;
تازه هاعلم و فناوری

استفاده از نور لیزر در بزرگراهها توسط راهنمایی و رانندگی

استفاده از نور لیزر در بزرگراهها: گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات چینی در تلاش برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان پشت فرمان در حال نصب آزمایشی  لیزرهای قدرتمند در بزرگراه‌ها هستند، بازخورد رانندگان با این مسئله متفاوت بوده است.با یک مطلب دیگر از بخش تازه ها مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

استفاده از نور لیزر در بزرگراهها

سال گذشته، پرتوهای نور رنگارنگی که از تابلوهای بزرگراه‌ها در چین پخش می‌شد، در رسانه‌های اجتماعی پخش شد و باعث توجه رانندگان به مسیر حرکتشان شود. چیزی که شبیه یک نمایش نور در یک در هوای آزاد به نظر می رسد، در واقع یک روش آزمایشی برای جلوگیری از به خواب رفتن رانندگان، به ویژه رانندگان کامیون،در پشت فرمان است. یکی از بزرگترین پروژه های نصب این لیزرها در بزرگراه چینگدائو-ینچوان به طول 1600 کیلومتر  است که طبق گزارش ها عمدتاً توسط کامیون های سنگین از شهر نینگشیا پایتخت که به شهر بندری چینگدائو سفر می کنند استفاده می شود.

آقای. لی، شخصی که در معرض این نورها قرار داشت، گزارش داد که این نورهای لیزری که برای مبارزه با خستگی طراحی شده‌اند، به سرعت او را احیا کرده و خستگی او را در طول یک شب طولانی کاهش می‌دهند.

با این حال، رانندگانی هم از نصب این لیزرهای غیر معمول چندان تحت تأثیر قرار نگرفته بودند. برخی از آنها شکایت داشتند که نورهای لیزر بیش از حد حواس را پرت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر می‌گویند که این نورها بیشتر از اینکه رانندگان را بیدار نگه دارند، باعث ایجاد تشنج می‌شوند.

“1) این حواس من را پرت می کند. 2) وقتی به آن عادت کردم، این مورد هم باعث خواب بیشتر می شود.

 

مشخص نیست که آیا سیستم لیزری هنوز در بزرگراه ها در حال آزمایش است یا اینکه آیا مقامات چینی این پروژه را اجرا خواهند کرد، اما بحث و جدل پیرامون آن همچنان به تیتر اخبار تبدیل شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا