;
تازه ها

بزرگترین مرکز اداری جهان در هند با مساحت 14 هکتار افتتاح شد

بزرگترین مرکز اداری جهان در هند: برای تحکیم بیشتر موقعیت هند به عنوان مرکز اصلی برای تجارت الماس، نارندرا مودی نخست وزیر هند بورس الماس سورات که به عنوان بزرگترین مجموعه ساختمان اداری جهان شناخته می شود را در 17 دسامبر افتتاح کرد. 

بورس الماس سورات در شهر سورات،ایالت گجرات واقع شده است. این ساختمان شامل 9 ساختمان مستطیلی 16 طبقه است که مساحتی بیش از 14 هکتار را پوشش می دهد. با یک راهرو مرکزی به عرض 7.5 متر به هم متصل می شود. این ساختمان با 131 آسانسور به هم متصل شده است و دومین مرکز تجارت الماس هند در خارج از بمبئی است.

این مجموعه ساختمانی منطقه وسیعی را اشغال می کند که با پارک و سالن یادبود سان یات سن در تایوان قابل مقایسه است. ساخت و ساز این مرکز در سال 2015 با هزینه 34 میلیارد روپیه (410 میلیون دلار) آغاز شد و بیش از 4700 دفتر اداری را در خود جای داده است. این مجتمع به عنوان بزرگترین مجتمع فروش الماس و تراش الماس در جهان شناخته می شود. این مرکز تجاری محل پرداخت، فرآوری، واردات و صادرات است و همچنین دارای یک مرکز خرده فروشی الماس و جواهرات است.

بزرگترین مرکز اداری جهان در هند

مودی در سخنان خود گفت که مرکز تجارت الماس سورات نشان دهنده سرزندگی صنعت الماس سورات و روحیه کارآفرینی هندی ها است و می تواند رشد صنعت الماس هند را بیشتر کند.سورات به عنوان “پایتخت الماس” هند شناخته می شود. حدود 90 درصد از الماس های فرآوری شده جهان از اینجا می آیند.

سابقه تراش الماس

در اوایل 320-296 قبل از میلاد، کلمه “الماس” در کتاب های هند باستان ظاهر شد و اعتقاد بر این است که هند اولین کشوری است که کشف کرده است که الماس را می توان تراش داد و صیقل داد. تا قبل از کشف معادن الماس در برزیل و آفریقای جنوبی در سال های 1726 و 1870، هند تنها منبع الماس در جهان بود.

بزرگترین مرکز اداری جهان در هند-بورس الماس سورات

هند در سال 1947 از حاکمیت بریتانیا استقلال یافت. مشکلات اقتصادی به طور موقت صنعت الماس را تعطیل کرد. با این حال، چند سال بعد، جواهرسازان هندی شروع به خرید الماس های خام برگشتی از کشورهای دیگر با قیمت پایین، تراش و صیقل دادن آنها کردند و سپس صادر کردند. به لطف نیروی کار ارزان و صنایع دستی نفیس، هند به تدریج به یک مرکز پردازش الماس تبدیل شده است و شهر سورات یک اکوسیستم کامل را توسعه داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا