;
تازه ها

اجاره قدیمی ترین پروژه مسکن اجتماعی آلمان تنها 1 دلار در سال است

اجاره قدیمی ترین پروژه مسکن اجتماعی آلمان: شبیه یک شهر کوچک قرون وسطایی در داخل یک شهر است. جامعه‌ای محصور در قلب آگسبورگ، آلمان، فوگِرِی به مدت 500 سال پابرجاست – پناهگاهی برای فقرا و پناهگاهی در برابر تورم و افزایش شدید اجاره‌بها. فوگِرِی (Fuggerei) که به عنوان قدیمی‌ترین پروژه مسکن اجتماعی در جهان معرفی می‌شود، از زمان تأسیس آن در سال 1521 حتی یک بار هم اجاره‌بهای خود را افزایش نداده است. با بخش تازه ها از مجله گفتنی همراه باشید.

این مجتمع شامل 57 خانه آجری است که 142 آپارتمان را در بر می‌گیرد و 142 ساکن را در خود جای می‌دهد، که در ابتدا فقط هزینه پرداخت می‌شد. 1 گلدن رانیش برای اجاره سالانه. این مبلغ در آن زمان به اندازه یک ماه حقوق یک فرد معمولی بود که معادل 0.88 یورو (حدود 1 دلار) است که به واحد پول امروزی تبدیل شده است.

اجاره در تمام این قرن ها به لطف میراث خانواده فوگر، که ثروت عظیم خود را با تجارت منسوجات به دست آوردند، و تاجر قرون وسطایی یاکوب فوگر، که با علاقه به عنوان “جاکوب فوگر ثروتمند” شناخته می شود، ثابت مانده است. جاکوب فوگر، سرمایه‌دار و بشردوست ثروتمند، جامعه‌ای را برای آگسبورگ‌های نیازمند که در روزهای سختی به سر می‌بردند، متصور شد. به شرطی که بدهی نداشته باشند، فضای زندگی مقرون به صرفه ای به آنها داده می شود تا زندگی خود را بهتر کنند.

این را هم ببینید: ازدواج سردار آزمون سوباسا تیم ملی ایران + عکس های همسر زیبایش

اجاره قدیمی ترین پروژه مسکن اجتماعی آلمان-فوگِرِی

این مجموعه تقریباً 15،250 متر مربعی که پیشروی ساختمان های اجتماعی امروزی است، مجهز به فضاهای کاری نیز بود که در آن ساکنان می توانستند برای تأمین هزینه خود و خانواده خود کالا تولید کنند.البته چند شرط برای اقامت در این خانه ها وجود داشت:

1. شما باید حداقل دو سال در آگسبورگ زندگی می‌کردید.

2.شما همچنین باید از فرقه کاتولیک باشید.

3. شما باید هر روز سه بار برای خانواده نیکوکار جاکوب فوگر، دعا می‌کردید، قانونی که امروزه نیز به قوت خود باقی مانده است.

در حالی که دعا در کلیسا در طول برگزاری مراسم ها رویت می شود، دعا کردن برای فوگرها به سختی می تواند اجرا شود، بنابراین موضوع تنها بین ساکنین این خانه ها و یاکوب فوگر در بهشت ​​باقی مانده است.

اجاره قدیمی ترین پروژه مسکن اجتماعی آلمان-نمای داخلی خانه ها

علیرغم قوانین به ظاهر قدیمی، یک مددکار اجتماعی در سال 2021 به رادیو CBC گفت که حدود 80 نفر در لیست انتظار ساکن شدن در مجتمع هستند.
دوریس هرتزوگ، یک مددکار اجتماعی، به رادیو CBC گفت: «مردم بیشتری می‌خواهند یک آپارتمان در طبقه همکف داشته باشند، بنابراین باید مدت طولانی برای یک آپارتمان منتظر بمانند، شاید پنج، شش یا هفت سال». آپارتمان های طبقه دوم نیز وجود دارد که مزیت اضافی اتاق زیر شیروانی را دارند.

اعضای خوب جامعه هنگام ورود به خانه، از قوانین تعیین شده تبعیت می کنند. به عنوان مثال، زمانی که دروازه ها برای شب قفل هستند، باید تا ساعت 10 شب داخل خانه باشد. در صورت عدم انجام این کار فرد باید یک یورو برای پذیرش بپردازد. اعضا همچنین باید با داوطلب شدن به عنوان باغبان و نگهبان شب کمک کنند.

پس از مرگ جاکوب فوگر، بنیاد فوگر زمام جامعه را در دست گرفت و شرایط و اجاره او را تا کنون رعایت کرده است و به لطف سرمایه گذاری های هوشمندانه، عمدتاً در جنگلداری، توانسته از تورم جلوتر بماند.

این هم جالبه: دختر بدون دماغ معروف دنیا چگونه زندگی می کند | عکس ها و علت بیماری

اجاره قدیمی ترین پروژه مسکن اجتماعی آلمان-جاده ای در داخل فوگری

در جنگ های جهانی اول و دوم این بنا خسارت هایی دید و با بمباران آگسبورگ در جنگ جهانی دوم کاملا ویران شد. اما هر بار به سبک سنتی بنا به نیاز بازسازی شد.

امروزه، جامعه بیش از یک پناهگاه از افزایش قیمت اجاره بها شده است، زیرا گردشگران از بازدید آنها استقبال می کنند، اگرچه از آنها خواسته می شود به ساکنان آن احترام بگذارند. یک واحد خالی مانده است که به گشت و گذار عمومی اختصاص دارد. هزینه ورودی ​​6.5 یورویی آن صرف نگهداری از این خانه می شود.

در میان جاذبه‌هایی که فوگِرِی ارائه می‌کند، یک پلاک سنگی به یاد پدربزرگ ولفگانگ آمادئوس موتزارت، فرانتس موتزارت، یکی از آلمانیهای محروم بسیاری که در اینجا زندگی می‌کردند، است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − سه =

دکمه بازگشت به بالا