;
تازه ها

فوران آتشفشان پوپوکاتپتل در مکزیک که از فضا دیده می شود

فوران آتشفشان پوپوکاتپتل در مکزیک: یک آتشفشان فعال در مکزیک این هفته توده هایی از خاکستر را به ارتفاع بیش از 6100 متری به هوا فرستاد و گازهای آتشفشانی و بخار آب را به بیرون پرتاب کرد.

ده ها آتشفشان به طور همزمان در سراسر جهان فوران می کنند، از جمله پوپوکاتپتل، در 40 مایلی جنوب شرقی مکزیکو سیتی. نام آتشفشان به عنوان “کوه سیگار” ترجمه می شود. پوپوکاتپتل یکی از فعال ترین آتشفشان های مکزیک است و نزدیک به دو دهه است که به طور مداوم فعال بوده است.

سطح هشدار آتشفشان در سطح فاز دو زرد است که نشان می دهد مرکز ملی پیشگیری از بلایای مکزیک (CENAPRED) همچنان وضعیت آتشفشان را زیر نظر دارد و در صورت تشدید فعالیت های آتشفشانی، برای تخلیه احتمالی آماده می شود. هشدار فاز دو زمانی فعال می شود که آتشفشان تغییری در فعالیت نشان دهد، مانند بازدم بخار آب یا توده های گاز یا تولید خاکستر سبک.

ببینید: توصیه های اسکولز به آنتونی برای بستن دهان منتقدان

فوران آتشفشان پوپوکاتپتل در مکزیک

CENAPRED در حال نظارت بر فوران و به روز رسانی وضعیت آتشفشان در روز چهارشنبه است. در این گزارش آمده است که “انتشار دائمی بخار آب، گازهای آتشفشانی و خاکستر” مشاهده شده است که به پایین آتشفشان می ریزد و به سمت جنوب غربی گسترش می یابد.

بازتاب فوران آتشفشان پوپوکاتپتل در مکزیک در رسانه های اجتماعی

طبق حساب رسانه اجتماعی Zoom Earth، خاکستر آنقدر بالا رفته است که از فضا قابل مشاهده بود.این حساب کاربری در بعدازظهر چهارشنبه در X( توییتر سابق)، «فوران امروزی #Popocatépetl از فضا دیده می‌شود». یک ویدیوی تایم لپس همراه با این پست نشان می دهد که یک توده خاکستر ثابت از آتشفشان در طی چند ساعت می ریزد.

سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی نیز اشاره کردند که آتشفشان خاکستر زیادی را به هوا پرتاب کرده است.

لحظه ای از فوران آتشفشان پوپوکاتپتل در مکزیک
پوپوکاتپتل از ژانویه 2005 فوران کرده است و چندین مرحله از انتشار بیش از حد خاکستر را پشت سر گذاشته است. توده های خاکستر آن اغلب پروازها را مختل کرده است. پس از یک دوره 70 ساله سکوت، پوپوکاتپتل در دسامبر 1994 فوران کرد. فعالیت آتشفشانی آن در سال های 1996 و 1997 افزایش یافت. این آتشفشان در سال 2000 فوران کرد و باعث تخلیه هزاران نفر از شهرداری های مجاور شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا