;
تازه ها

یک عضو سابق نیروی دریایی انگلیس تصمیم گرفت تا با اسکی انفرادی در سراسر قطب جنوب رکورد جدیدی را ثبت کند

اسکی انفرادی در سراسر قطب جنوب: یکی از اعضای سابق نیروی دریایی سلطنتی یک چالش جهانی برای اسکی انفرادی در سراسر قطب جنوب را آغاز کرده است که تکمیل آن دو ماه و نیم طول می کشد و بیش از 2000 کیلومتر را در مسیری که هرگز انجام نشده است طی می کند.

سم کاکس، اهل تورکی، دوون، امیدوار است که طولانی‌ترین عبور انفرادی بدون پشتیبانی از قطب جنوب را به پایان برساند و پس از 15 روز تاخیر در شیلی بخاطر بوجود آمدن شرایط آب‌وهوای مناسب، تنها 78 روز فرصت دارد تا سفر خود را کامل کند.

این مرد 34 ساله تمام لوازم مورد نیاز خود را در یک سورتمه طراحی شده مخصوص به نام Stone 26 حمل می کند که شامل غذا، تجهیزات یدکی و ارتباطات است. تنها تماس آقای کاکس با دنیای خارج، چراغی خواهد بود که موقعیت مکانی او را در مواقع اضطراری و ارتباطات محدود از طریق تلفن ماهواره ای نشان می دهد.

وی که به تازگی پدر شده است گفت: دوری از همسرش ابی و دختر نوزادشان نورا سخت خواهد بود، اما او امیدوار است “آنها واقعا به کاری که او انجام داده افتخار کنند” و از تجربیات خود برای کمک به مقابله با چالش های عبور از تندرا قطبی استفاده کند.

ببینید: توصیه های اسکولز به آنتونی برای بستن دهان منتقدان

اسکی انفرادی در سراسر قطب جنوب

برنامه کاکس برای اسکی انفرادی در سراسر قطب جنوب

آقای کاکس گفت: “بیشتر روز اول من در سربالایی بود، اما شرایط خوب است و لکه نرم عجیب و غریب برف مانع از مرگ بسیاری از مردم می شود.”
“برنامه من برای هفته اول، با سنگین ترین وزنم، این است که 10 ساعت در روز اسکی کنم یا حداقل 20 کیلومتر مسافت را طی کنم و سپس ببینم که چگونه اوضاع پیش می رود. به طور کلی، من واقعاً از این روز راضی هستم و امیدوارم بتوانم این سرعت را برای چند هفته آینده حفظ کنم، به خصوص زمانی که سورتمه ای که حل میکنم سبک تر شود.

در حالی که بیش از دو سال است که برای این کار تمرین می‌کنم و می‌دانم که تمام آمادگی‌هایم را انجام داده‌ام، هنوز هم تلاش می‌کنم کاری بسیار جاه‌طلبانه انجام دهم، بنابراین هیچ چیز را بدیهی نمی‌دانم. دوری از ابی و نورا برای مدت طولانی سخت خواهد بود، به خصوص در کریسمس، اما آنها از من بسیار حمایت کرده اند، و امیدوارم بتوانم باعث افتخار آنها شوم.

آقای کاکس با پیوستن به نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در سال 2010، 13 سال را به عنوان افسر گذراند و در جنگ های عراق و افغانستان و همچنین دوره های طولانی در جنگل ها، بیابان ها و دایره قطب شمال خدمت کرد. او اکنون در شمال سوئد ماجراجویی‌های سفارشی سفر تحقیقاتی خود را رهبری می‌کند که بینش و تجربه‌ای را در مورد دنیای تحقیقات علمی قطبی ارائه می‌دهد.

آقای کاکس و همسرش

آقای کاکس سفر خود را در ساحل شمالی جزیره برکنر آغاز کرد و در پایه یخچال ریدی در قفسه یخی راس، از طریق قطب جنوب به پایان خواهد رسید.
در طول چالش خود، آقای کاکس با انجمن فضایی اتریش برای تحقیق در مورد تأثیر روانی سفر بر مغز انسان کار می کند، جایی که هر روز در یک محیط ناآشنا و بی امان بسیار شبیه است.

آقای کاکس گفت: «فرصت‌های تحقیقات علمی در قطب جنوب محدود است، بنابراین این سفر فرصتی برای من است تا در تحقیقات واقعاً کمیاب مشارکت کنم. من در مطالعاتی شرکت خواهم کرد که برای مدت طولانی هرگز در قطب جنوب انجام نشده است.

لامونت کرکلند، مدیر اجرایی سازمان خیریه تیم فورس ورزش، درباره چالش و ماجراجویی این سرباز سابق، گفت: «خوشحال است که از آقای کاکس در اولین تلاش تحقیق علمی جهانی او حمایت می‌کنم.

اسکی انفرادی در سراسر قطب جنوب 1

میزان آمادگی و تمرینی که آقای کاکس انجام داده را نباید دست کم گرفت. این یک سفر سخت خواهد بود، اما او یک پیشگام واقعی در تاریخ سازی در یکی از آخرین مکان های بزرگ روی زمین خواهد بود. این تحقیق علمی واقعا حماسی است.»

بیر گریلز، ماجراجو و مجری تلویزیونی بریتانیایی درباره این سفر گفت: «یک چالش باورنکردنی که تجسم روح کماندویی عزم بی‌امان در مواجهه با ناملایمات طاقت‌فرسا است. من این تلاش را بسیار تحسین می کنم و به بسیاری کمک خواهد کرد و الهام بخش خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =

دکمه بازگشت به بالا