;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

اشتباهات کاهش وزن: چرا لاغر نمی شوم؟ 7 اشتباهی که همه انجام می دهند!

اشتباهات کاهش وزن: اگر فردی در تلاش برای از دست دادن وزن اضافی، رژیم غذایی را رعایت کند، اما نتواند به هدف مورد نظر دست یاید(لاغر شدن) ، در این صورت حتما اشتباهی در برنامه کاهش وزن و لاغری انجام می دهد. سلامت امروز مجله گفتنی را از دست ندهید.

۷ اشتباهات کاهش وزن

بیایید نگاهی به ۷ اشتباه رایج در جلوگیری از کاهش وزن و لاغر شدن بیندازیم:

1. اشتباهات کاهش وزن: خوردن میوه ها

در افراد چاق، روند متابولیسم همیشه کند می شود. گنجاندن میوه ها در رژیم غذایی منجر به افزایش قند خون و تبدیل آن به چربی می شود. حتی مقدار کمی میوه نیز می تواند روند چربی سوزی را به مدت ۱-۲ روز متوقف کند!

اشتباهات کاهش وزن1
اشتباهات کاهش وزن: خوردن میوه ها

2. اشتباهات کاهش وزن: میان وعده مکرر

با مصرف منظم غذا به بدن ، روند چربی سوزی کند می شود. حتی اگر میان وعده ها سالم باشند ، باید از مصرف آنها صرف نظر کنید. روش روزه داری متناوب در مبارزه با کیلوگرم هایی که سرسختانه نمی خواهند مناطق مشکل ساز را ترک کنند بسیار مفید است.

3.اشتباهات کاهش وزن: پرهیز از پروتئین

بدن برای ترمیم سلول ها به اسیدهای آمینه که از غذاهای پروتئینی دریافت می کند ، نیاز دارد. کمبود آن منجر به مشکلات سلامتی می شود: ریزش مو ، کوچک شدن عضلات و موارد دیگر. این امر ۲ هفته پس از حذف غذاهای پروتئینی از رژیم غذایی آشکار می شود. بنابراین نیازی نیست که آن را رها کنید ، اما باید از چنین محصولاتی در حد اعتدال استفاده کنید.

اشتباهات کاهش وزن2
اشتباهات کاهش وزن: پرهیز از پروتئین

4. اشتباهات کاهش وزن: خوردن صبحانه دلچسب

توصیه می شود صبحانه را تا جایی که ممکن است به ناهار نزدیک کرده و در حالت ایده آل ، از مصرف کامل آن صرف نظر کنید. یک فرد در هنگام خواب گرسنه می ماند ، هنگامی که از خواب بیدار می شود ، در این حالت باقی می ماند. هرچه بدن غذا دریافت نکند ، سریعتر آن کیلوگرم اضافی را از دست می دهد.

5. اشتباهات کاهش وزن: پرهیز از غذاهای چرب

در رژیم غذایی برای کاهش وزن باید چربی وجود داشته باشد.چربی به بدن احساس سیری می دهد و به لطف آن می تواند روزه داری متناوب را تحمل کند. علاوه بر این ، فرد ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب ضروری را به همراه غذاهای چرب دریافت می کند. چنین محصولاتی نه تنها باعث لاغر شدن ، بلکه حفظ زیبایی نیز می شوند. همچنین مهم است که غذاهای چرب تولید انسولین را تحریک نکنند. هرچه چربی موجود در غذاها خالص باشد ، برای کاهش وزن بهتر است.

اشتباهات کاهش وزن3
اشتباهات کاهش وزن: پرهیز از غذاهای چرب

6. اشتباهات کاهش وزن: لاغر شدن بدون دانستن دلیل افزایش وزن اضافی

عوامل خاصی همیشه منجر به تغییر وزن بدن و افزایش وزن می شود: بارداری ، ضربه روحی ، استرس ، عدم دقت در رژیم غذایی ، مصرف داروها. آنها باید شناسایی و برطرف شوند. پس از آن ، روند چربی سوزی سریعتر پیش می رود.

7. اشتباهات کاهش وزن: بیماری و کاهش وزن

ابتدا باید سالم شوید و سپس شروع به کاهش وزن کنید. اگر بدن شما سالم نیست و به رژیم صحیح روی می آورید ، غذاهای مضر را کنار می گذارید ، نباید منتظر نتیجه در هفته های اول باشید. در هفته های اول ، بدن تمام قدرت خود را صرف بهبود وضعیت عمومی شما می کند. اگر شروع به احساس بهتر کردید ، در مسیر درستی قرار دارید ، طرح انتخاب شده را رها نکنید ، و اضافه وزن مطمئناً از بین می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا