرم بدنشان دچار حرارت زیادی می شود می توانند با استفاده کردن صحیح خنک کننده های گیاهی بدنشان را خنک کنند.

یکی از راه‌های کم کردن حرارت بدن در فصل تابستان استفاده از ادویه و چاشنی‌هایی است که به عنوان خنک کننده بدن تاثیر گذارند. خنک ماندن در تابستان بسیار مهم است چرا که دمای بالای بدن ممکن است باعث گرمازدگی شود و برای این منظور استفاده از خنک کننده گیاهی بدن تاثیرگذارند.

این هم جالبه: نشانه‌های عشق واقعی: چگونه بفهمیم رابطه‌مان از روی عادت نیست؟

گیاهان خنک کننده بدن

اما چگونه بهترین و موثرترین راه برای خنک ماندن را انتخاب می کنید؟ گرما زده شدن کودکان هم بسیار مهم است و می توانید در رژیم غذاییتان از چاشنی ها و ادویه های خنک استفاده کنید.

هندوستان یکی از کشورهایی است که مصرف ادویه بالایی دارند به خصوص ادویه‌های خنک کننده بدن که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص این کشور بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، در بخش گوناگون، این دسته از چاشنی ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با مجله گفتنی همراه باشید.

1. هل

گیاهان خنک کننده بدن: عطر خوش و طعم دوست داشتنی هل شما را مشتاق به مصرف آن در هر فصل سال بخصوص فصل تابستان می سازد. هل ادویه مناسب برای خنک نگه داشتن بدن در تابستان است و به دلیل فواید قابل توجهی که دارد در این لیست جای گرفته است.

گیاهان خنک کننده بدن1

۲. رازیانه قوی برای خنک کردن و کاهش حرارت بدن

گیاهان خنک کننده بدن: رازیانه، تازگی خاصی را به دهان می دهد و نقش خنک کنندگی را برای کل سیستم بدن ایفا می کند و حاوی ویتامین c فراوانی است. به سادگی نمیتوان از فواید رازیانه گذشت.

۳. تاثیر زرد چوبه برای خنک کردن بدن

گیاهان خنک کننده بدن: زرد چوبه نقش دارویی بسیار خوبی در تصفیه خون و کبد دارد به همین دلیل در لیست خنک کننده های طبیعی بدن جای گرفته است. این ادویه جادویی سرشار از فوایدی است که امروزه به آن توجه بسیاری می‌شود.

۴. زیره سبز و کاهش حرارت بدن

یکی از ادویه های رایج برای رفع مسمومیت زیره سبز است که در تابستان بسیار مفید است.

5. گشنیز ملین و خنک کننده بدن

گیاهان خنک کننده بدن: گشنیز ملین بسیار خوبی است و برای تابستان ها توصیه می شود چون به خنکی بدن بسیار کمک می کند و اثرات سم زدایی قابل توجهی دارد پس از گنجاندن گشنیز در برنامه غذایی خود غافل نشوید.

6. نعناع از مواد گیاهی خنک کننده بدن

نعناع منافذ پوست را باز می کند و در طول هضم انرژی زیادی را آزاد می کند و یکی از اثرات مهم آن خنک کنندگی بدن است.

گیاهان خنک کننده بدن2

۷. زعفران و خنکی بدن

زعفران یک طعم دهنده عالی و برای هضم مفید است. نشاط آور بودن این طلای سرخ یکی از دلایل اصلی مصرف بیشتر آن در فصول گرم سال است.

۸. شوید و کاهش دمای بدن

گیاهان خنک کننده بدن: یکی دیگر از سبزیجاتی که مصرف آن در تابستان توصیه می شود شوید است که به روش های مختلف با توجه به ذائقه و مزاج هر فرد قابل استفاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا