;
سبک زندگیمهارت های زندگی

10 جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی بدون بو و حساسیت!

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی: وایتکس یک سفید کننده محبوب برای تمیز کردن سطوح و سفید کردن لباس است، اما این ترکیب شیمیایی به شدت برای سلامتی مضر است و به ریه‌ها، چشم، پوست و سلامت ما آسیب وارد می‌کند.

از همین رو استفاده از جایگزین‌های وایتکس در خانه تکانی به شما کمک می‌کند تا بدون خطر و با مواد طبیعی سطوح مورد نظرتان را تمیز کنید. در سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی با 10 جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره: از بین بردن بوی بد کفش + روش قطعی و فوری

۱۰ ماده جایگزین وایتکس که برای سلامت مضر نیستند

استفاده از وایتکس مضرات زیادی برای سلامتی دارد و از همین رو بهتر است برای تمیز کردن سطوح در خانه تکانی از جایگزین‌های طبیعی آن استفاده کنید. در ادامه این بخش می‌توانید با بهترین جایگزین‌های وایتکس در خانه تکانی آشنا شوید.

۱- سرکه: جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی، سرکه یک تمیز کننده قوی و یک سفید کننده قدرتمند است که می‌توانید از آن برای از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها و همچنین درخشان شدن سطوح و لباس استفاده کنید. استفاده از سرکه موجب سفید شدن لباس می‌شود و لکه‌های موجود در دیوار و کاشی را از بین می‌برد.

برای شستن لباس با سرکه می‌توانید مقداری سرکه در ماشین لباسشویی بریزید و بعد لباس‌ها را با آب گرم بشویید. یا سرکه و آب را ترکیب کنید و از آن برای تمیز کردن سطوح مختلف استفاده کنید.

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی بدون بو3

۲- جوش شیرین

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی، جوش شیرین یکی از اعجاب انگیزترین تمیز کننده‌های خانگی است که هم لکه‌ها را از بین می‌برد و هم موجب از بین بردن بوی بد می‌شود. بری تمیز کردن سطوح می‌توانید مقداری جوش شیرین روی سطح مرطوب بریزید و ۱ ساعت صبر کنید و بعد آن را بشویید.

برای از بین بردن لکه لباس نیز می‌توانید مقداری جوش شیرین با پودر لباسشویی ترکیب کنید و در ماشین بریزید. سپس لباس‌ها را مثل همیشه بشویید و ببینید که لکه‌ها چطور محو می‌شوند.

این هم مفیده: آموزش بستن کراوات | با این روش بستن کروات برات آسونه!

۳- پراکسید هیدروژن: جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی

پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه ۳ درصد خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و برای از بین بردن لکه‌ها و باکتری‌های نیز استفاده می‌شود. برای لکه زدایی لباس و پارچه می‌توانید ۱ لیوان پراکسید هیدروژن ۳ درصد را با مقداری آب ترکیب کنید و لباس‌ها را در آن قرار دهید تا لکه‌ها از بین بروند.

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی بدون بو2

۴- لیمو

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی، لیمو خاصیت اسیدی دارد و علاوه بر تمیز کردن سطوح، موجب خوش عطر شدن فضا نیز می‌شود. برای تمیز کردن سطوح مختلف همچنین از بین بردن لکه روی لباس می‌توانید از مقداری آبلیمو استفاده کنید.

برای اثربخشی بیشتر و از بین بردن لکه‌های روی کاشی و سرامیک‌های حمام و دستشویی می‌توانید مقداری آبلیمو را با جوش شیرین ترکیب کنید و بعد از آن برای تمیز کردن درز کاشی‌ها و سطوح مختلف استفاده کنید.

استفاده از برش لیمو ترش نیز یک راه حل ساده برای تمیز کردن توالت، سینک و شیرآلات است که موجب تمیز و براق شدن این سطوح می‌شود.

۵- روغن درخت چای

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی، روغن درخت چای یکی دیگر از ضدعفونی کننده‌های طبیعی برای تمیز کردن سطوح و لباس است که می‌توانید به جای مایع پاک کننده از چند قطره از آن استفاده کنید. این اسانس طبیعی قارچ و باکتری‌ها را از بین می‌برد و یک سفید کننده عالی برای لباس و سطوح محسوب می‌شود.

روغن درخت چای

برای تمیز کردن سطوح با روغن درخت چای می‌توانید چند قطره از آن را با آب گرم ترکیب کنید و در یک شیشه اسپری دار بریزید. سپس از این آب برای پاکسازی سرامیک، حمام و پیشخوان آشپزخانه استفاده کنید.

این مطلب هم جالبه: 5 ترفند تخلیه ذهن برای آرامش عمیق!

۶- نور خورشید

جالب است اما نور خورشید خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و می‌تواند درست مثل وایتکس سطوح و لباس را ضدعفونی کند. آویزان کردن لباس و پارچه زیر نور خورشید موجب کم رنگ شدن لکه‌ها و تمیز شدن آن‌ها می‌شود.

۷- صابون

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی، صابون یک تمیز کننده فوق العاده است که می‌توانید از آن برای پاکسازی سطوح و لباس استفاده کنید. اگر به دنبال محصولات طبیعی برای جایگزین کردن به جای وایتکس هستید، بهتر است از صابون‌های طبیعی و دست ساز که فاقد مواد شیمیایی هستند، استفاده کنید. این صابون‌ها با عصاره طبیعی گیاهان تهیه می‌شوند و بدون هیچ آسیبی آلودگی‌ها را از بین می‌برند.

صابون جامد

۸- بوراکس

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی، بوراکس یک جایگزین بی‌نظیر برای وایتکس است. می‌توانید بوراکس را با آب ترکیب کنید و با آن توالت و کاشی‌های را تمیز کنید. یا این که از ترکیب پودر لباسشویی و بوراکس برای تمیز کردن لباس‌ها استفاده کنید.

۹- آب ازن

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی، ازن یک ضدعفونی کننده قوی است که به از بین بردن باکتری‌های، قارچ‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند. آب ازون هم به صورت بسته‌بندی به فروش می‌رسد و هم می‌توانید با استفاده از دستگاه ازن ساز آن را در خانه تهیه کنید.

امروزه برای دفع آفات و ضدعفونی سطوح و حتی میوه و سبزیجات مختلف از آب ازن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که قدرت تمیز کنندگی آب ازون حتی از کلر، وایتکس و سایر مواد تمیز کننده بیشتر است.

آب ازن

اگر به دستگاه ازن ساز یا آب ازن دسترسی دارید، می‌توانید آن را در شیشه اسپری دار بریزید و با استفاده از آن تمام سطوح منزل و لباس‌ها را ضدعفونی کنید.

۱۰- الکل

جایگزین‌ وایتکس در خانه تکانی، الکل یک ضدعفونی کننده قوی است که تقریبا ۱۰۰ درصد باکتری‌ها را از روی سطوح پاک می‌کند. می‌توانید برای ضدعفونی کردن و تمیز کردن بخش‌های مختلف خانه به جای وایتکس از مقداری الکل استفاده کنید.

به علاوه الکل به از بین بردن جرم روی کابینت و همچنین درز کاشی و سرامیک کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید یک پارچه را به مقداری الکل آغشته کنید و کابینت را با آن تمیز کنید، یا یک برس کوچک را به الکل آغشته کنید و با آن درز بین کاشی‌ها را تمیز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا